تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

المنتدى العام المنتدى العام خاص بالمواضيع التى ليست لها تصنيف

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اين المنتدى بكل من فيه من مشاكل البيئة ؟

اين المنتدى بكل من فيه من مشاكل البيئة ؟ انا اعتقد انى كل عضو من اعضاء المنتدى نايم على ودانوا ومش بيتابع حاجة فى حاجة وبدليل كده مفيش اى

اضافة رد

IO-Mena
ارثوذكسي برونزى
IO-Mena غير متواجد حالياً

Lightbulb اين المنتدى بكل من فيه من مشاكل البيئة ؟

كُتب : [ 05-26-2008 - 11:54 PM ]

اين المنتدى بكل من فيه من مشاكل البيئة ؟

انا اعتقد انى كل عضو من اعضاء المنتدى نايم على ودانوا ومش بيتابع حاجة فى حاجة وبدليل كده مفيش اى نشاط من اى حد منكم او شفنا تنويه عن مشاركة او طلب او غيره

يعنى مثلا عارفين ليه احنا مش حاربنا الاستعمار العربى والاسلامى

لانى مش عندنا قواد حربين لانى الناس بتعتمد على منصب البابا او الاب كاهن ومسؤليته فى قيادة الشعب

ولكن انتوا مش عرفتوا انى الاب الكاهن مسؤليته قيادة الشعب روحيا وليس ماديا ؟

يعنى لولا انى فيه بعض الفلتات بين الناس كان زمنا نحن الاقباط فى العصر الحجرى لاعتمادنا الكامل على الاباء الكهنة وليس مجهودنا الشخصى فى العالم

مشكلة الناس الاقباط من الاخر خليها على ربنا تقولى كلام غير المسيحين او لا ومعرفش ايه هاقولك بالفم المليان لا

انا مثلا اجى اكلم حد فى مشروع او فكرة كبيرة الاقيه بيحولى الموضوع ومعرفش ايه ويمنعنى ويصيبنى بحالة من الاحباط الكبير لمجرد انه حول الموضوع

يعنى مثلا مشكلة البيئة الى هو عنوان الموضوع

احنا خلاص كمان شوية ونتشوى وسط العالم وده لايه لانى الاقباط رامين فكرهم على مجئ السيد المسيح له المجد وانا معاكم ولكن اين نحن من العالم

اه احنا ماشين من العالم بس كده كده هانموت وهايجى ورانا شباب جديد واجيال جديده

فليه هذا التجاهل العظيم الذى لم ارى له مثيل - ده ربنا دفع الينا كل ما فى الارض بعد مخلقنا من حيوانات ونبات وكلوا

ده العالم الاجنبى من راى وللعلم انى عندهم ثورة روحية مسيحية فظيعه ونهضة قوية - بيفكروا احسن مننا لانهم معندهمش لا ولا بيغيروا الموضوع

يعنى البيئة خلاص بتبوظ ووبنتاكل فى بلدنا الاصلية زى الدود الى بيتعصر فى كف اليد

يعنى لو كان ابئنا الروحين كمان عسكرين كان زمانا عالم تانى ؟ بس ربنا مش عايز كده ربنا عايزنا نشتغل ولا ايه ؟

ياريت تقروا الموضوع بهدوء وبتانى وترودوا عليه لانى فيه مشاكل كتير وملفتش المنتدى بيتكلم غير عن التريقة على الرجالة او الستات والبنات والولاد يعنى بالزمة ده عيشة ؟

وبعدين الحب موجود مش هايروح وغيره

عمتا انا صمم انى المنتدى يتحرك وانا لوحدى مش هاقدر اعمل حاجة يا جماعة ده خمس عيال اجانب لو مسكوا مشروع يهزموا فكريا وعمليا احسن ناشط هنا !!

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
IO-Mena
ارثوذكسي برونزى

IO-Mena غير متواجد حالياً

افتراضي رد: اين المنتدى بكل من فيه من مشاكل البيئة ؟

كُتب : [ 05-26-2008 - 11:59 PM ]

اراهن بالكامل انى كتير هايموتوا ومش هايكونوا عملوا حاجة مهمة فى حياتهم

متقوليش مذاكرة ولا طلعت دكتور وغيره والكلام ده الى بيكون على مستوى الشخصى فقط من ناحية توفير معيشة طيب وتوفير مكان افضل

رد مع إقتباس

اضافة رد