الموضوع: مشكلة حقيقي
بياناتي
Manno2008_2010
ارثوذكسي بداء يشتغل

Manno2008_2010 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مشكلة حقيقي

كُتب : [ 12-26-2008 - 10:57 AM ]

سلام ونعمة لأولاد وبنات الأب الحنون يسوع الفادي

مع احترامي لحجم المشكلة بس انا هارد بتنبيه لأخواتي بنات الملك الحب إللي بينهم ده مكنش حب ده شهوة وللوصول لقمتها تطلب بعض العبارات والمسميات بأسم الحب ودا عدم تربية للولد والبنت ازاي بنت في السن ده توصل لدرجة علاقة جنسية فوقوا يابنات بلاش تنخدعوا تحت مسميات الحب انا شايف المشكلة دي عبرة للكل وعندي صاحبي عالشات من قنا مر بنفس المشكلة بس البنت اتصرفت في الحمل بس ربنا يستر وانتوا عارفين الصعايده وبنت تانية برضو من قنا بعد ما اخد متعته الخارجية سابها وللعلم في نفس السن ومازال بيطلبها تحت التهديد ووصلت لدرجة انحراف كانت هاترتبط بواحد من غير دينها وعناية ربنا اتدخلت واهلنا انا وواحده صاحبتي انقذناها في الوقت المناسب من غير ما اكتر عليكوا قبل أي خطوة يابنت الملك استرشدي بأب اعترافك وكنيستك قبل ماتضيع بنويتك وساعات بيستسلموا لخطية ويعيشوا فيها طول عمرهم إللي بيوصل لكدا دا ابن لأبليس فبلاش تخسري بنويتك معاه مهما كان حبك ليه اوعى تغلبكوا رغبتكوا. بعد الجواز كله مسموح. لكن قبله الأغلب غير مسموح.

وكمان كلمة صغيرة لأولاد حبيبي ارحموه ارجوكم كفاية توجعوه على اولاده انا مقصدش أي عضو في المنتدى بس انا اقصد كل شاب مسيحي مصبوغ بحب ربنا بدمه ربنا يرعاكم ويقويكم

قبل ما اختم احب افكركوا زي ما قال نيافة الأنبا موسى كترت وسائل الخطية بالأستخدام السئ للنت وللستلايت و... لو حافظتوا على نفسكوا ليكوا اكاليل اعظم وساعتها انتوا بالفعل قديسين لأن دي كثرة حروب من عدو الخير
‏ ‏
ختاما بالنسبه للمشكلة في ذاتها احترام كل الأحترام رأي الخادم المشرف المرشد الروحي لازم تدخل كنسي انصحكوا بالعقل الحكيم والرزين نيافة الحبر الجليل انبا موسى اسقف الشباب وكذالك نيافة الحبر الجليل انبا بولا العقل الحكيم والمفكر وفوق كل ده نرفع صلاة كلنا لملك الملوك رأس كل حكمه والحنان اللي مستحيل يسيب ولاده ابدا نعمة ربنا وسلامة وعنايته تشمل الجميع ياولاد حبيبي وفاديا