الموضوع: انا نعبانة
بياناتي
buffon italy
ارثوذكسي مكافح

buffon italy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: انا نعبانة

كُتب : [ 06-13-2011 - 09:35 AM ]

أولا و قبل كل حاجه حطى الموضوع قدام ربنا بس من غير ما تبقى عاوزه ربنا يمشيه فى سكه معينه أنتى عاوزاها و سيبى ربنا يتصرف و أكيد ربنا هيريحك فوق ما تتصورى.
أنتوا لو قريبين من بعض و واخدين على بعض ممكن تتكلمى معاه بصراحه و تسأليه هو عاوز أيه جايز يكون أحساسك أنه بيحبك أحساس حقيقى مش مجرد أنطباع أو أحساس أنتى كونتيه مع نفسك.يمكن يكون عنده ظروف مش هتخليه يتقدم دلوقتى و جايز يكون أحساسك أصلا غلط و هو بيفكر فيكى و حاسك كصديقه قريبه ليه مش أكتر.لو أنتى جريئه و قربكم من بعض يسمح بكده أسأليه و شوفى هيقولك أيه
لو مش هتقدرى تعملى كده لأنك مش جريئه كفايه أو خايفه تفقدى الأحساس الجميل اللى أنتى عايشاه أنه بيحبك و خايفه تتصدمى و يطلع غلط يبقى خلاص أنتى بينك و بين نفسك حاولى تفكرى فيه و تحسى بيه على أنه مجرد صديق قريب منك مش أكتر.مش لازم كل علاقه أو صداقه أو أهتمام بين ولد و بنت تبقى حب و أرتباط.ده من ضمن التشوهات الفكريه و العيوب الخلقيه فى الثقافه الرجعيه اللى أحنا عايشينها فى مجتمعاتنا الشرقيه المتخلفه للأسف الشديد.و يا رب أحنا الجيل اللى ربنا قدره و غير نظام سياسى فى ثورة مصر يقدر يغير التخلف و العته ده و أنا متأكده أنه هيعمل كده.
لو ما قدرتيش تعملى دى كمان يبقى خلاص بقه حاولى تبعدى عنه و تقللى أتصالك بيه يمكن ده يريحك.و ربنا معاكى