بياناتي
مارتي
ارثوذكسي جديد

مارتي غير متواجد حالياً

كُتب : [ 09-03-2007 - 09:20 PM ]

معلش سامحني في كلامي ده بس انا مش عاجبني الكلام اللي انت بتقولة لان ربنا قال انظروا الي نهاية سيرتهم فتمثلوبايمانهم وقال كمان اذكروا مرشديكم الذين كلموكم بكلمة اللة يعني ربنا اعطي الناس دية (القدسين)كرامة علي الارض وفي السماء يبقي احنا ننكرها لية وكمان اي قديس لما بيعمل معجزة بيطلب قوة ربنا وقوة الصليب وقوة الدم المحيي يعني مش بيعمل بالقوة دية من عندة واما موضوع ان احنا نصللهم ده فكر غلط لان كل قديس لما كان علي الارض كان بيصلي لاجل كل الناس وده تنفيذ الوصية يبقي لما ربنا يديلة ان يكون معاة في السماء ينسي الناس اللي علي الارض لأطبعا والا سامحني في اللفظ يبقي قديس انتهازي وكان بيضحك علي ربنا وحاشا ان يكون فية قديس انتهازي او حد يقدر يضحك علي ربنا يبقي هم بيصلوا عنا كل حين واحنا بنطلب صلواتهم لاننا مش بنصلي كل حين ولان طلبة البار تقتدر كثيرا في فعلها زي الكتاب ما بيقول واحب اقولك حاجة لو انت بتصلي كل حين او انت بار يبقي ما تتشفعش بحد من القديسين لان اي حاجة هم بيعملوها بيصلوا لربنا انه يديهم الاذن انهم يعملوا الحاجة دية اما حكاية كتب المعجزات فدية بتدينا رجاء وبتشجعنا اننا نعمل حاجات كتير منها زي الصلاة او الصوم.....الخ انا مش عارفة انت بتهاجم القديسيين والمعجزات لية وعلي فكرة ربنا قال اطلبوا اولا ملكوت اللو وبرة والمعجزات دية ياما رجعت خراف ضالة المهم نعترف بقداسة الشخص ودة ونعرف هو وصل للقداسة دية ازاي ونحاول نقتدي بية ونعرف كمان ان المعجزة دية بتحصل بقوة ربنا اللي بيديها للعبد القديس وطبعا عمر المعجزات ما تخلينا نبعد عن ربنا بالعكس دية تقربنا منة .انا اسفة اذا كنت غلط في حاجة في كلامي معاك سامحني وصلي من اجل ضعفي

رد مع إقتباس