بياناتي
mego2
ارثوذكسي بداء يشتغل

mego2 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: علاقة العلمانيين بالرهبان

كُتب : [ 06-25-2009 - 11:00 AM ]

د / مايكل في الاول لازم اشكرك علي اثاره موضوع مهم جدا جدا وصدقني انت عملت حاجه صعبه اوي فيا عارف ليه يا د / مايكل علشان انت لمست موضوع شخصي عندي ! وطبعا هحاول اوصلهولك بأختصار ولكن بوضوح انا من اكتر من 3 سنين ليا علاق ببعض الاديره اللي شفت فيها حاجات اغرب من الخيال ربنا يسامحني ؟ تبدأ من الموبايل طبعا والاعترافات بأدق الاسرار وجها لوجه وكانت وجهه نظري انا في الموضوع ده ان الراهب مهما كان هو في الاول والاخر انسان له مشاعره واحاسيسه . نيجي للنقطه المهمه جدا واللي انا قولتلك عليها انك انك عملت فيا حاجه صعبه اوي لما اثرت الموضوع ده وهو موضوع انا الخاص اللي هو بأختصار كان ليا علاقه ببنت وكنا تقريبا شبه مخطوبين وكان اب من الاباء الرهبان تقريبا شبه وسيط ما بينا أأقصد مثلا لو احنا مضايقين او زعلانين نروح نقعد معاه ونتكلم ونقول كل حاجه . المهم مع الوقت كانت في حاجات كتير جدا ظاهره بتضايقني جدا مثلا زي انها كانت تروح يوم في الاسبوع تقضيه معاه في الدير وكان بالنسبالي عادي طالما ده بيخليها مبسوطه واهو برضه جوه الدير وفي جو الدير شويه بشويه ابتدينا نختلف ونتخانق كتير اوي بسبب اني اتصل بالليل بعد 11 او 12 الاقي تليفونها مشغول وقت طويل طبعا ساعتها مقدرتش امسك نفسي وقولتلها ان ده مش صح حتي لو كان ابونا وانتي كده بتسببيله عثرات بدون ما تقصدي ومتتكلميش تاني في وقت متأخر معاه كده واتخاصمنا طبعا لاني اتكلمت بأسلوب مش كويس وهكذا المهم ان ابونا كلمني وعرفني انها قالتله علي اللي حصل وانها كانت مضايقه وتعبانه وكده الا اخره . المهم المختصر انه في يوم بعتلي ورحتله وكان رأيه اننا منكملش سوا وانه شايف اننا مش هننجح مع بعض وهي كانت موجوده وفضلت تعيط اوي اول ما قال كده لكن انا مستنيتش واختفيت منه ومنها . طبعا انا بحاول اوصلك الموضوع بأختصار لكن الاحداث كانت كتيره في الموضوع اللي تخنق وتضايق ده طبعا غير الف موقف مروا عليا هناك . وطبعا هو كان سبب رأيسي اننا نسيب بعض .
طبعا انا رأيي ان الراهب مايخدش اعترافات وعلاقاته تكون محدوده . شكرا