تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

القصص النصية هنا هتلاقى قصص جميلة نصية وممكن تكون مواضيع حلوة ونتعلم منها الكثير والكثير

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

نحمدو بتسال ليه

"من الذى يقول فيكون والرب لم يأمر " نحمدو بنت 24 سنة جميلة جدا خادمة وطول عمرها فى الكنيسة عمرها ما كان لها اى علاقات مع اى شاب المهم كان

اضافة رد

الصورة الرمزية zaza2006
zaza2006
بنت تماف ايرينى
zaza2006 غير متواجد حالياً

افتراضي نحمدو بتسال ليه

كُتب : [ 02-17-2010 - 08:22 PM ]

نحمدو بتسال flower-girl-dresses-

"من الذى يقول فيكون والرب لم يأمر "

نحمدو بنت 24 سنة جميلة جدا خادمة وطول عمرها فى الكنيسة عمرها ما كان لها اى علاقات مع اى شاب المهم كان فى شاب خادم اتقدم يخطبها هو كيرلس خادم وشماس فرحت جدا نحمدو ان ربنا اعطها واحد من اولاده هو انسان كويس جدا ونحمدو هى كمان الف مين يتمنها

مع الاسف الشديد موضوع الخطوبة ما كملش اصل ربنا كان ليه رأى تانى والموضوع ما كملش وكل واحد راح لحاله لكن نحمدوا كان قلبها متعلق جدا بكيرلس وكانت بتصلى بدموع نحمدوا : يا رب انا عوزة كيرلس....... انا قلبى متعلق بيه انا بحبه يا رب .....!الخير كله من عندك وهو ابنك ومن عندك.......ايه اردتك الصالحة ؟؟؟؟

راحت لأب الاعتراف نحمدو : انا تعبانة....... يا ابونا كيرلس انسان كويس وممتاز وابن ربنا حقيقى..... بس انا عاوزة اعرف ليه ربنا سمح بالموضوع ده؟؟؟ ابونا : يا بنتى احنا ما نقولش لربنا ليه ونحتج ونزعل احنا نقوله نشكرك يا رب نحمدو : يا ابونا انا عارف كويس الكلام ده بس انا انسان وعاوزة اجابة ...... ليه كده يا رب؟؟

ابونا : اسمعى يا بنتى عاوزة ربنا يرسم حياتك ??? نحمدو : اكيدابونا : بلاش تمسكى ايده ابونا : لوعاوزة ربنا يرسم حياتك ما تمسكيش ايده ربنا بيرتب دايما لصالحك ولخيرك تمر سنة وجيه شاب تانى اتقدم وربنا وفق وتم الموضع على خير ونحمدو اتجوزت الشخص التانى لكن نحمدو كانت دايما تسال ربنا ايه حكمتك يا رب عرفنى ايه حكمتك مدام انت يارب كنت عاوزلى حد تانى؟ كان دايما تسال رغم انها بتحب جوزها لكن عاوزة تعرف ايه السبب؟؟؟؟

وبعد خمس سنين من الجواز ونحمدوا بتسال ربنا ليه يا رب ؟؟؟ وايه حكمتك و و و و و و دخلت مرة الكنيسة وكان بعد الظهر وكانت الكنيسة زحمة جدا نحمدو : ايه فى ايه الكنيسة زحمة ليه؟؟؟؟ لا مش ممكن ايه ده امتى مستحيل ليه يا رب كانت الكنيسة زحمة ودموع الناس نازلة كانت جنازة كيرلس ... اللى كان متقدم لنحمدو

ياااااااااااااه يا رب حكمتك لمح ابونا نحمدواابونا : ها يا بنتى لسه بتسالى ربنا ؟؟؟؟؟؟ربنا ما حبش انك تكونى ارملة جريت نحمدوا وركعت قدام المذبح تطلب من ربنا يسمحها على كلمة.... ليه؟؟؟

يارب علمنى ان اسالك فى كل موضوع ... علمنى اشكرك على كل عطياك علمنى ان ارى بقلبى ما لم تراه عينى علمنى انى اصدق وعودك و انك بتحبنى وعارف مصلحتى بشكرك يا رب لانك شغال 24 ساعة ارسم انت حياتى وانا مش همسك يدك تانى

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
nemnema2010
ارثوذكسي متألق

nemnema2010 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نحمدو بتسال ليه

كُتب : [ 02-17-2010 - 11:49 PM ]

الله يانهى بجد قصه حلوة جدا جدا فعلا كلنا لما بيحصل حاجه بنعاتب ربنا وبنزعل واحنا مش بنعرف ان ربنا عمل دا ليه بيكون للاصلح واحنا مش بنؤمن بكدا لا بنزعل ونقول ليه ميرسى ليكى ربنا يعوضك

رد مع إقتباس
بياناتي
finyara
ارثوذكسي متألق

finyara غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-18-2010 - 01:01 AM ]

احنا على طول برضوا بنعمل زى نحمدو لكن فعلا لو عاوزين ربنا يرسم لنا حياتنا بلاش نمسك ايده ومرسى ليكى يا نهى على القصة الجميلة ديه وربنا معاكى

رد مع إقتباس
بياناتي
حيران
Banned

حيران غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-18-2010 - 04:11 AM ]

ياما خطوبات كتير بتفشل لاتفه سبب ربنا معاها ويرزقها بابن الحلال التانى لكن الاولانى ده على جثتى ههههههه طبعا كله بازن ربنا لو ربنا اعطانا العمر اكيد حنشوف تجارب كتير مش خطوبات وبس وصوها تطول بالها عازرها عشان اول تجربه بس انا واثق انها حتتعلم منها كتير

رد مع إقتباس
بياناتي
bassem8800370
واحد من ابناء يسوع

bassem8800370 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-22-2010 - 12:29 AM ]

امسك يارب ايدى زى بطرس زمان لما قريب يغرق
سيب ربنا هو اللى يرسم مستقبللك مش الانسان ولا انت
شكرا ليك

رد مع إقتباس
بياناتي
zaza2006
بنت تماف ايرينى

كُتب : [ 02-22-2010 - 04:16 PM ]

شكرا لردودكم

رد مع إقتباس
بياناتي
ميرولاا
ارثوذكسي متقدم

ميرولاا غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-27-2010 - 01:47 AM ]

يارب علمنى ان اسالك فى كل موضوع ... علمنى اشكرك على كل عطياك علمنى ان ارى بقلبى ما لم تراه عينى علمنى انى اصدق وعودك و انك بتحبنى وعارف مصلحتى بشكرك يا رب لانك شغال 24 ساعة ارسم انت حياتى

امين
جميله اوى يانهى

رد مع إقتباس
بياناتي
zaza2006
بنت تماف ايرينى

كُتب : [ 03-01-2010 - 11:25 PM ]

شكرا ميرولا لردك

رد مع إقتباس
بياناتي
twaty
ارثوذكسي ذهبي

twaty غير متواجد حالياً

كُتب : [ 06-06-2011 - 05:46 AM ]

يارب علمنى ان اسالك فى كل موضوع ... علمنى اشكرك على كل عطياك علمنى ان ارى بقلبى ما لم تراه عينى علمنى انى اصدق وعودك و انك بتحبنى وعارف مصلحتى بشكرك يا رب لانك شغال 24 ساعة ارسم انت حياتى وانا مش همسك يدك تانى

اللة يانهى بجد قصة فى منتهى الروعة
تسلم ايدك ياقمر

رد مع إقتباس

اضافة رد