الموضوع: مش تصدق
بياناتي
aymandoss
ارثوذكسي جديد

aymandoss غير متواجد حالياً

رد: مش تصدق

كُتب : [ 08-25-2011 - 10:47 AM ]

رد الاول كان صعب عليه ورد الثانى كتر خيره على الطريقه الجميله بس احب ان اقول للاول استاذى انا اعلم جيدا ان يوجد اخوة الر ب واشد احتياج اكثر منى بس اكيد يوجد ناس كتيره بتمر بتجارب شديده دمرت حياتها وتحتاج احد يسندها ولو مؤقتاحتى تمر الازمه ولاتزداد واكيد ربنا يرسل احتياجات اولاده وعندنا مثال كبير الانبا ابرام الذى اتى له 3 حراميه وطلبوا منه لكن لم يردهم فارغين والاسقفيه اتبنت بالعافيه اخى الحبيب انا لاالوم الكنيسه لكن الوم بعض الكهنه اللى لبيكونوا لهم اغراض اخرى واحب اعطيك مثال كنت لااريد ان احكيه حتى لا أعثرك اب كاهن ساكن اعلى منى ويعلم بظروفى وكان يدخل ويخرج (.... باعتذر يا أجمل أخ حلو على الحذف ... ) ولما طلبت منه 500 سلف ( ..... ) انقلب عليه وطلب منى رد السلفه رغم توسلات انه يتحملنى شويه لدرجه انى طلبت اعطى له كل شهر جزء.
اخى الحبيب انا مش شحات وربنا يعين الناس الغلابه وعلى المر اللى بيشوفه وانا واثق ان خير ربنا كتير وبيرسل كل احتياجات اولاده كلهم سواء الفقير او الغنى واوعى تقول ان الغنى مش محتاج ربنا الهنا لايريد بيوت من رخام ودهب ربنا عايز بيوت من نفوس تائبه واعتذر على ردى معك بهذه الطريقه لكن حبيت اوضح لك شئ بسيط من ألمى لكن انا بشكر ربنا وانا واثق فيه وليس فى احد وانا مش بحمل الكنيسه شئ ولاعندى تراخى ياخى الحبيب ممكن كلمه تعزى دا كفايه وبلاش احراج ربنا يرحمنا ويمسح دموعنا لانه حاسس بينا اكثر من اى احد

التعديل الأخير تم بواسطة aymonded ; 08-25-2011 الساعة 04:56 PM