الموضوع: استحملونى
بياناتي
سومية
ارثوذكسي بداء يشتغل

سومية غير متواجد حالياً

افتراضي رد: استحملونى

كُتب : [ 04-04-2009 - 07:05 AM ]

حبيبتي او ياصغيرتي .. ان الحب شئ جميل كما احبنا ربنا يسوع المسيح... ولكن ياحبيبتي انت قولتي واجهتة وقال انة غلط بحقى وكان عذرة " توما شك فى ربنا يعنى عادى لما اى حديشك فى حد" طبعا انت شيفة انه مشلزم يشك فيكي لو بيحبك... اجب اقولك ان الحب انوع كثيرة ومنهم حب كبيرولكن بشك .. انت كمان كنت خايفة منه في الاول كنت حاسة انة معجب بيا لكن انا كنت دائما اهرب منة لانة كان معروف بالشخصية القوية الصارمة الشديدة دي اول سبب فكنت خايفة منة وهو لم يحب قبل كدة فى حياتة ابدااااااااااااااااااااا عمرة ماانشد لوحدة وانا متاكدة من كدة ياعني انت كمان كنت شكي ولكن تاكاتي اذا دي حقة ان يائكد انك بتبادلي نفس الحب .. وعلي فكرة هو انتظرك كتير .. يعني مش عيب انه شك انك ممكن تكوني حباتي او ماذلت تحبي احد من خطابك... يابنتي تريسي هذه المرة ... وبنسبة للاهلك انهم نفسهم يشفوكي سعيدة ولو هذا الشاب اتقدم سوف يسالوك مثل جميع المرات السابقة وانت قولتي ايضاوانا مش صغيرة فى السن ورفضت ناس كتير قوى يعني اهلك مش ممكن يرفضوا العريس زي دي زميل فى الشغل ..بالشخصية القوية.. وجود فرق مادى عالى بينى وبينة ... بيعاملنى معاملة الملكات ...يصارحنى بحبة ...وجاى بعد 3 اسابيع يتحقق منى صحة كلامها
اختبرنى كتير قوى ..توما شك فى ربنا يعنى عادى . تفتكري ان يوجد في هذة الدنيا انسان كامل ؟؟؟
طبعا لا... ارجوكي سبي الموضوع كله لربنا هو شايف اكثر منا .. هوشايف مصلحتك فين او مع مين او بدون احد يمكن احسن قولي فقط في صلتك .. لتكن مشيئاتك وليس مشيئائتي ..وارجو ان تنسي الموضوع تماما ... وسيبي ربنا يشيل معكي الصليب وارضي بارضه ربنا مهما ما تكون .. وكفيا تحبي المسيح لانه ليس حب اعظم ولا اجمل من حبكي للمسيح وتعطيه نفسك لخدمته..ويمكن يكون الرب يخترك تكوني عروسة للمسيح .. فهل تقبلي الدعوة منه!!! اذا فكري ولاتسرعي في قرارك
فكري ماذا يريد منك الله وخصوصا في هذه الازمنه الجميلة .. ولكي حبي وصلوتي معك لكي يرشدك الله في الطرق الصحيح .