تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

الضحك والفرفشة كل جديد من نكت والافشات

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

مسرحية شقاوة اعدادى

:em3400:المشهد الاول\ الراوى.كانت ميرا و مارينا اخوات كانت مارينا الاكبر وكانت لاسف مارينا تاسونى ياعنى فى البداية وكانت مارينا قد يوم الجمعة تدهب الى الكنيسة لكى ابونا يقول لها عن

اضافة رد

الصورة الرمزية تماف و نانسى
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة
تماف و نانسى غير متواجد حالياً

افتراضي مسرحية شقاوة اعدادى

كُتب : [ 08-06-2009 - 09:20 PM ]

مسرحية شقاوة اعدادى em3400.gifالمشهد الاول\ الراوى.كانت ميرا و مارينا اخوات كانت مارينا الاكبر وكانت لاسف مارينا تاسونى ياعنى فى البداية وكانت مارينا قد يوم الجمعة تدهب الى الكنيسة لكى ابونا يقول لها عن الفصل الدى تمسكة و كانت مارينا نائمة هى و اختها ميرا وجائت ماما تصحى مارينا و ميرا.ماما.يامارينا ياميرا يالة علشان تروحوا الكنيسة الساعة 8 ميرا.اية 8 ليسة بدرى ياماما مارينا.بدرى مين دا ابونا عيزنا نيجى بدرى النهاردة علشان نتعلم الخدمة من التاسونات القدام ميرا.اه صح كويس علشان تتعلموا اصل الجيل دة جيل فاسد وملهوش غير الميكب والجزمة دى طولها اد اية والشراب الا الشراب لزم يكون طويل علشان نعرف نلبس جيبة والا بقى مافى شراب طويل يبقى الحجة اه تلبسى بنطلون ويريت بنطلون عادى لا ياماما دا احنا ولاد المسيح لزم يكون جينس و فى الاخر يقولوا صح ولاد المسيح ياخصارة بجد على الزمن الزبالة دة مارينا.خلاص خلصتى كلامك اما بقى ياماما بنات الاعدادى المشرف للمجتمع هو مايتكلموش الا على الولد دة شعرة حلو وشعرة الاساس منيل بطين الا بقى انسى لو مسكوا ولد معدى و مؤدب انسى يعملوا اية يقعودوا يفكروا وفى الاخر هما الى يروحوا يعكسوة و الاخر الولد هو الا بيتعاكس اما على اللبس خدى عندك البنت الطفلة البريئة تلبس جيبة محترمة و مؤدبة ياعينى فوق الركبة ويعينى لو لبست بانطلون جينس تكون مكسوفة على اساس ماما هى الى اخترتة و الاصل هى الى كانت هاتموت علشان تجيب بانطلون جينس وعلى فكرة هى بقى فكرة انها ملكة الجمال مع ان لو كلب بصلها بلاش كلب علشان لفظ مش حلو حمار بصلها يتقرف ميرا. كفاية كفاية دة كلة دا انتى بتموتى فينا على فكرة بقى احنا محترمين اوى و الدليل ان احنا بتلبس الجيبة تكون فوف الركبة بس ياعنى يادوبك 15 سنتى بس مش قوى على فكرة انتى ظلمنا قوى دة يبقى يومنا اسود لو انتى كنتى التاسونى بتاعتنا بس لا يمكن علشان انتى عيلة ليسة بترضعى. الراوى.مارينا مافقوعة مع ان المفروض ميرا هى الى تتفقع من مارينا ماما.يالة انتوا لسة مامشتوش دة انا بحسبكوم مشيتوا مارينا.مشينا مين هو احنا لسة لبسنا علشان نلبس هى الساعة كام دلوقتى ياماما ماما.استنى كدة اشوف يانهر اسود الساعة 9 الا ربع ماريناو ميرا.يانهر اسود مارينا.يالة علشان ابونا هيزعقلى ميرا.دى اخرة الا بيحبوا يخدموا فى الكنيسة مارينا.ماشى يافليسوفة ميرا يالة بقى ميرا.حاضر ياتاسونى مارينا مارينا.اتريقى اتريقى اوى ميرا.ماانا لزم اتريق اوى هو انتى التاسونى بتعتى ياعنى مارينا.ماشى انا وانتى والزمن طويل ميرا.ماشى يالة بقى علشان انا لبسة مارينا.حاضر يالة ياميرا سلام ياماما ماما .سلام ياحبيبى المشهد الثانى\ الراوى.دهبوا الاثنين الى الكنيسة وحان وقت التناول بعد انتزار كبيروانتوا عارفين طبعا طول انتزار التناول ما انتوا مجربين.مارينا.يالة ياميرا علشان تتنولى ميرا.لا مش هاتناول مارينا.لية مش هاتتنولى ميرا.انا حرة انتى مالك مارينا.ماشى يااستادة ميرا اما نروح البيت ميرا.لية هاتضربينى مارينا.لا طبعا هو انا اقدر ميرا.ايوة كدة مايجوش الا بالعين الحمرة مارينا.بتقوليلى اناكدة ميرا.لا طبعاهوانا اقدر مارينا.بحسب انا رايحة اتناول ميرا.ماتروحى هو حد ماسكيك مارينا.ماانا رايحة اهوالراوى.باين اوى من الى فات ان مارينا وميرا بيموتوا فى بعض بس بجد باين ان ميرا مورياهم العين الحمرة بجد ميرا.يالة يابنات علشان نتناول البنات.يالة جومنا.مش انتى قولتى مش هاتناول ميرا.لا ياجومنا دة كلام علشان ازحلقها بس جومنا.برافوا عليكى عندك حق علشان نقدر ناخد برحتنا فى الكلام عقبال مانتناول على فكرة اقولك حاجة وماتزعليش اختك دى خنيقة ميرا.عندك حق الراوى.دهبة ميرا واصدقائها ليتناولوا وطبعا مارينا كانت واقفة ياترى اية الى يحصل تعالوا نشوف مارينا.ماانتى جيتى اهوة ميرا.ايوة عندك مانع مارينا.لاطبعا هيكون عندى مانع لية ميرا.بحسب مارينا.لا ماتحسبيش

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة

افتراضي رد: مسرحية شقاوة اعدادى

كُتب : [ 08-08-2009 - 10:30 AM ]

بصوا ياجماعة دى جزء من المسرحية لو عجبتكم ياريت تقولوا رايكم اووووووووووووووووك

رد مع إقتباس
بياناتي
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة

كُتب : [ 08-08-2009 - 10:31 AM ]

الى عجباه ياريت يطلب الباقى وياريت اشوف ردكم

رد مع إقتباس
بياناتي
menalouka
ارثوذكسي مميز

menalouka غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-08-2009 - 10:37 AM ]

جميلة طبعاً يا نانسى
بس ياريت بجد تكمليها

رد مع إقتباس
بياناتي
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة

كُتب : [ 08-08-2009 - 11:01 AM ]

مرسسسسسسسسسسسسسسسسسى اوووووووووووووووووووووووو وووووى على ردك يامينا اما نشوف هتعجب الباقى ولا لا لو عجبتهم انا هكملها ان شاء اللة

رد مع إقتباس
بياناتي
elphilasouf
ارثوذكسي ذهبي

elphilasouf غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-08-2009 - 11:32 AM ]

حلوه منك ع اد سنك
دي خناقه دي ولا مسرحيه

ههههههههههههههههههه
هى جميله اوي
بس متكملهاش
عشان انا خايف لمارينا تضرب فى الاخر من ميرا

رد مع إقتباس
بياناتي
modo
ارثوذكسي متألق

modo غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-08-2009 - 11:47 AM ]

هي حلوة
بس انا جاني حول وانا بقراها
يا ريت تخلي كل اسم في سطر و بلون مختلف
لاني كنت بتلخبط و انا بقراها
و ياريت تكميليها عشان اعرف ايه الحكاية
و ياريت تهدي النفوس بين ميرا و مارينا

ههههههههه
مرسي ليكي يا قمر

رد مع إقتباس
بياناتي
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة

كُتب : [ 08-08-2009 - 12:41 PM ]

مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسى يادودى وفيلو على ردكم دة انتم مشفتوش الصدمة يخرابى دة الى هيقراها هيصدم ربنا يكون فى عون ميرا شوفوا بقى هيحصل اية ياترى اما اشوف الباقى مشتاق للتكملة هكملها ومرسسسسسسسسسسى لدودى وفيلو على ردكم الجميل واية سينك دى علشان سنى هتشوف اية الى هيحصل مشاكل هتضحكوا موووووووووووووووووت

رد مع إقتباس
بياناتي
monanana
ارثوذكسي صانع

monanana غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-08-2009 - 02:16 PM ]

جدعة ياننوس اتمنى ان انتى تكونى قدمتيها لكنيستك علشان تتنفذ ومستنين الباقى

رد مع إقتباس
بياناتي
abanoub_msg
ارثوذكسي متألق

abanoub_msg غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-08-2009 - 09:20 PM ]

جميلة بجد المسرحية دى وكمليها بس انا عايزك تنظمى المسرحية يعنى اسم اللى بيتكلم سواء مارينا او ميرا او اى حد تعملى لون تانى علشان الواحد اتلغبط وهو بيقرا
ميرسى يانانسى ياقمر على المسرحية بس كمليها .

رد مع إقتباس

اضافة رد