بياناتي
بيشوي تامر جيد
ارثوذكسي مكافح

بيشوي تامر جيد غير متواجد حالياً

افتراضي رد: كيف تتخلص من الأفكار الشريرة والأحلام وكيف لا تسرح في الصلاة

كُتب : [ 10-15-2009 - 06:21 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سارة@ مشاهدة المشاركة
اشكرك كتير لان فعلا الموضوعنين بيوجهونى بس فى مشكلة انا بقع كتير فيها ساعات كتير مش عاوزة اعترف بيها امام ابونا اعمل اية ربنا يعوضك
اولا شكرا لأنك شفتي موضوعي وانا عاوز اقولك حاجة اني انا بتحصل الحكايا دي كتير معايا ومرات فعلا بعترف ومش بقول الخطية اللي انا عملتها دي بس بطلع من عند ابونا كأني شلت خطايا اكبر من اللي اعترفت بيها لأني في خطية ما قولتهاش لأبونا لكن انا بعمل زي الأبن الضال وهو بيقول اقوم الأن واذهب الي ابي واقول له اخطأت يا ابتاه في السماء وقدامك ولست مستحقا ان ادعي لك ابنا بل اجعلني كأحد اجرائك فاأنا بقول اية فيها اذا قلت جمله واحدة والجملة دي هتخلصني من هم كبير زي مثلا ان عالم في معمل خايف ان الأختراع اللي اخترعة مينجحش وخايف ليجربة ليفشل والإختراع دة قعد يعملة من سنين كتير فهو إذا فضل خايف ومجربهوش الإختراع مش هينجح لكن لازم يجربة علشان يشوف إذا كان فية غلط ولا لا والخطية هي دي نفس الحكايا اني انا العالم والأختراع هو الخطية والتجربة هي الجملة اللي هتقوليها بس الأختراع دة ناجح طبعا ونتيجتة انك هتمشي من عند ابونا وانتي مرتاحة وشيلي الخجل منك في الدقيقتين دول ولما تعترفي بيها هتشوفي اذاي كانت الخطية دي صعبة ومكنتيش قادرة تقوليها لأبونا وبعدين اول ما تاجي تعمليها تاني هتفتكري الأعتراف بتاعك واذاي كانت صعبة عليكي تقولي الخطية دي ومش هتعمليها تاني وانتي ما تنسيش اني انت لما بتعترفي بتبقي قاعدة انتي وابونا بس مفيش حد تاني قاعد معاكم لكن اتصوري انك انتي قاعدة في يوم القيامة وربنا بيقول خطاياكي في اللحظة دي مش ابونا بس هيعرف بالخطية دي لكن كل الناس اللي في العالم ومنهم اب اعترافك ف انتي تقولي اذا كان ابونا في كل الأحوال هيعرف بخطيتي ف لية انا ما اعترفش بيها دلوقتي وابونا بس هيعرفها بدل ما تاجي في الأخر لما ربنا يقول خطاياكي كل العالم يعرفها ف انتي حاولي انك تتخطي المرحلة دي واعترفي بيها
وانتي شكلك طبعا زهقتي مني وبتقولي في نفسك يا ريتني ما كتبتلك حاجة ههههههههههههههههههههه علي العموم يا ستي انا اسف اني طولت عليكي وازكريني في صلاتك واي حاجة زي كدة ياريت تقوليها وان شاء الله هنلاقيلها حل وشكرا مره تانية علي انك قريتي موضوعي

رد مع إقتباس