الصورة الرمزية Michael_Sabry
Michael_Sabry
Al MaJeCk
Michael_Sabry غير متواجد حالياً

افتراضي هاام جدا طرق سرقه الايميل

كُتب : [ 01-06-2008 - 01:42 PM ]

سلام ونعمه يا شباب اخباركم ايه هابى نيوو يير happy new year
دى اول مشاركه ليا فى المنتدى الجميل دى وعايزين نتكلم فى موضوع غريب شويه
يمكن مش كتير اليعرفوه بس انا افضل انكم تعرفوه ياله نبتدى باسم الله :a63:
يا جماعه عشان نحمى الجهاز بتاعنا من الاختراق لازم نقدم شويه تضحيات اولها
ماحدش يستقبل حاجه من حد مايعرفوش على النت وخصوصا لو كان امتدها
(exe or com or bat or dll or scr)
ويفضل ماتستقبلش حاجه اصلا من اى شخص ماتعرفوش غير لما تكشف عليها بانتى فيرس قوى وانا بؤرجع تستخدمه كاسبر اسكاى انا شايفه اقوى واحد فيهم
طيب وبعد الرغى دى نعمل ايه تانى اوك انا هقولكم :ura1:
لو انتو بتكلمو حد على النت وقالكم ادخلو الموقع دى وسجلو نفسيكم ولاقيته مطلوب منكم تكتبو الايميل والباسوورد بتاعك اعرف انه عايز يسرقك ودى مثال على كدا
"http://www .m o o v e ta .co .nr"]www .mooveta000 .co000 .nr]
الموقع دى خاص بيا هتلاحظه انه شكل الياهو بظبط لو حد دخل على الايميل بتاعه عن طريق الموقع دى الباسوورد بتاعه هيوصل لايميلى انا ياعنى هيتسرق ياله يا جملعه كله يشد حيله وينشر الموقع دى فى كل المنتديات ههههههههه
طيب كدا انا شرحت طريقتين طيب ايه الطرق التانيه الممكن للهكر يسرق ايميلك بيها
اوكى فى برامج اسمها keylogger البرامج دى طريقه استخدمها بسيطه جدا انها بتتحط على كمبيوتر معين وانت تجيب صاحبك عندك فى البيت وتقوله ادخل شوف ايميلك جالك رسايل جديده ولا لا اول مالاستاذ يدخل كل حرف هيدوس عليه على الكيبورد هيتسجل عندك على الجهاز فى ملف word طبعا دى ممكن نلاقيه فى النت كافيه
طيب وايه تاااااااانى اصل بصراحه عندى امتحان بكره فاعصابى متوتره ومش عارف افكر صلولى يا جماعه طيب اهم ما فى الموضوع يكون عندك انتى فيرس قوى وانا عن نفسى بستخدم كاسبر اسكاى
على فكره الكلام الانا قلته دى كان على اختراق الايميل وسرقته وعشان اوضح الفكره اكتر لو حد فيكم استقبل ملف اخره امتداد من الانا كنت كاتبه فوق او ملف صور من حد مايعرفوش لو الملف دى سيرفر واقصد بكلمه سيرفر ياعنى خادم بمعنى اصح خادم للشخص العايز يخترقك هو الهيفتح منفذ فى جهازك ويعمل اتصال بجهازك عن طريق المنفذ دى وبعد كدا هيكون عنده الصلاحيه انه يتحكم فى جهازك كله كانه هو القاعد قدامه مش انت ويقدر يمسحلك اى حاجه على الجهاز او يحطلك اى حاجه من عنده او ياخد منك اى حاجه او يسرق كل الباسوورد العلى الجهاز بتاعك وليلتنا عسل من الاخر مسااااااااااء الخير
طيب حاجه اخيره بقى عشان انا عارف انى زهقتكم

اقتباس
بص يا باشا دلوقتى اى ايميل عشان يتسرق بيتسرق بطرق كتير والاغلبيه الانتى هاكر مش بيكون ليه لزمه لازم يكون عندك خبره ومن الطرق الاكيد حصلت معاك
1- ان حد باعتلك ملف وانت جيت تشغله لاقيته بايظ روحت مساحته ونفض للموضوع
2- انك دخلت على موقع ذى بتاع الياهو او الهوتميل واحد باعتهولك وقالك اكتب الباسوورد وادخل عشان تشوف اى حاجه
3- انك تكون دخلت على اى موقع اى واحد باعتهولك وبمجرد مانت تفتحه بيحمل فى جهازك ملف تجسس
4- انك ممكن تكون دخلت نت كافيه مثلا وفتحت ايميلاتك هناك والجهاز الانت قاعد عليه كان محطوط فيه برنامج من نوع keylogger دى بيسجل كل حاجه بتكتبها على الجهاز من ايميلات او اى حاجه

للاسف الطرق الوحيده لاسترجاع الايميل
1- انك تكون عارف بياناتك ذى تاريخ ميلادك واسمك والمعلومات الكنت عامل بيها الايميل وتدخل على موقع الهوت او الياهو وتقلهم انك نسيت الباسوورد وتكتب البيانات + اجابه السؤال السرى وهتدخل على ايميلك وتقدر تغير الباسوورد
2- انك تسجل الايميل الاتسرق منك عندك ولما يفتح تحاول تسرقه تانى بنفس الطرق التم شرحها سابقا ولو الشخص السرقه دى فاهم فى الهكر العمليه بتكون صعبه واغلبيه الهكر بيسرئو ايميلات وبيغيرو باسوورداتها ومش بيدخلوها تانى وبينسو الايميل على كدا

عشان كدا لازم تاخد بالك المره الجايه من الهكر عشان صعب انك ترجع ايميل لو اتسرق منك
لو انت عارف المعلومات بتاعتك يئبا سهل اوى انك ترجع ايميلك تانى وماتخفش من حاجه
المعلومات اهمها
تاريخ الميلاد - البلد - الكوود - المحافظه - السؤال السرى
اى ايميل تعمله احفظ البيانات بتاعتك عشان تقدر رجعه فى اى وقت

انا كاتب الموضوع دى عشان نعرف ازاى نحمى اجهزتنا :new8:
اى استفسار انا فى الخدمه
وسلام رب المجد معكم .

رد مع إقتباس
Sponsored Links