تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

†† ارثوذكس †† > كل منتدايات الموقع > المنتدى الاجتماعى > صندوق مناقشات الاعضاء

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

موضوع مغلق

بياناتي
rossaa
ارثوذكسي صانع

rossaa غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مأساه في منتدي مسيحي -- يا ريت تشوفةا وقولولي رأيكم ايه

كُتب : [ 03-25-2008 - 11:12 AM ]

مش معقول ان ده يكون كلام موجود فى منتدى مسيحى الا لو كان صاحب المنتدى مسلم

وانا كمان مشتركه فيه لكن انا مش هسيبه غير لما اتاكد

Sponsored Links
بياناتي
elphilasouf
ارثوذكسي ذهبي

elphilasouf غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-25-2008 - 07:53 PM ]

مستحيل أيه الكلام ده
مفيش قوه مهما كانت تخلى المنتدى يعمل كده
أكيد فى غلطه
اكيد فى تهكير على الموقع

بياناتي
jesus is my life
ارثوذكسي جديد

jesus is my life غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-29-2008 - 08:21 PM ]

شيئ غريب جدا... اولا كل القوانين موافق عليها ما عدا القانون الاخير اي رقم 4 ثانيا: من الواضح ان المنتدى مقتحم من هاكر مسلم او اشتراه شخص مسلم والدليل انه وضع في قانون رقم 1 للرسول صلى الله عليه وسلم وقانون رقم 4 .

وهم يحاولوا بشتى الطرق ادخالنا الاسلام لكن من يرى الحق لا يذهب للباطل!!!

بياناتي
eng_mano
ارثوذكسي جديد

eng_mano غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-31-2008 - 08:04 PM ]

الموقع تم اختراقة من هاكر مسلم
وهو الى عمل كده
انا قريت عن الموضوع ده فى منتدى تانى
ربنا يحمينا

بياناتي
سلاام
ارثوذكسي جديد

سلاام غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-10-2008 - 02:08 PM ]

مرحبا بتعرف او بتعرفي انا اخذت الموقع وانا بطلع ع صور الازياء فاانتبهت ان الموقع مسيحي حبيت اطلع عليه اصدقاء والدي مسحين وانا عندي زميله مسحيه وانا مسلمه مش مسحيه بس بأمن في الاديان السماويه وبحترم الديانات جميعها بس شو معناتو يعني انت بدك يكتبو شو بالقوانين
اكتبو مواضيع فيها اساءه لدين الاسلامي ... انا مابعرف الدين المسيحي كتير وانا مؤمنه بديني بس الي بعرفو ان المسيحي المؤمن لايشتم ولايسب الدين ولابتخوت ولا على حكم من احكامه
وانا رايت مهزله من كلامه وانت بتقول نتزوج اربعه قبل ماتتخوت ع كلام مقدس من ربنا وحكمه اعرف لماذا يتزوج اربعه ومش كل المسلمين بتزوجو اربعه والحج زينا زيك معك حق تغير على دينك بس احترم دين الاخرين .........اعذرني ع الاطاله اخي او اختي وتقبل كلامي

اختك سلاام

بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

رد: مأساه في منتدي مسيحي -- يا ريت تشوفةا وقولولي رأيكم ايه

كُتب : [ 04-10-2008 - 02:24 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلاام مشاهدة المشاركة
مرحبا بتعرف او بتعرفي انا اخذت الموقع وانا بطلع ع صور الازياء فاانتبهت ان الموقع مسيحي حبيت اطلع عليه اصدقاء والدي مسحين وانا عندي زميله مسحيه وانا مسلمه مش مسحيه بس بأمن في الاديان السماويه وبحترم الديانات جميعها بس شو معناتو يعني انت بدك يكتبو شو بالقوانين
اكتبو مواضيع فيها اساءه لدين الاسلامي ... انا مابعرف الدين المسيحي كتير وانا مؤمنه بديني بس الي بعرفو ان المسيحي المؤمن لايشتم ولايسب الدين ولابتخوت ولا على حكم من احكامه

( مش هذا هو المقصود يا أحلى أخت حلوة لنا ، مش مقصود ان يكون هذا أبداً
لأن من المستحيل أن يسيئ أحد لدين آخر ويبقى بيغير على دينة هذا لا يليق )

وانا رايت مهزله من كلامه وانت بتقول نتزوج اربعه قبل ماتتخوت ع كلام مقدس من ربنا وحكمه اعرف لماذا يتزوج اربعه ومش كل المسلمين بتزوجو اربعه والحج زينا زيك معك حق تغير على دينك بس احترم دين الاخرين .........اعذرني ع الاطاله اخي او اختي وتقبل كلامي

( أختي الحلوة مش في حد اتعرض لهذا الموضوع في المنتدى ولم يكن محور حيثنا على الإطلاق
مع رجاء قراءة كل التعليقات بدقة لأن الموضوع غير مقصود به هذا على الإطلاق
لا من قريب أو من بعيد )

وكان التعليق كلة والتركيز على هذا القانون :
قانون رقم 4: الإلتزام بتعاليم الشريعة الاسلامية ومنهج اهل السنة والجماعة في جميع مواضيع الموقع .

اختك سلاام

أقبلي مني كل تقدير باحترام

بياناتي
gogo_micho
ارثوذكسي جديد

gogo_micho غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-10-2008 - 03:05 PM ]

شكراً ليكي يا أخت سلاام علي مشاركتك في الموضوع
بس لازم تعرفي كويس أوي ان انا والكثير من المسيحيين اللي ردوا ع الموضوع بتاعي مش قصدنا من الاعتراض ان احنا نحط قوانين ضد الاسلام أو اي دين أخر احنا غيرانين علي دينا اوي ..وحنا من غير حاجة مش محتاجين ان احنا نشتم في دين تاني ازاي هانشتم فيكم والسيد المسيح بيعلمننا ان حنا لازم نحب أعدائنا ونحسن للذين يبغضونها ويسيئون فينا هو ده الدين المسيحي اللي بيقولنا من لطمك علي خدك الأيمن حول له الأيسر . بس المسيحية معلتمناش السلبية والضعف مش معني الوصايا دي ان احنا ضعفاء لا دا هو ده قمة القوة .
طب هاسألك سؤال : انتي طبعاً أكيد مشتركة في منتديات اسلامية كتيير لو دخلت مرة في منتدي من المنتديات الاسلامية ولاقيتيه حاطت قوانين انك لازم تلتزمي بالشريعة المسيحية الارثوذكسية أو الكاثوليكية وغير ذلك موضوعك هايحذف هايكون رد فعلك ايه ... ؟

انتي أكيد هاتعترضي مش عشان تشتمي في المسيحية بس عشان انتي غيروة علي دينك مش عايزة دين تاني يتحكم فيكي وفي أراءك صح ولا أنا غلطان هو ده اللي حصل فينا احنا كلنا غيرانين علي دينا المسيحي ومش عايزين اي دين تاني يتحكم فينا .. دي نقطة أولي
بالنسبة للنقطة التانية وهي الزواج من أربعة
احنا بنؤمن بالآية الموجودة في الإنجيل المقدس (( في البدء خلقكم الله ذكر وأنثي ....... ولا يحل لرجل أن يطلق إمرأته .... والذي جمعه الله لا يفرقه إنسان ))
انا هنا مش بقارن بينا وينكم

لكن بأطلب من الأخوة المسلمين حاجة واحدة بس ( لكم دينكم وليا ديني ) طبعاً انتي عارفة مين اللي قال كدة .
ولازم تعرفي حاجة مهمة جداً
طول عمر المسيحية ما هاجمت أو هاتهاجم حد وعمرنا كمسيحين ماهانسييئ لحد مهما كنا مختلفين معاه عشان احنا بنحب الناس كلها وبنعمل بوصية السيد المسيح لينا وأكيد انتي لمسة ده مع زملاءك في الشغل أو في الكلية ومع زملاء والدك أو والدتك .. يا ريت تعرفي كده كويس وكلنا ونمشي بالمقولة الشهيرة اختلاف الرأي لا يفسد الود والحب اللي بينا وبينكم بس انتي عارفة ان في ناس مهمتها في الحياة الوحيدة الاساءة لينا وليكم في نفس الوقت ..
تقبلي تحياتي وتقديري
وشكراً ليكي

بياناتي
اتش
ارثوذكسي بداء يشتغل

اتش غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-10-2008 - 06:38 PM ]

اسمحولي ارد علي الاخت سلام .اولا سلام ليكي ثانيا مالك محموقة اوي كدة وهتعيطي وانتي بتكتبي بس كل الحكاية اننا مضايقيين من الكلام ده في موقع مسيحي انا اتحداكي لو اي حد مسيحي كتب ايه واحدة من الكتاب المقدس في موقع اسلامي بس كل الحكاية اننا غيورين علي مسيحيتنا زي ما انتي غيورة علي اسلامك وبعدين ده كلام عادي جدا انتي ادخلي بعض المواقع وشوفي الكلام والشتيمة اللي بتتكتب علينا من بنات واولاد وكلام اهبل زي مثلا (( عباد الصليب وعباد المصلوب )) كلام ما يطلعش غير من شخص جاهل وانتي زعلانة علي كلام مكتوب عبارة عن قوانين بس كل القصد منه انه مش مكانه وانتي عضوة هنا تقدري تجيبي كلمة واحدة فيها اساءة لاي دين كان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ارجوا ان تكوني فهمتي قصدي وبعدين انا شايف ان اسلوبك فيه نوع من التشدد والحساسية علي مهلك شوية المفروض تكون فيه لباقة اكتر من كدة انا شايف ان اخويا في المسيح اللي كتب الموضوع مغلطتش وانه نقل بس الكلام المكتوب مش اكتر ولا اقل ..... ربنا يباركك وينورلك طريقك

بياناتي
سلاام
ارثوذكسي جديد

سلاام غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-10-2008 - 06:50 PM ]

شكرا كتيييييييييييير اخي ع زوقكم وردكم لي

طبعا هادي ايه عنا (لكم دينكم ولي دين) وهي يااخي عارف بعض من كتابانا المقصد وانا هيك جيت ع المنتدى لااعرف شوي عنكم وعن معتقداكم وطبعا بعد اذنكم لانو هاد بيتكم وانا وغير من المسلمين ضيوف عليكم شكرا الك وانا بعتزر اذا ضايقت ع الرد او صدر مني اي سوء وشكرا على لطفك وبنهايه كلنا عرب وبشر وهدفنا الانسانيه اختك في الانسانيه

بياناتي
gogo_micho
ارثوذكسي جديد

gogo_micho غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-10-2008 - 07:03 PM ]

واحنا كلنا يشرفنا اشتراكك معانا في المنتدي وانا شخصياً يشرفني ويسعدني انك متابعة المشاركات والردود وبنتمني كلنا ان الكل يفكر بنفس الطريقة طريقة التفكير وبعد كده نقرر هانعمل ايه
وتأكدي يا أخت سلاان أنك في المنتدي ده هاتلاقي أخوة وأخوات كتيييير وأولهم أنا ولو في أي وقت عايزة تعرفي حاجة عن الدين المسيحي ادخلي واكتبي سؤالك هتلاقي مليون واحد عايز يساعدك ومش مواضيع دينية فقط ممكن لو عايزة رأي في أي حاجة شخصية أو اي موضوع محيرك هاتلاقي هنا ناس بكل حب واخلاص يقولكك احل الصح
وبنا يدوم الصداقة والأخوة بيننا

موضوع مغلق