تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

المرشد الروحى (كلمة الله التى تؤثر فيك) به يكتب مواضيع فيها ارشد روحى للأعضاء وذلك بيكون من خبراتهم مع الاب الكاهن فى الاعترافات

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

انا ارجع الى الله ام الله يرجعنى الية..................!

:em19:بقلوب صافية بنقولك يا يسوع رجعنا ليك . فى كل يوم اقول مع المرنم عرفنى يا رب الطريقة التى اسلك فيها .. خطاب النفس مع الله يا رب انا صحيح

اضافة رد

الصورة الرمزية نبيل نصيف جرجس
نبيل نصيف جرجس
ارثوذكسي فضى
نبيل نصيف جرجس غير متواجد حالياً

انا ارجع الى الله ام الله يرجعنى الية..................!

كُتب : [ 03-10-2008 - 08:48 PM ]

ارجع الله الله يرجعنى الية..................! em19.gifبقلوب صافية بنقولك يا يسوع رجعنا ليك .
فى كل يوم اقول مع المرنم عرفنى يا رب الطريقة التى اسلك فيها ..

خطاب النفس مع الله
يا رب انا صحيح بغلط وبعمل كل حاجة غلط بس انا مش عايز اعمل الغلط دا نفسى مش اعملة ساعدنى يا رب انى مش اعملة ولا اقع فية يا رب انا من دونك مبقاش حاجة يا رب انت قلت ان لم يبنى الرب البيت فباطل يبنى البنائون وان لم يحرس الرب المدينة فباطل سهر الحراسون يا رب احرس نفسى من اى شر ومن اى خطية ويا رب ساعدنى انى ابن نفسى وتكون انت الاساس فيها علشان تكون نفسى وروحى على اساس سليم .
يا رب اعطتنا حرية الارادة علشان حبك الزايد فينا واحنا للاسف بنستغل الحرية دى ضد نفسنا يا رب ممكن حريتنا دى وخلينا نسير تحت ارادتك ورحمتك وانا واثق يا رب انى همشى معاك يا رب لو كانت نفسى تريد الانتحار فى الخطية وتريد النار وانها لاتعلم ما تقول فستترك نفسى تسقط فى النار يا رب اعطى حدود لحرية الارادة على الارض يا رب لا تدع اولادك لحرية ارادتهم ويهلكون انفسهم ارشدنا ليك بنعمتك ارجع الله الله يرجعنى الية..................! em18.gif
يا رب انا طفل بالنسبة لالهويتك ومحبتك يا رب نظفنى من اوساخى يا رب ان وقعت على الارض احملنى ليك ونظفنى يا رب احنا مرضى وعاجزين.
ارجع الله الله يرجعنى الية..................! cross02.gif قوتى وتسبحتى هوة الرب ...وقد صار لى خلاصا
يا رب انت العامل فينا يا رب يا رب اجلعنى ان اعمل الخير يا رب من اجل مجد اسمك ان كانت نفسى لا تريد ان تعمل الخير فاجعلنى ان اعمل يا رب ان كانت نفسى لا تريد انت تعيش فى حياة القداسة فارسل لى حياة القداسة هدية مجانية يا رب لو العالم رفضك يا رب رضنا من رفضنا ليك يا رب اخرج مننا ادمان الشر يا رب احنا ولادك رجعنا ليك وقوينا يا رب ان كان قلبى تلفان لاتتركة الى تلفة نعمتك يا رب ومحبتك ان لمست قلبى ستعيش ليك يا رب اجعل شجرة حبك تسرى فى لكى تعطى ثمر وتكون فرع جيد يخرج ثمرة يا رب صدقنى يا رب انت تعلم ان كثير من الساقطين يريدون القيام ولكنهم لا يقدروا لانك يا رب تعلم ان الخليقة عاجزة وميالة الى الشر والخطية ولكن نعمتك ومحبتك سوف لاتتركنى وساجاهد من اجعل عظم اسمك يا الهى لانها تشتاق اليك كاشتياق الابن لامة كاشتياق الارض الى المية تشتاق نفسى ليك يا يسوع يا رب انا بحبك حب كبير اوى ونفسى اعيش فى حبك الى ان اتى اليك وتقول لى نعما نعما ادخل الى فرح سيدك مش عايز يا رب يتقفل الباب وتقولى ازهبوا عنى لانى لا اعرفكم يا رب ارجع اليا لكى ترجعنى اليك يا رب يسوع قوينى وعزينى واملانى بحبك .

صوا من اجل ضعفى اخوكم الصغير نبيل

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
جرجس رمزي
ارثوذكسي متألق

جرجس رمزي غير متواجد حالياً

افتراضي رد: انا ارجع الى الله ام الله يرجعنى الية..................!

كُتب : [ 03-11-2008 - 12:10 AM ]

صلاه جميلة يانبيل
شكرا ليك
ربنا يعطيك حسب سؤال قلبك
أذكرني في صلاتك

رد مع إقتباس
بياناتي
نبيل نصيف جرجس
ارثوذكسي فضى

نبيل نصيف جرجس غير متواجد حالياً

افتراضي رد: انا ارجع الى الله ام الله يرجعنى الية..................!

كُتب : [ 03-11-2008 - 11:18 PM ]

مرسى ربنا يخليك ويعطيك ايضا حسب طلب وشهوة قلبك ويحافظ على المنتدى الجميل دا اللى سببلى فرحة كبيرة اوى فى حياتى

رد مع إقتباس

اضافة رد