بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: يا ترى اللى حصل دة ذنبنا

كُتب : [ 02-07-2011 - 12:43 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ofa2011 مشاهدة المشاركة
مقاصد الله لايعلمها الا الله لأنه من عرف فكر الرب او من صار له مشيرآ و على فكرة لو بصينا للموضوع على انه انتقام ربنا لينا هنسأل سؤال مهم

:من مين ؟ من السلطة ؟ السلطة لم تعلن موافقتها على ظلمنا طب من الشعب اللى شمت فينا ؟ ماالمشكلة عامة والخراب علينا وعليهم طب من الجناه اللى ضربوا بنفسهم ؟ هما مين وسط كل ده؟ ارجوكم لازم نثق فقط فى ان الله يحول كل الأمور للخير مهما كان ظاهرها شر ومش مصيبة وخراب يحصل فى البلد نقول ذنبنا ونشمت فى بلدنا البلد الوحيدةفى العالم اللى باركها ربنا فى كتابه المقدس واختارها كملجأ يهرب اليه منوجه الشر فى الوقت اللى كان قادر يبيد فيه الشر والأشرار بنفخة واحدة المهم نصلى من اجل سلام بلادنا وسلام العالم وسلام الكنيسة اولا ربنا يثبتها كالصخرة دايمآ فى وجه اعدائهاحتى لاتقوى عليها ولاابواب الجحيم آمين

برضوا شماتة برضوا
طب انا سبق ورديت على الاراء اللى قالت ان الموضوع فية شماتة
بالنسبة للجزء دة بقى
:من مين ؟ من السلطة ؟ السلطة لم تعلن موافقتها على ظلمنا

عزيزتى ميرو
السلطات كانت بتشوف كل حاجة ومع ذلك بيقفوا يتفرجوا
كانوا بيبقوا عارفين انة ممكن يحصلنا كدة ومع ذلك مكنوش بيوفروا لنا الحماية والامن ولما كانت بتحصل مصيبة ونطلبهم كانوا بيجوا بعد الحدث بفترة طويلة
وعلى فكرة
انا عارفة كويس ان ربنا اللى بيحمينا بس انا بتكلم عن عدالة الارض وقانون الارض
ربنا فعلا بيحمينا بدليل اكبر دليل اننا فى الظروف دى البلد مفهاش ضبط ولا ربط كان ممكن جدا يستغلها ابليس واعوانة من الاشرار ويخرب كنائسنا بشكل مدمر وكانت هتبقى فرصتة الذهبية
لكن ربنا حاشة ودة دليل على ان مفيش حاجة بتحصل الا بأذن منة وبامرة وسلطانة والشيطان سلطانة محدود جدا
بس انا برضوا بتكلم عن عدالة الارض والمساوة فى التعامل بين الناس من السلطات واصحاب السلاطين الارضية اللى ربنا استامنهم على ارواح الناس فهمتى قصدى يا ترى ؟

رد مع إقتباس