تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

القسم الادبي لمن يهوى الشعر والنثر وكتابة القصص والتاليف

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

قصيدة عن الخيانة منقوووول

قصيده للشاعر مرسى السيد انتى مين انتى ايه انتى نسيه ولا ايه انتى نسيه انتى مين انتى ايه انتى فى حياتى ولا شئ وصفر على شمالى كان حبى

اضافة رد

الصورة الرمزية سيزر الروش
سيزر الروش
** الصامت الحزين **
سيزر الروش غير متواجد حالياً

Clap قصيدة عن الخيانة منقوووول

كُتب : [ 11-20-2009 - 12:05 AM ]

قصيده للشاعر مرسى السيد

انتى مين انتى ايه انتى نسيه ولا ايه انتى نسيه انتى مين انتى ايه انتى فى حياتى ولا شئ وصفر على شمالى كان حبى ليكى وهم صنعته من خيالى انتى مين انتى ايه

هو ده اللى انتى طيره بيه هو ده ده اللى انتى بتحبيه لايق هو عليكى وانتى لايقه عليه زيك زيك هو تمام فى طبعه لكل شئ انسان ملوش طموح وميعرفلوش طريق وطبعا مستحيل اقارن روحى بيه وان كنتى بتحبيه من ايه هغير وليه متشوفى كام سنه وياكى عشت انا واكتر ما خدت انا راح ياخد هو ايه حياتك كده وطبعك كده حبيبك كتير ومن ده لده عيشه انتى حياتك كده

وعشقتك عشقتك انا ويادى العجب رفضت الهنا وطبعى غلب وشوفى انا ومن كام سنه معاكى وانا اعرفش انا حياتك كده وطبعك كده حبيبك كتير ومن ده لده عيشه انتى حياتك كده

قرارى الاخير ولا عوده فيه ده كل اللى كان ما بنا انسيه وامشى فى طريقك وانا فى طريقى ودورى على الحب الحقيقى فى اى لحظه احتجتى شى ولا تعبتى من الطريق ارجعيلى واعتبرينى اخ ليكى او صديق فى اى لحظه تحتجيه هتلاقيه بيمدلك ديما ايديه قرارى الاخير ولا عوده فيه بلاش تحدى بلاش تعندى فى كلمه لسه اخيره هو لو بيحب قدى يكفى انه جاى بعدى بلاش تحدى

انا ممكن اكون كداب زيك انا ممكن اكون غشاش زيك وانا ممكن اخلى العالم عنى ميستغناش وانا ممكن انول اعجاب ورضا كل العالم بس انا راح اكسب كل العالم واخسر روحى ونفسى ودى حاجه يا حبيبتى انا طبعا مقبلهاش

انا لو بحبك اقول ولو كرهتك اقول معرفش ادارى واخبى واقول كلام معسول وطبعى معروف عنى والكل بيعرف انى انسان صريح وجرئ ومحبش الخداع وضميرى بيوجهنى وفى كافه الحالات ارفض اكون مجرد موزع ابتسامات زيك.

واللى انتى مش فهمه ده جمالك اشتراه ومهما فرحتى بيه خسرانه وعرفه ليه انتى بالنسبه ليه شئ عادى بيشتريه وعمر الحب عندى ماكان رخيص ومادى بلاش تحدى.د

اكشفى عن حياتك احكيله ايه ماساتك ابكيله كما لو كنتى خجلانه من افعالك مش راح يغفرلك اوحتى كمان يسمعلك او يمسح دمعك ولا يشيل من همك قدى بلاش تحدى.

اغفرلك لا واسمحك لا انا مش نبى ولا اله اغفرلك لا كتير حذرتك كتير انزرتك ولحسن حظك بعنيا شوفتك وانتى معاه اغفرلك لا خيانتك ليا قدام عنيا كما لو كانت صوره مرئيه بتجسد فيا كل الاحساس بلاش اللحاح ضميرى ارتاح دموعك دى دموع تمساح.

أنتى ايه ما بتفهميش قولتلك ما بحبكيش كرهتك خلاص زهدتك خلاص وكل اللى كان بيجرى زمان ده كل ده كان اساسه حرمان ومجرد حنان نزوه وطيش حياتك دمار وليلكنهار وخته الحنان مجرد شعار وستار عشان متكشفيش.

معرفتك انتحار وحبك انتحاريا غويه تكونى ديما شئ ملفت للانظارطبعتك مش عاديه غريبه وعشوائيه مش قد المسئوليهوفى غايه الاستهتاربشوفك كل مادى مسلوبه الارادهبتخدك اى عاده وما بتخديش قرار وانا عكسك شخص عاقل يواجهه المشاكل ومهما اشوف واقابل محبش الفرار معرفتك انتحار.

نداء نداء نداء من شخص حبها ودارى بطبعها لكل الطيبين والناس المخلصين نداء اوعم لو تقابلكم ولو صدفه فى طريقكم حبيبتى تصدقوها او تفتحلها قلوبكم بسمتهاجذابه دمعتها كدابه راح تجرح قلوبكم وتفوتكم غلابه عيونها جريئه نظرتها بريئه بالحب راح توهمكم وهى دى الحقيقه.

الى مولهمتى الضائعه تللك الكلمات ليست غريبه عنكى فهى ملكى واليكى ولولا وجودك انتى فى شعرى وحياتى ما كنت انا ......................

ارجو ان تنال اعجابكم

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
سيزر الروش
** الصامت الحزين **

سيزر الروش غير متواجد حالياً

افتراضي رد: قصيدة عن الخيانة منقوووول

كُتب : [ 12-06-2009 - 10:19 AM ]

احم احم مفيش اى حاجة كدة

رد مع إقتباس

اضافة رد