تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

موضوع مغلق

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 1 تصويتات, المعدل 5.00. انواع عرض الموضوع

بياناتي
كراكيب
ارثوذكسي بارع

كراكيب غير متواجد حالياً

افتراضي رد: لوسمحت الى عندة الحل يدخل بسرعة

كُتب : [ 02-27-2010 - 12:24 PM ]

• اولا اهلا بيكي ونورتي المنتدي كله
    ثانيا انا علي كل ثقة بانك الي حد كبير مش هتقتنعي ببعض الكلام اللي انا هقوله لانك في سنك ده بتفكري بطريقة احنا جربناها ولما تكبري شوية هتفكري بطريقة تانية خالص
    ثانيا خليكي فاكرة كويس جدا انك لو استمريتي في الموضوع ده هتندمي اشد الندم مستقبلا وهتقولي يارتني كنت سمعت الكلام عشان كدة بقولك ادي لنفسك فرصة التفكير المنطقي للموضوع ده علشان مترجعيش تندمي
    ثالثا نتكلم بقي في الموضوع انتي بتقولي انك بتحبيه انا عاوزك تناقشيني وتقوليلي ليه بتحبيه في نقط
    رابعا عرفتي منين انك بتحبيه واتاكدتي ازاي انه بيحبك
    خامسا انتي مشاعرك دلوقتي من المستحيل انها تقدر تحدد اذ1ا كنتي بتحبي ولا لا ودي مش قسوة مني ليكي لكنها بالعكس محبة
    سادسا انتي عاوزة تقنعيني انك تستمري لمدة عشر سنسن ع الاقل جدا تحبيه وحبكم يفضل زي ماهو وعدو الخير ميتدخلشي ويحول العلاقة دي لحاجة تانية ومتقوليش ان هو بيحبني وعمره ماهياذيني لان سنكم دلوقتي مبيسمحشي للولد انه يكون قادر علي التفكير العقلاني
    سابعا انتوا داخلين علي ثانوية عامة ولاازم هتعطلوا بعض ومتقوليش كلام خيالات اننا بنشجع بعض لان الجملة دي كتير قالوها قبلك وندموا عليها اشد الندم
    ثامنا ممكن تقوليلي هتتقابلوا فين في الاكنيسة يبقي مش هتخلصي من كلام الناس والخدام والاباء الكهنة اللي هيبقي معاهم حق بس ممكن يتصرفوا غلط وكله هيبقي فوق دماغك انتي هتقوليلي هنتقابل في الشارع فين بقي في الشارع وازاي وده ممكن يوصلكم لايه هتقوليلي مش هنتقابل خالص هقولك ساعتها ممكن التفكير يتوجه ناحية بيت اي حد منكم والكلام المعتاد يتقال انتي مش واثقة فيا ده انا بخاف عليكي اكتر مابخاف علي نفسي وبعدين تلاقوا نفسكوا حتي لو مقربتوش قوي هتبقوا تعبانين جدا وهتعيشي اسوا ايام حياتك وانتي معتقدة انك بعيدة عن حبيبك
    عاشرا ده مش وقته مش وقته مش وقته ومتستعجليش
    حادي عشر هطلب منك تعملي تدريب طالما انتي عاوزة تعرفي بس بامانة مع نفسك تعملي التدريب ده انتي هتتفقي معاه انكم هتقعدوا لمدة شهر لا تكلموا بعض ولا تبعتوا رسايل لبعض ولا يبقي في اي وسيلة تفكركم ببعض وبعد الشهر ده قوليلي وقولي لنفسك بصراحة انتي وصلتي بايه وحسيتي بايه
    ربنا معاكي وام النور تحميكي

Sponsored Links
بياناتي
jako-80
ارثوذكسي جديد

jako-80 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-27-2010 - 01:17 PM ]

انا من وجهه نظرى طبعا العلاقه فيها شىء غلط واقولك ليه
1- انتو الاتنين لسه صغيرين بعد الحب فى ايه لازم تجاوبى على السؤال ده مع نفسك ؟؟
2- انتى قدامك دراسه وهو كمان.... انتى بعد ما تخلصى دراسه هتختارى شريك حياتك بقلبك وعقلك انتى دلوقت بتحكمى بقلبك بس ودى فتره المراهقه الى انتى بتمرى بيها
3- هو لسه قدامه دراسه وجيش ولسه يدور على شغل ويكون نفسه تكونى انتى اتجوزتى وربنا عطاكى اولاد
ركزى فى دراسته وبلاش تضيعى وقتك فى التفكير فى حاجه منتهيه من قبل ما تبدء
ربنا معاكى ويرشدك للطريق الصحيح

بياناتي
ادروسيس
ارثوذكسي بارع

ادروسيس غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-07-2010 - 04:07 PM ]

بص ياحبيبة قلبى من جوة
مجرد سؤالك انك تقولى الموضوع دة غلط ولا صح
يبقى دليل ان ضميرك صاحى وعارفة انه غلط بس
زى ماتقولى كدة عايزة حد يقولهلك فى وشك رغم علمك
بانه غلط لا ياحبيتى غلط ولازم تعرفى انه غلط
دا انتى فى مرحلة اعدادية يعنى بضة تحديد مسير
يعنى ثانوى يعنى دبلوم
واذا هدفك ثانوى هاتقدرى بين مذاكرت الثانوى وبينك حبك
من يضع يدة على المحيراث لا ينظر الى الخلف
حددى هدفى علشان متكونيش متشتتةفى اسلوب تفكيرك
بعد بعد كدة لما تكبرى شوية وتفكرى فى لموضوع دة
هاتقولى اية الهيافة ال انت بعملها دى سورى يعنى
انا بتكلم كما لو انتى قدامى او زى اخت كبيرة
اطلبى من ربنا ان يساعدك على طرد المشاعر
ال بتكون على غير ارادة ربنا
ركزى حبيتى على مسقبلك الجميل ال جاى وفكرى
فى كليتك ال ممكن بتكون بتحلمى بيها
ربنا يفرح قلبك يارب
(ميرسى يامارو حقيقى انت دايما تلفت نظرى للمواضيع الجميلة)

بياناتي
mno-z
ارثوذكسي للعضم

mno-z غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-14-2010 - 09:42 PM ]

اختي العزيزة من بعد التحية
كل ما يكبر الانسان بيكبر تفكيرو معاه وبينضج وعيو كمان وبيشوف بعض من الامور القديمة اللي كان يتصرفا ويفكر فيها غير كاملة او ناقصة او ياريتني ما تصرفت هيك ....... الخ .. الخ ...
واللي بدي الك ياه انو خلي علاقتك مع زميلك علاقة محبة كنسية ومع باقي الشلة كمان واللي الله رايدو بدو يصير غصب عن العالم كلها فلا تستعجلي الامور وتعيشي باي حلم وردي خليكي واقعية منطقية عيشي حياتك كل مرحلة بمرحلتها لانو الحياة طويلة وحلوة تستاهل انو نعيش فيها سعداء

مع كامل المحبة للجميع

حررت 21:45 م 14\3\2010
سوريا اللاذقية

اخوكي : mno-z

بياناتي
Gola * _ * Hero
ارثوذكسي مكافح

Gola * _ * Hero غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-17-2010 - 02:43 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
اانا بنت فى الصف الثالث الاعدادى
وانا بحب لود ومكنتش قايلة لاى حد وبعدين اكتشفت ان هو بردة بحبنى
وانا على علاقة ببعض وهو معانا فى الكنيسة بس العلاقة دى غلط ولا لا
الحب ملهوش ميعاد يعنى ممكن تكونى بجد بتحبيه
وممكن تكونى معجبة بيه
وممكن تكونى متعودة عليه
بس بجد متمناش انك تعيشى الحلم وفى ثانية يتبخر الظروف خلت الناس تبيع احلامها ومتبصش قدامهاحتى ربنا باعوا ممكن حل سهل وبسيط اختبريه واعرفى هو بيحبك قد ايه وممكن يضحى علشانك ولا لا يعنى من الاخر خلى واحدة صاحبتك تكلمو وتحاول توقعو فيها تاكدى انه لو بيحبك مش ممكن يوقع وهيخاف ربنا. وربنا معاكى

بياناتي
brokenheart
ارثوذكسي متألق

brokenheart غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-17-2010 - 09:56 PM ]

هما قالوا كل اللى كنت عاوزه اقولهولك بس صدقينى كلامهم صح هضيف عليه حاجه بسيطه يمكن اتقالت قبل كدا بس هاكدلك عليها انا عاوزاكى تعرفى ان فى ناس ف الدنيا وحشه كتير اوى وفي حلوين كتير اوى بردو بس احنا لازم ناخد بالنا ونحترس من كلو حلو ووحش لان الحلو ممكن يبقى وحش والوحش ممكن يبقى حلو بس عشان خاطر يسوع انتى لازم تصلى كتير لانك لو اتخدعتى فيه هتبقى مصيبه وجرح كبير جدا بالنسبالك اسالينى انا انتى لازم تتاكدى اولا من مشاعرك دى اللى انا عارفه وبقولك اهو انها عاطفه بس زايده شويه لكن مش حب يا حبيبتى لانك لو لقيتى نفس الاهتمام من حد تانى هتتشدى ليه بصى انا عاوزاكى تتعلمى من تجارب اللى حواليكى وتستفيدى من خبراتهم وتسمعى كلامهم متبقيش زىى بليييييييييييييز واسالى ربنا واقرى ف الانجيل كتير وصدقينى هتلاقيه بيوجهلك كلامه وارشاده من خلاله بس خليكى واثقه فيه احنا ملناش غيره ويمكن مفيش حاسس بيكى مننا اده

ربنا معاكى يا قمررر

موضوع مغلق