الموضوع: مشكلة حب ممنوع
بياناتي
مينا22222
Guest
افتراضي رد: مشكلة حب ممنوع

كُتب : [ 11-15-2011 - 10:58 AM ]

شكرا جدا لكل اللى رد على موضوعى وعلى زوقكم واحساسكم ومشاركتكم مشاكلى ونصيحتى
... اوعو تفتكروا ان انا مبسوط من اللى بيحصل - بالعكس - انا بتعذب
انا مش راضى عن اللى حطيت نفسى فية
مشكلتى التانية انى عارف الرد قبل مااقول المشكلة عارف ان مافيش حد طبعا هايقولى ياعم كمل ولا يهمك بس انا كان نفسى افضفض والموضوع دة اصلا مايتحكيش ولا حتى لاقرب الناس ليا
بس انا كنت عايز اوضح حاجة للاستاذ ايمن ... علشان جة ف كلامة حكاية زنا وكدة حتى لو كنت تقصد الشهوة .. انا عمرى مهاقدر اشتهيها حتى ولا امسك ايدها - انا لما حبيتها دة عشان انا كنت برتاح لما بشوفها وحاسس انها حتة منى .. اللى بيحب حد بيخاف علية - وانا اخاف اجرحها او انى اتطاول فى شعورى لدرجة الشهوة - انا كدة يبقى دة مش حب - هاقول حاجة وعارف انكو هاتنتقدونى وتقولو عبيط واهبل ( الحب بييجى من القلب والشهوة من المخ - المخ بيعرف يميز لكنة مايعرفش يحب والقلب مابيفهمش ولا يميز بس هو اللى بيحب ) ومن الاخر القلب اعمى زى مابيقولو بيحب من غير مايسال متجوزة ولا مخطوبة مؤدبة ولا مش مؤدبة من دينى ولا مش من دينى -- طب هاسالكو سؤال عمرك ماشفت واحد مسيحى بيحب واحدة مسلمة او العكس ؟ دة تفسرة باية ؟ ولا انتو ف نظركو الحب معناة اية ؟ وماتقوليش بقا الحب الحقيقى والعطاء والحكمة !! كل دة من العقل بس صدقنى العقل مايعرفش يحب - اقولك على حاجة من الاخر وحياة ربنا بحبها حب حقيقى - وحتى لو سبتها وقطعت علاقتى بيها هافضل احبها وف اى حال مشاعرى مش هاتتطور لاكتر من انى ابص عليها بصة حب خالية من اى شعور مش مظبوط .. شكرا ليكو واسف لو اتكلمت بطريقة مش كويسة -