الموضوع: نفسى اتكلم
بياناتي
megomagamego
ارثوذكسي بداء يشتغل

megomagamego غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-24-2009 - 12:54 PM ]

أختي الحبيبة في الرب يسوع
صوت ربنا ... صوت ربنا ... صوت ربنا .... صوت ربنا .... صوت ربنا
ضروري تسمعي صوت ربنا في كل مواضيع حياتك ... ممكن يكون ربنا حاول ينبهك في بداية خطوبتك إن مش هو ده الأنسان المناسب ليكي ... وإنتي أغلقتي أذنيك عن سماع صوت ربنا وربنا إستني عليكي شوية ورجع تاني ينبهك ويسمعك صوتة بأي طريقة حتي لو من خلال خطيبك (لأن الحب القوي أوي بيخلي الواحد لا يقبل سوي صوت ربنا اللي بيقول " حاضر " ) لكن ربنا لو قال لأ ... مش بقدر أسمعه لأني بحب ... وبحب أوي كمان ومش قادر أسيب لأني بحب .
وده ممكن نشوفه في الخطايا الصغيرة التي تتحول إلي عادات كبيرة وياما ناس أغلقت أذنيها عن سماع صوت ربنا وما أكثرهم في محاكم الأحوال الشخصية ومكاتب الأسرة بالكاتدرائية .
علي العموم مش هطول عليكي ... فكري كويس مع نفسك يا تري ربنا مبارك الموضوع ولا لأ ... وهل ربنا حاول ينبهك بأي طريقة إن مش هو ده الإنسان المناسب ولا لأ
ولازم تصلي كويس جداً جداً جداً جداً وترفعي الموضوع علي المذبح
وإوعي تتهاوني في جزء من كرامتك أبداً ... ممكن تتألي علية شوية ... أو لو طلب منك نفس الطلب السخيف " أنا آسف " إنه يسيبك قولي موافقة ... وصدقيني الولد مننا طول ما هو حاسس إنه ممتلك الشخص اللي قدامه بيتحكم وبيبقي سهل إنه يقول ويهدد بالإنفصال ... لكن صدقيني لو في مرة واحدة بس شعر إنك هتضيعي من إيدية فعلاً هيرجع زاحف ويعود لعقلة ولطبيعتة وهيفكر كويس إنك بنت كويسة ومش هيلاقي زيك و... و... و... .
علي فكرة لو حصل العكس وسابك فعلاً يبقي مايستاهلكيش ويبقي ربنا عايز كدة وهو ده صوته وصدقيني هيجيلك الشخص الأحسن منه 100 مرة اللي ربنا محضرهولك وعمال ينادي عليكي وإنتي مش سامعاه .
آسف لطول الرسالة ... ربنا معاكي
أخوكي ماجد