تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

المنتدى العام المنتدى العام خاص بالمواضيع التى ليست لها تصنيف

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

مش هارجع مصر تاااااااانى

مش هرجع تانى مصر حتى لو هعيش فى قصر انا خلاص بعت القضية هرجع تانى ليه! عشان البنت اللى مش عايزة غير الشقة و العربية ولا الأكل منتهى الصلاحية و

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
الصورة الرمزية Nana_English
Nana_English
ارثوذكسي بارع
Nana_English غير متواجد حالياً

افتراضي مش هارجع مصر تاااااااانى

كُتب : [ 03-23-2009 - 09:22 PM ]

مش هرجع تانى مصر حتى لو هعيش فى قصر انا خلاص بعت القضية هرجع تانى ليه! عشان البنت اللى مش عايزة غير الشقة و العربية ولا الأكل منتهى الصلاحية و لا رغيف العيش اللى قرب يوصل لـ 5 جنيه

مش هرجع تانى مصر حتى لو هعيش فى فيلا العالم وصل للقمر و احنا لسة بنشرب فى قلا و الموظف اللى سمّوه محدود الدخل مرتبه فى الشهر 300 و مصاريف حرمه و ولاده الأربعة بالاقل 1100 و عشان مايبقاش حرامى ياخد الرشوة ويسميها اكرامية

مش هرجع تانى مصر حتى لو بقيت لعيب مشهور فى الأهلى او نجم سينمائى و الناس عايزة تتصور جنبى انا مش عايز اكون فى الثلاثين من عمرى ولسة باخد مصروفى من ابويا و امى

مش هرجع تانى مصر حتى لو بقيت رئيسها كفاية فيها واحد "مباركها" هعمل بــ الرئاسة ايه؟ بقينا فى الألفية التالتة و لسة محتفظين بـ لقبين :"ياباشا" ،يابيه"

مش هرجع تانى مصر حتى لو هعيش فى شقة ع النيل مش عايز واحد يوقفنى فى كمين و يطنطط عليا كانه لواء وهو يدوبك امين

مش عايز ارجع مصر و اسمع نشرة الأخبار او اقرا حظك اليوم فى جريدة الأهرام يعنى حظى هيكون ايه اكتر من البطالة اللى مستنيّا القوة العاملة واللى فكر صح ساب البلد و هاجِر و التانى اشتغل فى العملة

وهقول ايوة هقول... ايه رأيكوا فى تصريحات السيد المسؤول اللى مابيعملش حاجة غير انه يصرح ويقول و مين المظلوم؟ الغلبان اللى بياكل على عربية الفول طب فينه سيادة المسؤول؟ فى فندق 5 نجوم بياكل زى الغول

مش هرجع تانى مصر حتى لو غيّروا التاكسى اللى من الثلاثينات و الشوارع اللى مليانة مطبّات وشافوا حل للمعاكسات و التحرشات كان الشاب عمره ما شاف قبل كدة بنات

مش هرجع تانى مصر حتى لو عملوا ازالة للمناطق العشوائية او بقت لها قيمة الشهادة الجامعية
الشهادة اللى ملهاش لزوم المهندس و الدكتور اللى سافروا برة دلوقتى اترقّوا و بيغسلوا صحون

مش هرجع تانى مصر حتى لو عملولى تمثال فى ميدان كل تمثال و له اوان و كمان كام سنة هينقلونى من مكانى اكيد يعنى مش هكون اغلى من تمثال رمسيس التانى

منقوووووول
بس هو بأمانة كل اللى انا عاوزه اقوله جوايا

رد مع إقتباس
Sponsored Links