تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اضافة رد

بياناتي
سندريلا2009
! No Hope !

سندريلا2009 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: •√♥ميك منتدى ارثوذكس ♥√•

كُتب : [ 04-02-2011 - 03:22 AM ]

كان فيه تأمل بسيط كدة عن أحد التجربة كتبته وحبيت تشاركونى بارائكم فيه

+ أحد التجربة +

أوقات كتير ربنا بيسمح بالتجربة وممكن تكون التجربة صعبة علينا ونحسها فوق طاقتنا ونقول ربنا مدينى تجربة فوق طاقتى ربنا ما بيحبنيش وبنلاقى اصلا ان الكتاب المقدس ذكر التجربة على الجبل للسيد المسيح من قبل ابليس مع ان كان ممكن قوى ربنا ما يسمحشى يتجربة ابليس لابن الله لكنه سمح بيها علشان يورينا ويقولنا ان التجربة دة شئ لابد منه طول ما احنا عايشين فى العالم و ضرورى لكل اولاد الله لان ببساطة كل واحد فينا له تجربة تخصه وصليب بيتحمله طول حياته وبيكون على قد احتماله بالظبط لا زيادة ولا اقل باختصار تكون متفصلة على مقاسه يعنى تجربتى وصليبى يخصونى انا ومش ينفع تكون لحد غيرى .

ولو ركزنا فى التجربة هنلاقى ليها فوايد كتيرة قوى اهمها اننا بنكون على علاقة دورية ومستمرة بربنا عشان يدينا قوة احتمال ليها ويرفعها عننا ونيجى نشوف طب ليه ادانى تجربة مش انا ابنه اللى بيحبه ليه سمح بتجربتى؟
ربنا بيسمحلك بالتجربة عشان يقولك انت فين فى زحمة الدنيا والعالم نستنى ليه وبعدت عن طريقى انا ابوك اللى بيحبك كدة تنسانى يروح سامح بالتجربة عشان ترجعله تانى وتقوله انا بحبك ومش اقدر انساك .

احيانا بنلاقى شخص بيروح الكنيسة بيصلى وبيصوم وبيعمل كل حاجة بالحرف زى ما الكتاب قال ونيجى لو جاتله تجربة يقعد يعيد ويزيد انا ليه ربنا بيجربنى دة انا ابنه دة انا بعمل كل حاجة زى ما هو قال ويفضل يزعل ويضايق وممكن يبطل يعمل اى حاجة من اللى كان بيعملها ونيجى لشخص تانى بيعمل زى ما بيعمل الشخص الاولانى وتيجى التجربة عليه وتكون اشد بكتير من تجربة الاولانى وتلاقيه بيقابلها بكل سلام وفرح وبيشكر ربنا
وبيقوله زى ما جبتها يارب انت تدينى قوة احتمال عشان اقدر اعدى منها ... عارفين اية الفرق ؟؟؟؟؟
الفرق ان الشخص الاولانى بينفذ كل وصايا الكتاب كروتين اتعود عليه وربنا بيديله التجربة عشان يفوقه ويقوله لا انا مش عايز منك روتين انا عايز منك انك تحبنى وتحسسنى فعلا انك ابنى اللى انا بحبه .
اما الشخص التانى اللى قابل التجربة بكل فرح وشكر ربنا عليها هنقول طيب ماممكن ربنا مش يسمح بتجربته هقولك بالعكس ربنا سمح بيها عشان يثبت حبه ليه ومش يتزعزع عنه ابدا مهما حصل .

التجربة مش شئ وحش او صعب فى حياة الانسان بالعكس التجربة دى بتقوينا لو احنا استغلناها صح ربنا بيسمح بيها عشان يفوقك ويقولك انت روحت منى فين فى زحمة العالم وتياراته لا اصحى تعالى هنا ارجعلى من تانى دة انت ابن الملك اللى لازم ديما تكون فى حضنه واى تجربة تواجهك وانت مش عارف تعمل اية وتتحملها ازاى الجأ لكتابك المقدس هتلاقى الحل فيه لان السيد المسيح له المجد اما ابليس جربه كان كل أية بيرد عليه بيها بيقوله (مكتوب) ودة يلفت نظرنا ان الكتاب المقدس شامل لكل مشكلة و تجربة نواجهها فى حياتنا هتلاقى حلها فى كتابك المقدس مستناش حلول واراء خارجية من بشر لانها مش هتكون فاعلة زى حلول الكتاب .

بركة الصوم المقدس والايام المقدسة تكون معانا كلنا . أمين

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
سندريلا2009
! No Hope !

كُتب : [ 04-02-2011 - 04:03 AM ]

رجعتلكم بأكتر صورتين على جهازى بحبهم

اول واحدة دى سندريلا بحبها قووى عشان شبهى فى صفاتها من حساسية و طيبة و كمان فى ان الزمن جاى عليها بزيادة ههههههههههههه

تانى صورة دى انا بمووووووووووووت فيهاااااااااااااااااا وبعشق الاية دى جداااا
لانها فعلا بتوصف حالى جدااااااا وقد اية محتاجة لحضن ربنا ديما

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-02-2011 - 01:12 PM ]

اية السهرة الجميلة دى انا اول مرة اشوف ايمى سهرانة معانا فى المنتدى بجد منورة المنتدى يا ايمى على السهرة دى ويلا يا سندريلا مستنينك من اعلى المنصة

هههههههه
لا يا نادر انا مش بسهر صدقنى دى صدفة بامانة
انا بنام بدرى علشان شغلى

سندريلا كلامك جميل وشخصيتك جميلة اوى والتامل اللى كتبتية رائع برافوا عليكى
بس حاجة واحدة اللى زعلتنى عليكى انك سبتى خدمتك
ارجعى تااانى يا قمر خدمة ربنا حلوة وهتبارك حياتك ووقتك وروحياتك ارجعى ومتفكريش فى حاجة انك معندكيش حاجة تقدميها كلنا يا حبيبتى معندناش حاجة نقدمها صدقينى لكن ربنا قال قوتى فى الضعف تكمل قال انا الكرمة وانتم الاغصان
انا وانتى مجرد وسيلة بيتسخدمها ربنا لمجد اسمة ولافادتنا احنا وشركة معاة ودة من محبة ربنا لينا ارجعى قبل ما تحسى ان الرجوع بقى صعب لان كل كان البعد كل ما الرجوع صعب
ربنا يفرحك دايما يارب

رد مع إقتباس
بياناتي
سندريلا2009
! No Hope !

كُتب : [ 04-02-2011 - 03:02 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emmmy مشاهدة المشاركة
اية السهرة الجميلة دى انا اول مرة اشوف ايمى سهرانة معانا فى المنتدى بجد منورة المنتدى يا ايمى على السهرة دى ويلا يا سندريلا مستنينك من اعلى المنصة

هههههههه
لا يا نادر انا مش بسهر صدقنى دى صدفة بامانة
انا بنام بدرى علشان شغلى

سندريلا كلامك جميل وشخصيتك جميلة اوى والتامل اللى كتبتية رائع برافوا عليكى
بس حاجة واحدة اللى زعلتنى عليكى انك سبتى خدمتك
ارجعى تااانى يا قمر خدمة ربنا حلوة وهتبارك حياتك ووقتك وروحياتك ارجعى ومتفكريش فى حاجة انك معندكيش حاجة تقدميها كلنا يا حبيبتى معندناش حاجة نقدمها صدقينى لكن ربنا قال قوتى فى الضعف تكمل قال انا الكرمة وانتم الاغصان
انا وانتى مجرد وسيلة بيتسخدمها ربنا لمجد اسمة ولافادتنا احنا وشركة معاة ودة من محبة ربنا لينا ارجعى قبل ما تحسى ان الرجوع بقى صعب لان كل كان البعد كل ما الرجوع صعب
ربنا يفرحك دايما يارب
ميرسى يا ايمى لكلامك الجميل دة
وصدقينى التأمل دى حاجة صغيورة على قدى كدة

اما من ناحية موضوع خدمتى فامش تزعلى انشالله هرجعلها
وربنا يدبرلى الامور وتتعدل انشالله

رد مع إقتباس
بياناتي
سندريلا2009
! No Hope !

كُتب : [ 04-02-2011 - 03:18 PM ]

رجعتلكم النهاردة بنهاية الميكوحبيت اختمه بقصيدتين من كتاباتى وهما من احب القصيديتن لقلبى بصراحة

اولهم تخص حادثة كنيسة القديسين لانها اثرت فيا بشكل كبير جداا
وبصراحة محتاجة رئيكم فيها ضرورى

اتفضلوا اهئ

موجوعة وقلبى حزين موجوعة والجرح مالوش مثيل

جرح السنين اتفتح من تانى وبينزف كتير يا ارهابى

صحيح انت ارهابى من عالم تانى ؟! ولا انت ابن بلدى وبتضربنى وانا مش واخد بالى ؟!

ولا ياترى انت حبيبى وجارى اللى قدامى واللى اول ما اديته ضهرى غدر بيا فى ثوانى ؟!

ياااة على المحبة اللى بتتحاكوا عليها ياجيرانى وانتو اصلا عمركم ماعرفتوها فى زمانى

عايشين فى بلد الامن والامان هاهاهاهاها ضحكتنى وانا مش دريان

طلعت منى ضحكة الم ومرارة وحزن على الايام ضحكة توريك قد اية انا حاسس بالامان

ياترى لسة فى كلام تانى يتقال ولا هتقولى احنا حبايب مهما مرت الايام ؟!

بأمارة ابة حبايب ؟! بأمارة اية جيران ؟! انت مش شايف اللى حاصل ولا عامل عفلان ؟!

فوق ياجارى واصحى الحكاية يبقت مش سهلة اعرف ان ليانى اتفك من الغفلة

هينادى بأعلى صوته هيتكلم مهما كتمت فيه وشوهت صورته

هيقولك بس كفاية لحد كدة كفاية ظلم قهر اللى بيزيد كل ما الزمن يمر

هيقولك كفاية الم ومرار كفاية حزن وانكسار

كفاية كتمت فى صوتى سنين اللى من خرسته طالع حزين

كفاية خلاص مبتقشى على الظلم ساكت سنين مبتقشى مستحمل ظلمكم ليا

كفاية كسرة وحسرة كفاية دموعى اللى مش بتسكت لحظة

كفاية استعباد وقهر وانفلات

ولتانى مرة بقولك كفاية لحد كدة ياجرى قصدى باللى انت شايف نفسك جارى

خلاص زمن السكات عدى وفات ودلوقتى هتلاقى مسحيين بجد واقفين بثبات

تانى واحدة بتخص الاحداث اللى حصلت فى مصر من البداية واللى شوفناه كلنا وعيشناه

وحبيت اخرج اللى جوايا فى ورقتى وبقلمى الحزين جدااا

السجادة بتتسحب من تحت رجلينا

واحنا مش عارفين مين بيشدها بينا

عميل من الامريكان ولا دخيل من سوريا والايران

وبيقولوا اسرائيل كمان و بحالى مبقتشى دريان

مش عارفة الضربة الجاية منين ولا عارفة جرحى اللى جاى فين

كل يوم حكاية جديدة وبالمستقبل مبقاش ليا فيه حيلة

اقولكم اية واعيده تانى وانا حاسة ان مستقبلى بيدمر فى ثوانى

قولنا يوم 25 سلمية سلمية وهتجيب حقنا ومطالبنا بالعقلية

عدت ايام وليالى وخلصنا من يناير الحالى

وبدور على باقى 25 من تانى لاقتهم ضاعوا فى وسط الليالى

أمن بلدى ضرب فيهم وبالرصاص الحى اخترق امانيهم

دمروا وضيعوا السلمية وسط ناس ملهاش ذنب مدنية

أدوا فرصة للشغب والفوضى وقالولهم دة وقتكم ورينا شطارتكم يلا

اللى نهب واللى سرق واللى تقل واللى هرب من المعتقل

ضاعت هيبة البلد ضاعت وشكلها مش راجعة للابد

قالو حظر تجول قولنا أمين يمكن حالها يتعدل فى يومين

وطلع ان اليومين دول سنين والله اعلم قد اية تانى جايين

خربت البلد وحالها مال و بقت مكان لكل محتال

خربت وخرابها مالوش حدود ومش عارفين محتاجة قد اية عشان تعود

يلا السلام عليكى يا بلد وسلميلى على كل من فيكى اتولد

وبكدة اكون انتهيت من الميك و اتمنى انى مكنوشى تقلت عليكم ورغيت كتيير

ود مجرد حاجة بسيطة من حياتى اللى بمر بيها لانى لو اتكلمت عليها مش هتكفينى ايام كتيير

كمان لان جوايا كتييير قووووووى بس نكتفى بهذا القدر والسلام عليكم ورحمه الله بقا ههههههههههههههههههه

انتهيت وبرجع الميك للشبح وبقوله فكرة جامدة ولولا معزتك عندى مكنتش مسكت الميك اصلا

وانا فى انتظار ارائكم ومشاركتكم

رد مع إقتباس
بياناتي
elshbah
الــــوتـــر الحــــزيــن: ((

elshbah غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-02-2011 - 05:10 PM ]

اية الكلام الجامد اوى اوى دة يا سندريلا بجد بجد بجد انا بهنيكى على جمال ورقت واحساس كلامك التأمل فى قمة الروعة والقصيدة جميلة جدااااا واحساسك فيها عالى جداا والقصيدة التانية روعة تسلم ايديكى وعجبنى اوى الصور اللى نزلتيها وتعليقك عليها ميرسى ليكى يا سندريلا على اللقاء الجميل والممتع ولقبولك الدعوة

احبابك بقو عذابك
ّ//

قتلت الشوق في قلبي

وطعنت بخنجرك حبه

//
//
اختى السندريلا جعلتني اشاهد احداث قصة جسدها احساسك الجميل انتى كاتبة ومخرجة مبدعة تقبلى مروري وشكرا

...
التعليق مفتوح لمدة 12 ساعة

رد مع إقتباس
بياناتي
Dr.PeRO
ارثوذكسي متألق

Dr.PeRO غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-02-2011 - 05:14 PM ]

اقتباس
لان السيد المسيح له المجد اما ابليس جربه كان كل أية بيرد عليه بيها بيقوله (مكتوب) ودة يلفت نظرنا ان الكتاب المقدس شامل لكل مشكلة و تجربة نواجهها فى حياتنا هتلاقى حلها فى كتابك المقدس مستناش حلول واراء خارجية من بشر لانها مش هتكون فاعلة زى حلول الكتاب
حلوة الجملة ديه أووووى والصراحة عمرها ما جت على بالى، فعلا كله مكتوب ، بس المهم اننا نعمل بيه ونطبقه فى كل تجربة بنقع فيها
تأمل جميل، ربنا يبارك حياتك وترجعى خدمتك

رد مع إقتباس
بياناتي
krsta
ارثوذكسي متقدم

krsta غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-02-2011 - 05:25 PM ]

سندريلا بجد انتى شخصية جميلة قوى وبسيطة وقلبك طيب ربنا معاكى ويوفقك وترجعى لخدمتك تانى علشان الخدمة ديه تعتبر زى الماية بالنسبة لينا واحنا السمك فيه ولو خرجنا منها نموت ومانعرفيش نتنفس تانى فياريت ترجعى تانى للمايه علشان تعيشى
حلوة قوى التأمل اللى انتى كاتبه وكمان القصدتين خصوصا قصيدة بتاعة كنيسة القديسين عاشيت ايديكى ودايما تكتبى حاجات حلوة كده ونشوفها
شكرا ليكى بجد على كلامك الجميل ده اللى امتعنا

رد مع إقتباس
بياناتي
elshbah
الــــوتـــر الحــــزيــن: ((

elshbah غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-02-2011 - 11:28 PM ]

بشكر كريستا والدكتو بيتر لردهم واهتممهم بالموضع ربنا يباركم يارب

وبشكر السندريلا على كلامها الجميل وموضعتها الرئعة

ودلوقتى هنتعرف ونسمع انسان كلنا بنحبة

وبجد شخصية موجودة معانا فى الحزن والفرح

ربنا يخليهولنا يارب

بالنيابة عن نفسى وعن جميع الاعضاء فى هذا المنتدى نناشد ونطالب من الاخ الجميل ذو الوجة البشوش وكلنا نرحب بة وفى انتظار قدومة الينا بكلمتة اللطيفة والسماح لنا بسماع كل ما فى داخلة من طيبة قلبة ورقتة وزوقة الرفيع والان اقدم لكم

الاستاذ

(ايمن)
aymonded

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

رد: •√♥ميك منتدى ارثوذكس ♥√•

كُتب : [ 04-02-2011 - 11:57 PM ]

إخوتي الأحباء في الرب الذين أكن لهم كل الاحترام والتقدير
نعمة لكم وسلام من إلهنا القدوس الذي يحثنا على أن نتغير إليه ونتزين بزينة الروح السماوي حتى نصير مع الكنيسة عذراء عفيفة له ، وكعذارى حكيمات نملأ أوانينا بزيت الروح فنُضيء في هذا العلم ويشع منا نوره العظيم، حتى كل من يرى أعمالنا يمجد الله ويَغير غيرة حسنة في المحبة والإيمان ويأتي إليه لينال ما نلناه منه ، وفي النهاية يكون له المجد كل حين من الجميع ...

وإذ كنت في تعب ومشقة طول هذا النهار ولم أكن أرغب في الكتابة الآن وحاولت أن استأذن من أخي المحبوب الذي أحبه واحترمه جداً كأخ غالي ، ولكن حينما دخلت على الموضوع وانا منتظر منه قبول اعتذاري فوجدت أن محبته اسرتني فلم أكن قادراً على أن أحقق مطلبي الشخصي لأن راحتي في المحبة ، لأن شعور المحبة يغلبني ويغلب ضعف جسدي حتى أنه يولد في القدرة على غلبة ضعف الجسد ونوال قوة أخرى هي قوة المحبة التي تجعلنا نبذل أنفسنا للموت لأن المحبة من الله بل هي الله ، وكل من يطيعها يغلب ضعفه ويغلب قوة العالم بما فيه وينتصر على روح الشر والفساد ...

ولأن محبتكم تشدني وغلبتني فأخذت أكتب بما يجول في خاطري لأهديه لأروع إخوة أحببتهم من قلبي وبشدة حسب عطية الله وليس بقدراتي الخاصة وشطارة نفسي ، وأردت أن أسلم لكم خبرة صغيرة أشعرها في داخلي كما يشعرها الكثيرين ...

+ يا أحبائي أعلموا يقيناً وتحسسوا موضعكم فيما أكتب ، فهناك حركات روحية عميقة في كل نفس ؛ فمنذ الطفولة نشعر بحركات داخلية عميقة وحنين قوي لما هو أعلى ونشتاق لما هو أسمى ...
فكثيراً ما لا نرضا عن الحياة بما فيها ولا نعرف من أين يأتينا هذا الشعور ، وأحياناً نرضى ونفرح ونقبل ما هو حولنا ونسعى لكل ما في الحياة ونركض وراء العالم ونطالب أن ننال ونأخذ كل شيء !!! ونبقى في النهاية في حيرة وتعجب من أمرنا ؛ وقد مررت بهذه الحالة كثيراً ومراراً منذ الطفولة وكثيراً ما تساءلت من أنا ولماذا هذا الانقسام العجيب والغريب فيَّ ولماذا لا أرتضي بحياتي ولا ارتضي بالعالم ولا أكترث بكل ما فيه وما يقدمه وما يعطيه ، ولا أشعر أني في حاجة لمباهج الحياة ولا أتحرك نحوها مثل معظم الشباب ولا يراودني أي شعور بأني ناقص أو أحتاج شيئاً !!!
وأحياناً أتعجب من حالي إذ أجدني أريد ما يريده الجميع وأحاول أن أحلم واسعى أن أحقق مكاسب وغنى مثل كل من يسعى للغنى ويحلم به ، ولكن شعوري لأني لا أريد من هذا العالم شيئاً ، هو الذي يغلبني لأنه أقوى بكثير من رغبتي فيه !!!

وأحيانا – رغم كل ما أشعره – أُصدم من نفسي واستيقظ وأجد أن الخطية سادت علي برغبتي وإرادتي وحدي ومحبتي للذتها الخادعة ، ولكن أجد أيضاً أني لا أقيم لها اعتبار أو شعور بيأس بل أدخل في حالة ندم مشحون بالرجاء الحي بيسوع وحده وليس بقدراتي الخاصة ، وصار حنيني إلى الله أقوى بل يجعلها تتصاغر وتسقط أمامي ولا يوجد لها مكان أو سلطان مهما تعاظمت أو فاقت الحدود في نظري ...
وشعوري الباطني الذي يسود : أن دم المسيح ربنا القدوس هو أقوى وذات سلطان أعلى من أي خطية مهما كانت ولا يوجد قياس بينهما إطلاقاً ، لأني اعتبر أن قطرة واحدة من دم ربنا يسوع كفيلة أن تطهرني بل وتطهر العالم كله مجتمع معاً من أول آدم لآخر إنسان في الوجود آلاف وملايين المرات وبما يفوق خطاياه أضعاف مضاعفة من عوالم أخرى ، ولا عجب لأنه دم حمل الله رافع خطية العالم ، دم ابن الله الحي ...

ولكني في النهاية وجدت السرّ وحالة الاتزان الحقيقية ، لأن في باطني اشتياق قوي ذات سلطان نحو الله ، إذ ينتابني جوع لا ينطفئ إليه ، وكل يوم أعبر على الكتاب المقدس وكتابات الآباء واشعر كم أنا جوعان ومشتاق جداً بما يفوق قامتي لأشبع من كلمات الله وحياة التقوى التي تأكل في كياني كالنار التي لا تُطفأ قط ...
كم تتسابق دموعي بأنين داخلي لتصرخ من أعماق وجداني لله لأني أحتاج إليه كمحبوب نفسي الذي أشتاق أن أحبه بحب جنوني حتى أشعر بحضنه الدافئ وقبلات محبته الأبوية ...

والغريب في نفس ذات الوقت ، أنه كلما اقتربت منه وشعرت أني قريب أشعر بحب شديد نحو العالم لا من جهة مباهجه وأمواله إنما من جهة كل من فيه من إخوة وأخوات في نفس ذات الجسد واللحم ، إذ اشعر أني أحب الكل واشتاق لخدمة الجميع ، لا من باب أنني أريد أن أنفذ ما هو واجب عليَّ ، إنما أشعر أني بدون أخوتي في البشرية الواحدة لا يحق لي أن أقترب من الله لأني منهم وبهم وفيهم لله ، بل ونقائصهم نقائصي وضعفهم ضعفي عينه ...

فكم أشتاق أن أغسل الأقدام لا من باب الأتضاع والتنازل ، لأني فعلاً أقل من الجميع لبسبب خطايايا المفضوحة أمام سيد الكل وفاحص الكلى والقلوب الحي ، إنما من باب الحب الحقيقي ، لأن كلما أشعر بمحبة الله أجد محبة الآخر تحصرني وتشدني بقوة وسلطان عجيب ، بل وأجد نفسي محصوراً في خدمة الآخر ، بل استعبد نفسي لكل آخر بالحب الذي لنا من الله ، لأن محبة الله صارت ذات سلطان فائق يجعلني آخذ من ربنا يسوع وأحب أن أتمثل به في أمره الإلهي لينا أن نفعل مثله حينما غسل أرجل الرسل ...

وأكشف لكم أهم سر في حياتي ، حقيقي رائع وكثيراً ما أعانني ولازال يعينني وهو قول الأب صفرونيوس لتلميذه ثيؤدوروس : [ لا توبة بدون محبة حقيقية ؛ لأن توبة الخوف ناقصة بذل المحبة ، ولا توبة بدون بذل ؛ لأن الخوف – حتى من العقاب – يلد توبة مريضة . كل زمان – مهما كان – زمان توبة ، ومن يتوب كل ساعة تنمو محبته دائماً ]

أقبلوا مني كل تقدير ومحبة صادقة في ربنا يسوع
طالباً من الله أن نكون جميعاً معاً مقدسين في الحق مملوءين سلاماً
ونحيا حياة التوبة في فرح المحبة الدائمة ليسوع مخلصنا الصالح

رد مع إقتباس

اضافة رد