بياناتي
عبد الله
ارثوذكسي جديد

عبد الله غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رسالة خاصة لأخوتنا المسلمين ولأنفسنا وكل آخر مختلف في العقيدة أو فكر

كُتب : [ 06-21-2008 - 04:31 AM ]

مقدرش اقول أد ايه انا مبسوط بالكلام الرااااااااااائع ده بجد انت وفقت (ضمه على الواو) جدا في اختيار الكلمات اولا انا مسلم وبفضل الله عز وجل ان اسمي عبد الله .. على اسم نبي الله عيسى المسيح ابن مريم .. لإن عندنا في القرأن سورة اسمها سورة مريم وفيها سيدنا عيسى قال : ( قال إني عبد الله أتني الكتاب وجعلني نبياً , وجعلني مباركاً أينما كنت وأوصاني بالصلاة والزكاة ما دمت حيا , وبراً بوالدتي ولم يجعلني جباراً شقياً , والسلام علي يوم ولدت ويوم أموت ويوم أبعث حياً ) انا زيك يا حبيبي لا اريد الجدال فانا حسيت انك كتبت الموضوع في لحظة صفاء رائعه .. وخاصة ان من الفريقين سواء المسلمين او المسيحيين من لا يعرفوا طعم النقاش يعني الناس دي عندها حاجة واحده بس وهي إن فكرهم ومنطقهم هو الصح والباقي غلط .. لاااااااااا الكلام ده غير مقبول .. ربنا سبحانه وتعالى بيقول في القرأن : ( وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا ) وفي أحد اسفار الانجيل : (الكلام اللين يصرف الغضب والكلام الموجع يهيج السخط) خلاااااااااص مفيش وقت للهدم الدنيا هتخرب .. تعالوا نبني ونعمر ونحب ونعيش في سلام .. كلام جميل محتاجين نطبقه .. محتاجين نصحى نلاقي الكل بيحترم عقيدة التاني محتاجين نصحى منلاقيش اهانات لنبي الاسلام محمد عليه الصلاة والسلام .. ولا رسوم مسيئة بدعوى حرية التعبير والفتنه نائمة لعن الله من ايقظها وبصراحه في موضوعك الجميل الكثير والكثير اود التعليق عليه .. ومكنتش متوقعه خالص .. والحمد لله شطبنا النهاردة مش هنخش منتديات تاني بعد الموضوع الجميل ده بس في النهاية بحب اهدي لصاحب الموضوع .. ولكل الناس مهما كانت عقيدته هذا الموقع الرائع http://www.rasoulallah.net/index.asp موقع يشجع على الحب على السلام على الانجازات اذا طبقنا اخلاق صاحبه وشكرا ليكم وسعيد بتواجدي معاكم

رد مع إقتباس