تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

موضوع مغلق

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

بياناتي
amerkhairy
ارثوذكسي جديد

amerkhairy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مصيبه !!!!!!!

كُتب : [ 04-11-2009 - 09:06 PM ]

داود النبى اخطاء وسقط فى الزناء وكانت اجرة الخطية الموت ومع ذلك حب اللة لة رفع عنة هذا الموت

والقديس يعقوب المجهاد يقول عنة البستان انة فى عظمة مجدة غواة الشيطان وزنا وكذب وقتل

وربنا برحمتة اتحنن وقبل رحمتة بس دة من خلال التوبة

يبال بقى شاب عايش فى بيئة صعبة زى انت مابتقول اولا خدمة عظيمة واكليلك عند يسوع كبير بس اللى بديتة لازم تكملة مع الشاب دة

الكتاب بيقول كنت عريان فكسوتمونى كنت مسجونا فزورتمونى الشاب دة دخل السجن لان ربنا بيحبة واكيد هو عرف خطاة بس محتاج حد يرفع من روحة

ايوب اللى الكتاب قال عنة مكنش فى مثلة فى الارض ربنا جعل خلاص بسبب شخص روح بسرعة وانت مش اتنم ابدا لان دة محسوب من الرعية

وباذن يسوع ايكون فى تغيير كبير لانك لو زرتة اتغير حاجات كتير وكمان صلى من اجلة وربنا اكيد ايرشدك
يسوع حنين ياجماعة صلوا من اجل المتغربين

Sponsored Links
بياناتي
goneer
ارثوذكسي مكافح

goneer غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-11-2009 - 11:13 PM ]

مين احنا علشان نحكم على انسان انو فاسد او لأ علشان نشبهة بالباعة واللصوص اللى كانو فى الهيكل" أحنا مش ربنا..هو وحده فاحص القلوب والكلى".....وكنت اتمنى ان ردى السابق فى نفس الموضوع كان استاذ ظريف قرأة اللى بتحكى قصة شاب الناس كلها قالت عنة فاسد وبايمانة وتوبتة نال الخلاص اللى احنا كلنا بنتمناه وبنحسدة دلوقتى...
"هكذا يكون الآخرون اوَُلين والآولين آخرين"

بياناتي
سالومي 92
ارثوذكسي مكافح

سالومي 92 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-12-2009 - 12:03 AM ]

أنا مش عارفة أقول إيه بعد اللي كتبه أخواتي خصوصا إني خبرتي قليلة وصغيرة جدا وممكن انا أكون أضعف من الشاب اللي حضرتك بتحكي عليه أنا بس حبيت أول رأيي في الموضوع لأني شفته بالصدفة
اللي أنا حاساه بل ومتأكدة منه إن حضرتك ماقصرتش في حاجة وأكيد فكرة التقصير دي من الشيطان لأنه بيحب دايما إنه يحبط وبعدين ماتخفش ربنا حلو وحنين صحيح أنا كل اللي عشتهم 16 سنة بس لكن أنا حسيت بحنان ربنا ده أكتر من 16 مليون مرة والدليل على أنه حنين كلام الكتاب المقدس وصلوات الأجبية إنه لا يشاء موت الخاطي مثل ما يرجع وتحيا نفسه وكمان ماذركرش مثل واحد عن التوبة لأ ده ذكر 3 ده غير الناس اللي قابلهم شخصيا زي السامرية والمجدلية وذكا ده كمان طول حياته كان بيدور على الضالين لما أتولد بعت للمجوس لغاية علي الصليب لما مات على الصليب مع اللص اليمين ولغاية النهاردة ملايين عرفوه وحبوه

تفتكر ربنا هايقبل كل دول وهاينسى الخروف ده صدقني الموضوع مش محتاج غير شوية صلاة وربنا مش هايسيبه ابدا أنا واثقة
وبعد إذنك أنا جبت قصة للقديس أغسطينوس مسموعة لو حضرتك تنزلها وتسمعها هتلاقي فيها أمل وتعزية
قصة حياة أبن الدموع
وأرجوك أذكرني في صلاتك

بياناتي
تونى كويك
ارثوذكسي مكافح

تونى كويك غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-12-2009 - 12:04 AM ]

للاسف الشديد كتير من شبانا بالشكل ده واكتر
ربنا يتدخل ويرده اليه ويكون اللى حصل ده درس
وعظة وربنا مفيش احن منه
اما بالنسبة ليك فلا تتخلى عنه وربنا يساعدك
ويتقدم خطواتك

بياناتي
amerkhairy
ارثوذكسي جديد

amerkhairy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-12-2009 - 10:27 AM ]

عظماء الكتاب المقدس اخطاءو فى الزناء من داود النبى اللى قال عنة الكتاب فتشت قلب عبدى داود فوجدة مثل قلبى ومنه القديسين

مثل القديس يعقوب المجاهد وهو فى عمق القداسة غواة الشيطان فى الزناء والكذب وكمان القتل

بس انا عايز اقولكم ان ربنا حنين ولا يشاء موت الخاطى مثلما يرجع ويحيا

والكتاب كمان بيقول كلنا كخراف ضللنا بس انا عايز اقول كلمة الشاب دة اخطا واخد جزاء العقوبة وانت عندك فرصة دلوقتى انك تكسب نفس ضلت وبعدت عن المسيح ودة من ضمن الرعية

القديس صرابمون ابو طرحة لما ضلت واحدة من اولاد المسيح بسرعة راح ودخل بيت الدعارة واكل كمان من اكلهم رغم انة كان صايم

عمل كل دة علشان ينقذ نفس من الضلال ولما رج وصلى قدام صورة يسوع لقى الصورة بتضحك فرد على الصورة وقالة بتضحك يارب انا اكلت وزة بس جبتلك خروف

وانت كمان مطلوب منك انك تروح بسرعة وبلاش تذنبة على اللى حصل لكن مطلوب منك تشجعة وربنا ايقبل من اجل الصلاة انة يعفوه عنه ويرحم كل عبيدة

ربنا ينور حياتة لسماع كلامك ونمعة ربنا تلمسة وانت اعمل اللى عليك وسيب الباقى على ربنا

بياناتي
miro_rook
ارثوذكسي فضى

miro_rook غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-13-2009 - 04:00 AM ]

ربنا معك ويصبر قلبك الملتهب بمحبه الولد ده و تذكر انا دموع القديسه مونيكا رجعت تاني اغسطينوس القديس العظيم
ربنا معك

موضوع مغلق