تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

الصلوات وطلبات الصلاة كل من له طلبة خاصة برجاء وضعها هنا لنستطيع مشاركاته بالصلاة

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اضافة رد

بياناتي
sawsaw
ارثوذكسي بارع

sawsaw غير متواجد حالياً

رد: طلب مهم جدا

كُتب : [ 02-11-2008 - 06:26 AM ]

فله مع احترامى ليكى ولشخصك الجميل انتى ليه واخدا عن الارثوزوكس فكره وحشه كده الارثوزوكس مش متعصبين ولا حاجه انتى فاهمه غلط وانتى بتقولى كل شويه انا ارثوزوكسيه مادام انتى ارثوزوكسيه روحى لاب اعترافك وربنا يرشدك من خلاله ومن الاختبارات الجميله جدا فى الاورثوزكسيه اقرى قصه الانبا موسى الاسود وقصه القديسه مريم المصريه وقصه القديس يوحنا زهبى الفم وقصة القديسه باءيسا التاءبه وقصة القديس الانبا باخوميوس اب الشركه الى كان الوحيد فى اخواته مسيحى ومن هو صغير وكان يومن بالمسيح من غير ما حد يقولو اختبارات وكان اصغر منك فى السن والقديس ابانوب الى كان سنه 12 سنة واستشهد عشان المسيح ومطلبش من حد اختبارات عشان يؤمن بالمسيح ويحبه ويستشهد عشانو وشوفى القديس شوره الى سنه كان اقل من 10 سنين اتعزب عزبات كتيره بالهمبازين ومؤلمه جدا واحب المسيح واستشهد عشان وبردو مطلبش اختبارات عشان يؤمن والقديس ده اى لفافه بتتلف بيها جسده بتتملى بدمه الطاهر حتى الان وبعد كده الاختبار الى انتى عاوزاه اساس قصته هتكون التوبه و التوبه اساسها الندم على الخطيه وعشان ربنا يريحنا من الخطيه وندمها وميولدش عندنا كبت نفسى بسببها اعطانا سر الاعتراف ومعنى اعتراف ارثوزوكسيه و المسيح قلنا طوبى لمن امنو ولم يروا ما اكثر الاختبارات فى الارثوزوكسيه افتحى بستان الرهبان واقرى ومش لازم حد يحكيلك على خطاياه وقصه التوبه بتاعتو عشان تعرفى انه الارثوزوكسيه حلوة لان ممكن و هو بيحكيلك على خطاياه ممكن يسببلك عثره ويكون سبب فى انك ترتكبى خطيه معينه وويل لمن تاتى منه العثرات وانا اسفه عشان طولت عليكى وسامحينى وصلى من اجل ضعفى انا الخاطيه ربنا معاكى ويفرح قلبك وبنور بصيرتك:36_3_11:

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
فله
ارثوذكسي متقدم

فله غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلب مهم جدا

كُتب : [ 02-11-2008 - 04:16 PM ]

ميرسى لنا عاجزه عن الشكر

رد مع إقتباس
بياناتي
sawsaw
ارثوذكسي بارع

sawsaw غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-11-2008 - 05:03 PM ]

العفو يا سكر ارجو انك تكونى قبلتى مرورى على الموضوع ويكون رائى عجبك وربنا معاكى ويبارك حياتك ويفرح قلبك

رد مع إقتباس
بياناتي
نوسة
ارثوذكسي بداء يشتغل

نوسة غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-16-2008 - 02:03 PM ]

اختي الغالية فلة انا لية اختبارين شفاء لمرض السرطان الاول قبل سنة ونصف كانت جارتنا سميرة تعاني من سرطان فصليت بحرارة وطلبت من الرب ان يشفيها من السرطان بعد ان قال الاطباء بان حالتها ميءؤس منها وقد تمت المعجزة وشفاها الرب وقبل شهرين عانت عمتي ايضامن نفس السرطان فصليت لها وشفاها الرب هذه اجمل اختبارات لي مع محبة الرب لابناءة فقلت في نفسي اذا كان الرب قد شفى السرطان فكيف لايشفي مشاكلنا وكذلك داءما اختبرمحبة الرب في الامتحانات لاني اي امتحان جامعي لم ادرسة جيدا عندما اذهب للجامعة يقولون لي زملاءي قد تاجل الامتحان لليوم الفلاني لدرجة اني كلما افقد السيطرة على دراسة مادة ما اتوقع ان يتاجل الامتحان وعندما اذهب في اليوم التالي اجد ان الامتحان قد تاجل فعلا هذا الاختبار ايضت من الاختبارات الراءعة لي مع محبة الرب الحنون يسوع المسيح فادينا وابونا الحنون

رد مع إقتباس
بياناتي
jannis
ارثوذكسي شغال

jannis غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-16-2008 - 02:23 PM ]

انا مش عارفه اقولك ايه يا فله
بس احيانا يحدث تجربه صعبه تخليكي تبعدي مش تقربي--

رد مع إقتباس
بياناتي
فله