بياناتي
–•(مشتاق اليك يا الهى)•–
ارثوذكسي شغال

–•(مشتاق اليك يا الهى)•– غير متواجد حالياً

رد: حد يلحقنى ارجوكم

كُتب : [ 05-19-2009 - 07:13 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horus1987 مشاهدة المشاركة
حد يلحقنى انا حبيت ولكن مش عارف اقول للطرف الاخر انا بحبك لكن بحاول ابين انى خايف عليه و بحبة جدا وواحشنى ووكده بس مش عارف اعمل ايه اكمل ولا اشترى دماغى بدل ماتعب واقول وممكن الاجابة تبقى لا انا محتاس اعمل ايه مش فاهم مرة واحدة الدنيا ضلمت قدامى ارجوكم ردوا عليا بخبراتكم
اعمل ايه ارجوكم انا هتجنن
حبيبى اولاً انا احب اعلق على كلام وياريت مش تعتبر تناقض
اعتبر الكلام اللى انا هقوله دى نصيحه مش عارف بقه ازى كان من اخوك الكيبر ولا اخوك الصغير مش ده المهم .... المهم انك بتقول فى موضوعك (حد يلحقنى ارجوكم )...
انا مش عارف ارد عليك اقول ايه ؟؟؟
ياجدع انا قولتك ان مشكلتك جامده وعويصه لدرجه انك مش عارف توصل ليها لحل
وبتقول فى نهايه كلامك ( ارجوكم ردوا عليا بخبراتكم )
صدقنى مفيش فى الحياه دى خبير فى الحب قد اللى بيحب ربنا
هو اللى يقدر يوصفلك ايه هو الحب وايه معنى كلمه الحب دى معنها كبير قوى فوق ما تتصور
ميرنا كانت بتقولك فى ردها

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميرنا مشاهدة المشاركة
اسئل نفسك الاول حبيتها وبعدين عاوز ترتبيط بيها ولا حب بس وبعدين يحلها ربنا
لو عاوز ارتباط كلمها ايه المشكلة ادخل من الباب احسن
مش هقولك غير كدا
وانا بقولك يابنى متحاولش تسال نفسك ولا تفكر اساسا لان الموضوع منتهى لما انت قولت فى كلامك (ولا اشترى دماغى بدل ماتعب واقول وممكن الاجابة تبقى لا )
كلمة اشترى دماغى وبدل ما تعب نفسى معنها انك مش بتحبها... الحب معنى العناء لاجل الحبيب اومال المسيح مات علشانا ليه هو مش مكتوب فى الانجيل...
*(( اهكذا احب الله العالم حتى بذل ابنه الوحيد لكى لا يهلك كل من يؤمن بيه بل لتكون له الحياه الابديه ))*
اجبنى وتالم وعاش العناء من اجلى انا الخاطى ....
يااااااااااه على دى حب وانت راح تقول ولا اشترى دماغى بدل ما اتعب اومال تقول ايه على الضحى بنفسه من اجلك ..... العنااااء يا اخى العنااااء ...... حب + تضحيه = عنااااء
ممكن تكون انت حبتها علشان هى جميله وجمالها حرك نشوه الشهوه اللى فيك وقولت بس اقوف عندك يا قلبى.... هى دى اللى هيعيش معها بس يا خساره يا الف خسار مش هو ده حب الكمال ......
حب الكمال دى غير حب الجمال حب الكمال ربنا اعطاك نعمه وهى العقل اللى باقى الاعضاء قوله عليها لازم تفكر هل عمرك يسمح انك تحب فى الفتره دى ؟
هل معاك امكانيات انك تتجوز وتعمل اسره ؟ وقبل الاسئله دى ودى
هل انت بتحبها لمجرد انك شفتها ولا علشان يومين والسلام
اخر نصيحه اقدر اقولهالك الا الشهوه ابتعد عنها لانها باب من ابواب الجحيم واسمع كلام البابا شنوده وهو بيقول ...بعد الموت مفيش فرصه بعد الموت بيقول الكتاب قد اغلق الباب والجهلات وقفاً خارجا

سامحنى لو انا كلامى زعلك بس لازم يزعلك لان النصيحه لازم توجع الانسان والا هيعتبرها مجرد كلام بتقال وخلاص وتبقى يا مولاى كما خلقتنى صلى واعترف ورح لبونا فى الكنيسه وقوله على كل رد هنا اتكتب ليك وهينصحك بس متندمش انك غلط الغلطه دى بس اتعلم لانه اللى بيتعلم من غلطه