الصورة الرمزية Rss
Rss
ارثوذكسي ذهبي
Rss غير متواجد حالياً

Computer كلمات لشهداء نجع حمادى

كُتب : [ 02-13-2010 - 09:00 PM ]

كلمات لشهداء نجع حمادى
( بنحب كل الناس لكن قتلو الشهداء الستة بعد القداس )
دموعى سابقة لسانى وانينى و وجع قلبى وفوأدى وهاحكى بكل جراءة عن مجزة نجع حمادى - دلوقتى اخواتى الستة اللى ماتوا وهما فى وطنهم عايشين مالهمش
اى زنب غير انهم مسيحيين بالعيد فرحانيين خارجيين مبسوطين على باب الكنيسة كانوا فى ثانية مقتولين
معملناش مظاهرات ولا انقلابات ولا احتجاجات و لا صرخاتلكن معنا سلاحاقوى بكثير هانرفع كل الصلوات باركوا لاعنيكم مهما كان ومهما يكون فى الغربة
لينا راعى حنون و يقاتل عنكم وانتم صامتون كلمة اسمعها يا وطنى الحبيب +حاش لى ان افتخر الا بصليب يسوع المسيح + ولو هاعيش فى جنة وانكر راعيا
الحبيب يبقى نارك يابلدى جنة و نصر الله قريب
+ تعالوا يا اخوتى نروح يوم الاربعين نشارك اهالى الشهداء الموجوعين هما اخوتنا مش مهم انهم من ابونا او امنا لكن هما من نوع جنسنا زى ما المسيح وصانا وقلنا
شاركوا بعضكم بعضا فى احزانكم هو ايضا يعزينا كلنا
واقول لاهالى الشهداء الستة يوم ميلاد المسيح شهداء نجع حمادى دخلو التاريخ كانوا ابطال فى المسيح وصلو الملكوت بدم الزبيح
لكن كلمة اقولها لمصر عيشين متهانين من حقوقنا محرومين مطرودين مزلولين مضطهدين فى كل حين
شبابنا مقتولين فى يم العيد كانوا مدفونين لحد امتى هانفضل كدا على طول ساكتين
أ ن الاوان يا قبطى قوم وقول بعلو الصوت انا مش هاسكت على حقى حتى لو كنت اموت مش هانكسر مش هانخرب مش هاندبح بالسكين مش هانهدم مش هانقتل ناس
غلابة مساكين
فاكرين مصر زمان كان القبطى له مكان فى مجلس الشعب والبرلمان عايز اقول فينك يامصر يا بتاعت زمان هو فرعون رجع تانى ولا اه اللى كان احنا برضة هانعيش
فيكى يامصر مهما كان قتل واضطهاد واهانات حتى فى ليلة العيد والكل كان سعيد خطر بيقرب من بعيد طلقات رصاص من غيراحساس بيقتل ناس خارجة من القداس
ويوم الميلاد بقى يوم استشهاد

كلمة اخيرة اقولها يا وطنى الحبيب لكن بدم المسيح هانعيش فيكى يامصر وهانرفع التسبيح للآنالرب وعد وقال
((( مبارك شعبى مصر )))
واقولك ياوطنى الحبيب ((( من سيفصلنا عن محبة المسيح أشدة ام ضيق ام جوع ام عرى ام خطر ام سيف )))

مواضيع منقولة من مواقع اخرى بخدمة Rss

رد مع إقتباس
Sponsored Links