عرض مشاركة واحدة
رقم المشاركة : ( 1 )
مرموره
ارثوذكسي فضى
مرموره غير متواجد حالياً
 
رقم العضوية : 28
تاريخ التسجيل : Apr 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 4,026
عدد النقاط : 10
قوة التقييم : مرموره is on a distinguished road
Angry زهقان..مخنوق..محبط اوى

كُتب : [ 06-21-2008 - 07:30 AM ]


محبط ... أكيد محبط
مضايق و زهقان و مش طايق تعمل حاجة... ما طبعا
و المصيبة الناس مش حسين بيك
حتى ااقرب الناس ليك حتى أهلك
كل الدنيا شكلها وحش اوى
مش عارف تحقق حاجة فى حياتك

......
كلنا بنقول الكلام ده فى وقت ما و فى الناس بتقولوا كل حياتهم
هحكلكوا على قصة يمكن تلخص انا كتبت الموضوع لية


كان فى خدمة زيارة الناس الى عجزت شوية
فكان فى ست عجوزة اوى اوى
قاعدة مش بتتحرك و فى ابتسامة عجيبة على وشها
أتسألت

انتى مفيش حد معاكى و لا بيزورك ؟
قالت لا اصل ابنى مات
طاب جوزك فين ؟ مات برضو
طاب معندكيش ولاد ثانية ؟ لا عندى بنت و مخلفة كمان ولد ربنا يخليهولها ..الحمد للة
امال مش بتجيلك ؟ لا اصل هى كانت قلتلى ان جوزها مش ايزها تجيلى و لا تتصل بيا ربنا يعنها فى حياتها
طاب انتى لية مش بتقومى تتمشى طيب غيارى جو ؟ امشى اية دة انا عندى شلل بس الحمد للة

أستغرب أستاذ عادل جدا جدا و سألها بفضول غريب
انتى عندك كل الحاجات دية و يمكن اكثر و برضو ابتسامة على وشك و مبسوطة ؟

ردت و هى بتتضحكلوا : اكيد لازم ابقى مبسوطة ده ربنا جنبى و انا اجى اية جنب الى هو عملة عشانى و استحملة و بعدان الحمد للة على كل شئ لازم أشكرة ده مش سيبنى و جابلى ناس حلوين زيكوا يورونى
................


أعتقد انكم فهمتونى شوية
انا حسات بخجل جدا من الى سمعتة لان انا نفسى كنت بقول كلام كتير زى اى حد ( مفيش امل و محبطة و ... و.. و... ) بس احنا نسينا اهم حاجة ان ربنا معانا و عمرة ما سبنا
نسنا ان يوم مانحس ان مفيش حد بيحبنا و حاسس بيننا ان فى رب عظيم و اب حنون حاسس بيننا و بكل حاجة بنفكر فية و بكل ألم نحس بيه فى قلبنا

اضحك للدنيا كلها و اطلب منه ان هو يديك القوة و السلام و مش هتلقية بيبخل عليك
ده ربنا حنين اوى
و احنا نسينوا اوى
احنا فى صوم جميل انا شخصيا بحبة جدا ياريت نستفيد منة و نقرب منة و نسمعة و نحكى معاه


...................


فى ترنيمة حلوة اوووى احب انى اديهلكم هدية مع الموضوع

الترنيمة : بتفهمنى ( دوس على الترنيمة )



ودية حاجة تساعدنا كلنا و ساعدتنى انا كمان

+ مضطربآ إجلس هادئآ وتأمل حياة أيوب.

+ إن كنت عنيدآ إقرأ عن حلم موسى.

+ إن كنت فاقد الهمة إقرأ عن إيليا ونحميا.

+ إن كنت تهوى الأغانى الروحية تأمل مزامير داود.

+ إن كنت تعيش تجربة إقرأ مراثى أرميا.

+ إن كانت حياتك تسير إلى أردأ إقرأ أشعياء.

+ إن كنت باردآ فى المحبة إقرأ عن يوحنا الحبيب.

+ إن كان إيمانك ضعيفآ إقرأ عن تغيير شاول إلى بولس.

+ إن كنت تغمض عينيك عن مستقبل حياتك الروحية...إقرأ سفر الرؤيا.

+وان كنت تشــعر بالفشل - تأمل قصـة حياة يوسف الصديق.

+وان كان اليأس يخيم على حياتك - اذكر حياة ابونا ابراهيم .

+وان كان الخجل يسيطر على تصرفاتك - اقرأ عن الأنبــا بيشوى حبيب مخلصنا الصالح.


+وان كنت راغبــا فى حياة الجهاد - تأمل ما فعلته العذراء مريم فى حياتها مع متياس الرسول.

+وان كنت شغوفا بحب الخدمــة - اقرأ عن فيلبس المبشــر.

+وان كان لك محبة الكرازة والتأمل فى كلمة الله - تأمل فى حياة مرقس الرسول وبشارته.

+وان كنت تود ان تحيا حياة شركة المؤمنين - اذكر حياة أســـتير.

+وان كنت تريد ان تتعلم كيف تكون الطاعة والخضــوع - اقرأ عن راعوث الموآبية.

+وان كان لك هدفا غير واضحا وتريد اعلانا عنه - اذكر حياة رئيس الكهنة هارون

+وان كانت لك رؤية غير مفهومه - تأمل فى حياة يهوشع
----------------------------------------------------------------
زهقان..مخنوق..محبط mychild20copy4poyq3.




أسفة انى طولت عليكم



رد مع إقتباس
Sponsored Links