الموضوع: بجد تعبت
بياناتي
+stranger+
ارثوذكسي جديد

+stranger+ غير متواجد حالياً

افتراضي رد: بجد تعبت

كُتب : [ 04-20-2012 - 11:40 AM ]

الحالات النادرة دى مش مقياس ابدا !
وغالبا بيكتشفوا غلطتهم وتسرعهم بعد الجواز ومش شرط يقضوا حياة سعيدة زى ما انتى متخيلة
انا اعرف عشرات الاحالات كانوا بيحبوا بعض من اعدادى وثانوى وسابوا بعض بعد التخرج بعد ما علقوا بعض 8 سنين !!

عارفة ليه الموضوع هيفشل مليون فى المية
لأن الانسان بينضج حوالى من 22 ل 24 , وقبل السن ده بيكون لسة معندوش لا خبرة ولا نضج ولا وعى مناسب يؤهله انه يختار صح ,بيبقى ماشى ورا مشاعره وتسديد احتياجاته وخلاص من غير عقل , كل اللى بيفكر فيه "الله الشعور انك تحب وتتحب ده حلو اوى" "عايزة افضل كدة مدى الحياة" , لا حد فيكو بيفكر فى مدى التوافق العقلى ولا توافق باقى الظروف
انا بكلمك الكلام ده عن خبرة ,انا حبيت وانا عندى 18سنة , وكنت ببصم بالمليون ان عمرنا ما هنفترق , وبعد سنتين ادركت ان احنا عيال وانا اللى سبتها , وانا بقولك اهو , هيعلقك وبعد كدة هيسيبك مهما سمعتى منه من وعود وتعهدات كله كلام عيال , لأنه مش مدرك ان فيه حسابات تانية اكبر من الحب , الجيش , الماديات , الشغل , الاستقلال المادى , شوية وطرف فيكو هيفوق وهيعرف ان الموضوع ده مش وقته تماما وان هو اتسرع

الوقت ده المفرض تركزى على دراستك وتركزى على الصداقة البريئة ,اى حاجة تانى هتفشل وانتى الوحيدة اللى هتخسرى طاقة نفسية وعواطف ودموع وكل ده انتى فى غنى عنه , لازم تسمعى نصايح الناس اللى جربت قبلك

ده كوم بقى والتلامس الجسدى اللى ما بينكوا كوم تانى !!! دى محتاجة محاضرة لوحدها , بس متزعليش منى , انا مش مستغرب ان العلاقة بتاعتكوا بتتطور للأسوأ , ما بنى على باطل هو باطل , وانتوا علاقتكوا غلط من الاول

التعديل الأخير تم بواسطة +stranger+ ; 04-20-2012 الساعة 12:23 PM

رد مع إقتباس