بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: دعوة للتتخيل .. أفكار جديدة شاركونا بأراءكم !!

كُتب : [ 05-12-2010 - 12:30 AM ]

اولا بحييك على فكرة الموضوع يا

newnasry بجد حلوة وجديدة
بص انا هقولك حاجة ودة راى شخصى عن تجربة يعنى انا بتاعمل مع الناس وعارفة كويس اوى انى شخصيتى عاجبة ناس ومش عاجبة ناس تانية وعارفة انة ممكن يكون بيضحك فى وشى وبيعاملنى حلو وهو من جواة مش بيحبنى وممكن يكون بيحترمنى وبيحبنى وانا مش حاسة بدة عادى يعنى ممكن جدا
مسالة النفاق دى لو فكرت فيها مش هتخلص هتوة انت كل اللى تقدر تعرفة اذا كان الشخص دة بيحبك ولا لا هيكون من طبيعتة مع الكل يعنى لو شتم حد غيرة قدامك من وراة اعرف على طول انة ممكن جدا يعمل معاك انت كمان كدة لانة مش امين
تمام
عايزة اقولك حاجة تانية متندمشى على اى خير عملتة معحد انت بتقول خير تعمل -----
لا عمرك ما تزرع خير وتحصد شر ابدا ابدا الشر هيرجع لصاحبة والخير هيرجع لاحبة بردوا
وعلى فكرة
فى فرق كبير بين الحب والمعزة والاحترام وبين التعامل كافكار متقاربة ومشتركة ممكن نتاقش فيها يعنى فى ناس انا بعزها جدا ومع ذلك مش بعرف اتعامل معاهم وفى منهم معانا هنا فى المنتدى كمان يعنى مش شرط
حاول تكون انت
newnasryوبس حاول تعمل شخصيتك انت بنفسك متخليش الظروف هى اللى تعملها ابدا ولا تاثر عليك صاحبك منافق مش مشكلة دة ميقللشى من شانك فى اى شئ عاملة بطريقتك انت مش بطريقتة هو عاملة بالخير وسيبلة هو الشر ويمكن مع مرور الوقت تكون انت بمحبتك سبب بركة لية وتغير ومجد اسم اللة

سورى اناطولت عليك اوى اتمنى اكون شاركتك مشاركة مفيدة
ربنا معاك

رد مع إقتباس