تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

ممكن نصيحه

مساء الخير انا حبيت اكتبلكم عن مشكلتى وارجو ان حد يساعدنى انا كنت من 3 سنوات اتعرفت على شاب عبر الانترنت وكنا بنتكلم كأصدقاء مش اكتر و بمرور الوقت صارحنا

اضافة رد

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 3 تصويتات, المعدل 4.00. انواع عرض الموضوع

بنت الانبا كاراس24
ارثوذكسي جديد
بنت الانبا كاراس24 غير متواجد حالياً

افتراضي ممكن نصيحه

كُتب : [ 02-17-2013 - 05:10 PM ]

مساء الخير
انا حبيت اكتبلكم عن مشكلتى وارجو ان حد يساعدنى انا كنت من 3 سنوات اتعرفت على شاب عبر الانترنت وكنا بنتكلم كأصدقاء مش اكتر و بمرور الوقت صارحنا بعض بالاعجاب وابتدينا نتكلم عالموبايل وشويه شويه طلب اننا نتقابل عشان نقرب من بعض اكتر عشان موضوع ارتباط المهم اتكلمت مع اب اعترافى و قالى انى مش لازم نتقابل لوحدنا المهم اخدت مامتى معايا واتقابلنا و بعد كده استأذت مامتى واتقابلنا مره تانيه وماتقبلناش تانى لانى حسيت ان كده كتير ومش لازم نتقابل تانى قبل مايكون فى حاجه رسمى وهو ماكنش مقتنع بده وطلبت منه ان يجى ويتكلم مع اب اعترافى قالى ماشى واديته رقم اب اعترافى وكلمه وابونا طلب انه يقابله بس قاله حاضر واداله ميعاد بعد العيد ولما سالته ليه مارحش قالى انا سايبها مفتوحه لحد ما ربنا يدبر ودى حاجه زعلتنى منه وفضلنا نتكلم عالموبايل ولما اجيبله سيرة انه هيتقدم امتى يقول ان الفلوس موجوده الحمدلله بس المشكله ان ليه اختين اكبر منه لازم يطمن عليهم الاول خصوصا ان والده متوفى المهم انا اضايقت لانه ماصرحنيش بالنقطه دى قبل كده وحسيت انى لازم ابعد عنه وصارحته وقررنا اننا نبقى اصدقاء لانى بصراحه كنت محتاجه لاهتمامه و انى اتكلم معاه خصوصا ان والدى متوفى وماليش اخوات ولاد المهم اننا فضلنا نتكلم وكنت ساعات بقوله انى هقابل عريس وده حقيقى مش كدب وهو كان بيتناقش معايا كأخ ومكنتش بحس اكتر من كده بس بردوا ساعات كنت بحس ان لسه فى حاجه ناحيتى المهم انه خطب و لما سألته امال ايه موضوع اخواته ده قالى انه استنى كتير وكان بيقول ان موضوع اخواته ده لفترة مؤقته المهم انى مسحته من الاصدقاء عندى عالفيس وهو اضايق وقالى انا كنت فاكر اننا اخوات ولما انتى كنتى بتقابلى عرسان عمرى مازعلت ولا مسحتك من الاصدقاء المهم انى مش قادره انساه و حاسه بالذنب لانى انا اللى ضيعته من ايدى لما ماستنوش وكمان انى جرحتوا كتير لما كنت بقابل عرسان واحكيله رغم انى حاسه ان فى مشاعر وبجد مش عارفه اعمل ايه عشان اخلص من الشعور ده .

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

افتراضي رد: ممكن نصيحه

كُتب : [ 02-20-2013 - 10:35 AM ]

أختي العزيزة:/ نعمة لك وسلام من إلهنا الصالح الذي يعتني بنا
أولاً يا أختي هذا الشخص واضح أنه كان كاذب ولا معجب بكِ ولا شيء من هذا القبيل وقد كذب منذ البداية على شخصك العزيز، وللأسف لازلتي تصدقينه، لأنه لم يكن واضح منذ البداية، ولعب بمشاعرك ومع الأسف لم تصارحي نفسك بهذه الحقيقة، ولا زلتي تكنين المشاعر له مع أنها مشاعر بسبب احتياج كما ذكرتي أنتِ في كلماتك، والإنسان أن لم يكن صادق في البداية فهناك شيء ما خاطئ جداً بل وللغاية، ثم كيف تلومين نفسك، وهو الذي كذب بموضوع أنه مسئول عن إخوته، وأنه لم يستطع الأنتظار أكثر من هذا وارتبط بعد ما كان يُريد الارتباط بشخصك وقابلك أكثر من مره بهذه الحجة، فكلامه كله فيه تدليس وكذب واضح للغاية، لأنه منذ البداية لم يفكر جدياً في الارتباط بشخصك العزيز، ثم لا يوجد إخوة أو صداقة بين ولد وبنت على وجه الإطلاق، هذه خدعة لا تستقيم قط، وبخاصة أن كل واحد سيتأثر طبيعياً بالآخر دون أن يشعر ويتعلق به، فصداقتك تكون مع بنت مثلك لأن الولد والبنت صعب جداً يتكلموا عن مشاكلهم ومشاعرهم، لأنها ستقلب بإعجاب وتدخل في متاهات أخرى كثيرة تقذف بهم بعيداً ثم يأتي الجرح حتماً...

أختي العزيزة ينبغي أن تكوني صريحة مع نفسك ولا تلتمسي الأعذار لأحد لأن الكذب واضح والكلام كله لا يصدقه أحد، ولكن بكونك لا تجدي صداقة عميقه وعن حاجة دخلتي في هذه العلاقة الفاشلة والتي لم تكن مبنية على صدق بل كذب ظهر مع الوقت والأيام، عليكي أن تنسي هذا الموضوع تماماً، طبعاً لن يُنسى بسهولة ولكن لا تكرري الخطأ بخطأ أكبر وتنشغلي به وتلتمسي له العذرن فتضيعي وقتك وحياتك في ملامة ليس لها لزوم، لأنه خطب وحب واحده ولن يفكر في شخصك على الإطلاق، وان ضحك عليكي وقال انه لا زال بيفكر فيكي وانتوا اخوات وهذا الكلام الخيبان، فهو إنسان لا يستحق النظر إليه أو التعامل معه قط أو أي اهتمام، لأن هذه خيانة لخطيبته وأيضاً طعن في مشاعرك واستهانة بعقلك، فحاولي أن تنأي بنفسك عن مثل هذه المواقف لأن لو استمريتي في هذه الملامة او استمرت علاقتك به ستندمين أشد الندم بعد ذلك وسيكون عندك جرح أكبر بكتير مما تتخيلي، وربنا يوفقك في من يقدرك ويحبك لشخصك، وسيبك من موضوع النت لأن مش كل واحد بيبقى فيه صادق أو سليم في تفكيره لأن معظم (مش الكل طبعاً ولكن الغالبية العظمى) اللي على النت داخلين يلعبوا بمشاعر الآخرين ويتسلوا تحت حجج كتيييييييييييييير،ولا تصدقي كذبة [ أحنا اخوات - احنا أصدقاء - انا زي أخوكي - أنا معجب بك - انا هاتقدم - أنا ناوي اخطبك ... الخ ] كل هذا كذب في كذب، لا تصدقيه ولا تهتمي به، كوني في ملء النعمة وفرح الرجاء الحي آمين

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-20-2013 - 02:46 PM ]

عزيزتى صاحبة السؤال
لالالالالالا تعليق ..!!!!! ولالاللالالالا إضافة
بعد كلام إستاذ ايمن ومن لة اذنان للسمع فليسمع

رد مع إقتباس
قديم 02-21-2013, 09:43 AM
LijEnroRd
هذه الرسالة حذفت بواسطة aymonded.
بياناتي
koky jesus
كوكى مقالب

koky jesus غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-10-2014 - 10:23 AM ]

بصى هو كداب رسمى فهمى نظمى
يعنى فجاة اول ماسبتوه بعض عرف ان حكاية اخواته دى حاجة مؤقتة ؟؟!!
غير كدة اوعى تصدقى انه قالك احنا ممكن نكون اخوات واصحاب
لان الصداقة بعد الحب نكتة تثير البكاء
هو كان بيتسلى مش اكتر
وحب تفضلى ملكه ومعاه واظن ان حكاية انه خطب دى اكيد كدب
حب منها يعرف انتى هتعملى اية ؟؟!!
لان ممكن يكون جاء فى باله انك بتكدبى لما بتقولى انك جايلك عرسان
وشاف انك بتغظيه
ومتزعليش ومتندميش هو انسان مش يستحق من البداية اصلا

رد مع إقتباس
بياناتي
جاسيكا
قلــب حزيـــن

جاسيكا غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-29-2014 - 01:47 AM ]

شايلة زنب اية انتى عملتى اللى المفرو ييعمل وموقفك كان صح بس اعتب عليكى ان اتكلمتى كاصدقاء لا مفيش حب بيتحول صدقة
سيبك منو لانو لو محترم مش هيسمح لنفسة انو يكلمك وانتى كنتى بتطلبى مو انو يتقدملك وحتى مش محترم الانسانة اللى خطبها
ربن معاكى ويعوضك باللي يستاهلك

رد مع إقتباس

اضافة رد