تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

خطيبى وانا

المشكله باختصار انا حاسه اني مهمله جداااااااااا من خطيبي ومش فارقه معاه ومش بيهتم بيا وبيقول ظروفي وظروف شغلي الحاجه الوحيده اللي متاكده منها انه بيحبني وانا بحبه بس

موضوع مغلق

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

غير مسجل
Guest

Crying خطيبى وانا

كُتب : [ 11-07-2009 - 02:09 PM ]

المشكله باختصار انا حاسه اني مهمله جداااااااااا من خطيبي
ومش فارقه معاه ومش بيهتم بيا وبيقول ظروفي وظروف شغلي
الحاجه الوحيده اللي متاكده منها انه بيحبني وانا بحبه
بس انا نفسي يهتم بيا شويه اكتر من كده
اعمل ايه او اتصرف معاه ازاي ؟؟
الموضوع ده تاعبني جداااااا خصوصا اني من النوع اللي يحب يحس انه مهم عند اللي بيحبهم وبيضايقني جدا اهماله ليا
انا مش عارفه اتعامل معاه لو حد يعرف ياريت يقولي وربنا يعوضكم
انا معرفتش اكتب عنوان لانه بيقولي اني مش من حقي كتابة كلمات دلاليه ياريت يبقي حد من المنتدي يغير العنوان الي خطيبي وانا

Sponsored Links
بياناتي
Shosei
ارثوذكسي صانع

Shosei غير متواجد حالياً

افتراضي رد: خطيبى وانا

كُتب : [ 11-07-2009 - 02:34 PM ]

بوصى انا واثقة انو بيحبك جداا بس هو محتاج انك تتكلمى معاه قوليله على كل اللى حاسة بيه بينك وبينك انا مع خطيبى كدا لخمة جداا مش بعرف اتكلم بس هو واثق انى بحبه وعارف انى بتكسف جداا بس بيحاول يكسر الحاجز دا انتى اتكلمى معاه قوليله كل الى حاسه بيه ولو مجبش نتيجه اتعملى معاه زى ما بيعملك وبعد يومين قليله انا حبيت اعاملك زى ما بتعملنى يمكن تحس بيا الموضوع مش صعب صدقينى انا خطيبى كلمنى وقالى محتاج منك اهتمام اكتر من كدا رغم انى قدام اصحابى مش ببطل كلام عنه لكن اقعد قدامه نيلة خالص كانى نسيت كل الكلام بس لما فهم دا قدر وبقى يخرجنى واحده واحده من اللخمة المره دى كلميه وجربى صدقينى مش هتندمى خصوصا انكم بتحبو بعض زى ما بتقولى يعنى هتقبلو كلام وهتريحو بعض

بياناتي
bosecosta_2007
ارثوذكسي جديد

bosecosta_2007 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-07-2009 - 07:40 PM ]

المفروض لو بيحك يبقى مهمتم بيكى والعجيب انك بتقولى بيحك بيحبك بقى ازاى ؟
ممكن يكون عندك وهم منه انه بيحبك خلى بالك وحاول تفتحى معاه كلام اوقبل الكلام اتمشى معاه واخرجى وشاورى على حاجة انتى تكونى عايزاها بس فى حود امكانياته وشوفى حايجبهالك ولا لا لو جبهالك يبقى بيحبك فعلا وده طبعه انه يكون هادى او سكات او يمكن مايكنش عنده اخبار يتكلم فيها ولو كاان كده انتى افتحى معاه كلام ومواضيع تخصكم فى الحياة واتكلموا فيها وشوفى رده عليك حايكون ايه
وربنا يوفقك

بياناتي
غير مسجل
Guest

كُتب : [ 11-07-2009 - 09:28 PM ]

اولا ميرسي كتير يا ميرنا ياحبيبة قلبي علي اهتمامك وردك
بس المشكله مش في انه لخمه ولا مابيعرفش يعبر عن مشاعره لا
المشكله في انه مكبر دماغه وحاسس ان كل ده تفاهات يعني ازاي يمسدد مثلا عليا طب مايكلمني احسن
يعني ايه يعبرني بمسيج في مناسبه لا ماينفعش
انما انا اساسا لخمه فمكنتش هاالومه لو كان بطبيعته لخمه
يعني ن الاخر اهم حاجه عنده شغله والشقه واننا نجوز في اقرب معاد ممكن ده اللي بيفكر فيه
انما انه يحسسني انه بيفكر فيا او بيهتم بيا لا طبعا
انا جربت فعلا اني اعامله زي ماهو بيعاملني لكن ده طبعا سبب مشكله اكبر في كل مره حاولت اعمل كده
لانه للاسف كان دايما بيسيبني وانا اللي اجري عليه
انا بجد لولا اني واثقه انه بيحبني انا كنت فكرت انه مجبر عليا بجد

بياناتي
Shosei
ارثوذكسي صانع

Shosei غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-08-2009 - 09:45 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bosecosta_2007 مشاهدة المشاركة
المفروض لو بيحك يبقى مهمتم بيكى والعجيب انك بتقولى بيحك بيحبك بقى ازاى ؟
ممكن يكون عندك وهم منه انه بيحبك خلى بالك وحاول تفتحى معاه كلام اوقبل الكلام اتمشى معاه واخرجى وشاورى على حاجة انتى تكونى عايزاها بس فى حود امكانياته وشوفى حايجبهالك ولا لا لو جبهالك يبقى بيحبك فعلا وده طبعه انه يكون هادى او سكات او يمكن مايكنش عنده اخبار يتكلم فيها ولو كاان كده انتى افتحى معاه كلام ومواضيع تخصكم فى الحياة واتكلموا فيها وشوفى رده عليك حايكون ايه
وربنا يوفقك
مش عارفة بس فى رجالة ممكن تجيبها من باب المجاملة او انها متقولش عليه بخيله مش شرط يكون بيحبها او مش بيحبها عشان يجبلها الحاجاة دى الحب اعمق من كدا يعنى مثلا انا بموت فى الدباديب ومرة ماشين انا وخطيبى لقيت حتت دبدوب شكله تحفة خطيبى كان اول مرة يعرف انى بحبهم جداا قالى دانتى مجنونه بيهم قالى هجيبلك واحد فى طولك لمجرد انو عرف بس حتى لو مكنش جابلى مكنش هقول انى مش بيحبنى لا خالص الحب احساس تصرفات حاجات كتير وفى ناس بجد مش بتعرف تتكلم وانا منهم بس هو بيساعدنى انى اتكلم بس يمكن مشكلة لما تبقى فى الراجل انو مش بيعرف يتكلم لانى غالبا بتبقى طبعه

بياناتي
Shosei
ارثوذكسي صانع

Shosei غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-08-2009 - 09:52 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
اولا ميرسي كتير يا ميرنا ياحبيبة قلبي علي اهتمامك وردك
بس المشكله مش في انه لخمه ولا مابيعرفش يعبر عن مشاعره لا
المشكله في انه مكبر دماغه وحاسس ان كل ده تفاهات يعني ازاي يمسدد مثلا عليا طب مايكلمني احسن
يعني ايه يعبرني بمسيج في مناسبه لا ماينفعش
انما انا اساسا لخمه فمكنتش هاالومه لو كان بطبيعته لخمه
يعني ن الاخر اهم حاجه عنده شغله والشقه واننا نجوز في اقرب معاد ممكن ده اللي بيفكر فيه
انما انه يحسسني انه بيفكر فيا او بيهتم بيا لا طبعا
انا جربت فعلا اني اعامله زي ماهو بيعاملني لكن ده طبعا سبب مشكله اكبر في كل مره حاولت اعمل كده
لانه للاسف كان دايما بيسيبني وانا اللي اجري عليه
انا بجد لولا اني واثقه انه بيحبني انا كنت فكرت انه مجبر عليا بجد
طاب مفكرتيش تتكلمى معاه قوليله مثلا مشاعرك انتى لما بيغيب مثلا طاب لوحشتيه هو بيرد ولا بيسكت ولا بيقولك وانا كمان حاولى تفهميه طبيعه المراه انها بتحب اى كلمه بسيطه عندها بدنيا
انتى عارفة خطيبى فظيع انا من النوع الخجول جداا كل كلمه مش برد فظيعه معاه كان يقولى الاول نفسى اسمع كلام هايف منك بقوله طاب لما هو هايف عاوز تسمعه ليه لما واحده واحده ابتديت اتكلم قالى انا كنت بقولك هايف عشان تتحركى شوية تحسى بيا قوليله كدا كلام هايف انا عاوز اسمعه وانا عشان بحبه لا عاوز اعمل كل حاجة بيحبها وهو لو بيحبك بجد هيعمل كدا بس انتى بزكائك كا مراءه جرجريه فى الكلام اسحبيه منه فى الاول صعبه وهتتعبى بس صدقينى لو بيحبك هيعمل كدا لانى كنت فى نفس الموقف انا كان بيشحت الكلام قالى لله فى الاخر كرهنى

قديم 11-08-2009, 01:04 PM
بنت الراهب الصامت
هذه الرسالة حذفت بواسطة Shosei.
بياناتي
بنت الراهب الصامت
ارثوذكسي فضى

بنت الراهب الصامت غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-08-2009 - 01:11 PM ]

بصى انا مع ميرنا لانها بتقولك مرت بالاحساس ده قبل كده وهتفيدك اكتر
بس رائى برضو
انك لازم تتكلمى معاه
طيب بصى
انتى بتقولى اهم حاجه عنده شغله والشقه وامتى نتجوز
ماشى ايه رايك بجد لو كلمتيه فى الحاجات دى وتحسسيه انك مهتمه بالحاجات دى لانه هو كل تفكيرة فيها وتفكرى معاه
يعنى مثلا
لما تشوفيه وتقعدى معاه افتحى انتى كلام اسئله عامل ايه فى الشغل وايه اخر اخبارك هو هيجاوبك بسهوله اوى اتكلمى فى موضوع واحد بس يعنى اتكلمى عن الشغل بس والمره الجايه كلميه عن الشقه مثلا
كل مرة اختارى موضوع وبكده هتفتحى معاه كلام وهو هيتكلم معاكى كتير اوى ومش هيسكت صدقينى
بس انتى لازم تبدئى الاول
ومش تقولى انه مش مهتم بيكى لالالا
انتى فكرى مع نفسك وقولى ايه العيب اللى فيا بيخليه مبيفكرش فيا ولا مهتم بيا بالرغم انه بيحبنى وانا بحبه فكرى مع نفسك وشوفى
مش يمكن انتى اللى مش مدياله اهتمام خالص
مش يمكن هو لما شايفك كده مش قادر يتكلم معاكى وبيسكت
مش يمكن انتى العيب فيكى انك محسساه انك اغلى من الشغل عنده
لازم هو اللى يحس بكده مش انتى اللى تحسى يعنى لازم هو اللى يعرف الاحساس ده من نفسه
معلش انا يمكن جايه عليكى شويه
بس انا اتعودت ان لما حد يتغير معايا اشوف العيب فين
والوم من نفسى الاول قبل ما الومه هو لان اكيد العيب فيا لو طلع العيب فيا لازم اعالجه الاول قبل ما اروح للطرف التانى واعاتبه
ولو كان هو اللى غلطان لازم التمسله العزر والا مش هصالحه طول عمرى
يارب اكون قدرت افيدك شويه
واسفه للتطويل فى الكلام
ربنا يدبر حياتك يارب ويختارلك الصالح

بياناتي
سيزر الروش
** الصامت الحزين **

سيزر الروش غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-08-2009 - 04:19 PM ]

كلنا مع مرنا وبجد ممكن حضرتك تهتمى بية شوية وحسسية انك بتحبة اكتر وكل شوية حاولى متخلهوش انه يكون محتاج حاجة حسسية انتى الاول انة موجود فى حياتك واكيد اكيد هيتغير من نحيتك واسف لو كلامى زعل حضرتك

اسف طولت عليكم واسف لو كلامى زعل حضرتك وربنا يفرحك وتكونى اسعد انسانة

بياناتي
Shosei
ارثوذكسي صانع

Shosei غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-08-2009 - 04:31 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيزر الروش مشاهدة المشاركة
كلنا مع مرنا وبجد ممكن حضرتك تهتمى بية شوية وحسسية انك بتحبة اكتر وكل شوية حاولى متخلهوش انه يكون محتاج حاجة حسسية انتى الاول انة موجود فى حياتك واكيد اكيد هيتغير من نحيتك واسف لو كلامى زعل حضرتك
اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيزر الروش مشاهدة المشاركة

اسف طولت عليكم واسف لو كلامى زعل حضرتك وربنا يفرحك وتكونى اسعد انسانة

يمكن لانى فى نفس الموقف كنت بس بلعكس يعنى هى خطيبها بس انا اللى كنت بنسبا لخطيبى
كاهتمام انا واثقة انو بيهتم بس هو عاوز شده او دفعه عشان يتكلم كدا او يخرج مشاعره محتاج زقة زى ما بيقولو
ابدائى انتى لما تشوفيه وحشتنى يا حبيبى عامل ايه اسئله فى شغله وفى كل حاجة مهتم بيها فى اى مناسبه عيد ميلاده مش عشان هو مش بيعمل كدا انتى متعمليش لاا انتى علميه يعمل كدا ويهتم هاتيله هديه او مسج بس صدقينى اسلم حل الاول لازم تتكلمى معاه وتفهمى وجهه نظرة ممكن يكون طبعه هادى او مش عارف يعبر عن اللى جواه

بياناتي
سيزر الروش
** الصامت الحزين **

سيزر الروش غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-08-2009 - 05:09 PM ]

بجد عندك حق يا مرنا يا سلام على الكلام الجميل ربنا يفرح كل اولادة

موضوع مغلق