بياناتي
عائد
ارثوذكسي بداء يشتغل

عائد غير متواجد حالياً

افتراضي رد: من قلبى اقولها باسم الاب والابن والروح القدس اله واحد امين

كُتب : [ 03-15-2010 - 07:36 PM ]

بسم الاب والابن والروح القدس
اخى او ابنى الحبيب / كاتب الموضوع
اولا مبروك بل الف الف مبروك
من حوالى ست سنوات كنت مثلك وتعرفت غلى الله الحق وعلى الرب يسوع الذى استمد كل صفاته من الاله الاب الذى افتداه ليخلص بنى البشر من الخطية التى ورثوها عن ادم ابو البشر
فاصبح لنا خلاص مجانا ودعوة مفتوحة لشراكة محبة جميلة مع الله من خلال الرب يسوع المسيح له المجد
وانصحك ابنى العزيز ان تستمتع بقراءة الكتاب المقدس وخاصة العهد الجديد ولابد من حضورك الاجتماعات باحد الكنائس والتعرف على احد الاباء وكرر الاتصال بمن تركت لهم رقمك ليتاكدوا من جديتك واخيرا اكثر من صلاتك لله واطلب منه ان يتمجد لك او فيك وينير بصيرتك لسكته التى هى المأمن الوحيد لنا بنو البشر
اكرر الف مبروك

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atawfiik مشاهدة المشاركة
انا مش عارف اقو لايه غير اننى نفسى اكون منك ومعاكو وعلشان كده انا اشتركت فى المنتدى العظيم ده انا شاب مسلم بداية الامر انى ليى حب شديد للصليب والمسيحة
وحبيت اتعرف اكتر فقررت انى ابحث على النت واعرف اكتر الدين المسيحى وعرفت حاجات كتير منها تضحيات اليسد المسيح وقبوله الكثير من العذاب عنا وبعد ذلك جائنى شعور جميل بالراحة النفسية نحو الدين المسيحى وانا عن كل اقتناع اريد ان اعتنق المسيحة وارجو منك المساعده وان تقبلونى اخ لكم فى المسيح وان ترشدونى الى الخير وماذا افعل على العلم انى اتصلت باحد الكنائس واخدو رقمى ولم يتصل بى احد منهم حتى الان ارجووووووووووو الرد