الصورة الرمزية marian magde
marian magde
Game over
marian magde غير متواجد حالياً

Love ما مدى تاثير الجرح فى حياتنا؟

كُتب : [ 12-16-2009 - 10:53 PM ]

• بسم الاب والبن وروح القدس تاثير الجرح حياتنا؟ em0400.gif دة يعتبر اول موضوع لية فى المنتدىوياريت يعجبكم رايى المتواضع ويارب يبقى الموضوع كويس بمشاركتكم انا انهاردة كنت بس عايزة اتكلم معاكم على ان احيانا بيحصل مواقف فى حياتنا بتبقى قاسية علينا قوى او على بعض الناس منا وطبعا بتادى فينا لجروح احيانا بتفضل مع الانسان وحتى لما بيطلع منها بقوة ربنا احيانا بتيجى على بالوااا وتوجعوا شوية وبتعدى وازاى بقيت الناس اخر حاجة بقيت تهتم بيها شعور الى حوليها وزاى رخصت قوى المشاعر عند جزء مش قليل من الناس مثلا 1 اعتبار الاخرين ان مسالة الدين دى حاجة مباح الكلام فيها وطبعا بهدف التغير 2 اعتبار كتير من الشباب والشبات كلمة بحبك دى كلمة سهلة وقولها فى اقل ممكن واعتبار الى غير كدة انهم اشخاص بلا مشاعر وطبعا مع نهاية قصتهم بجرح الاخر باسهل واقل كلام 3 الاصحاب ودة اذا استطاعوا تسميتهم بهذا على حد قولهم وقد اية ممكن تكون بتخاف من عدوك الى مش هياذيك على اد ما هياذيك هو من تعتقد هو صديق لك واقد اي فى وقت من الاوقات بتتفاجاء بان اغر اصدقائك تكون انت اكبر عدوة لهم وانت بحسن نيتك لا تعلم هذا 4 اشخاص متزوجين ولاكن لا يستحقوا اخلاص الطرف الاخر ليهم وحبهم للخيانة باستمرارر سورى طولت عليكم بس انا لو قولت كلوا مافيس صفح ممكن تكفى كلامى بس هرجع واقول واساللكم لية بقى جرح مشاعر الاخرين عند بعض الناس سهل ووممتع قوى كدة؟ ومدى وقت لاشفاء جزء من هذة الجروح؟ وازاى قوة الاخرين فى رفضهم تركك بعد جرحك؟ وتقدر تعمل اية اكتر من مسامتحتك للجارح بس طلبك بسسسس هو تجنبك للشخص ورفضوا لذالك؟ واعتبار اخرين انك جزء من ممتلاكتهم ولهم الحق فى تصرف فيك؟ واخيرا اسفة انى طولت عليكم وانا دايما بقول ان اللة يجعل ملايكة تحميك من كل شرور الشيطان وارفض دائما قول بانى لا استطيع العيش بدون شخص معين وذلك لان اللة هو من يعطينى الحياة وليس هومرسى تانى لسماعى

رد مع إقتباس
Sponsored Links