تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

موضوع مغلق

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

بياناتي
أنا الخاطئ
ارثوذكسي جديد

أنا الخاطئ غير متواجد حالياً

افتراضي رد: انجدونى

كُتب : [ 05-02-2010 - 05:08 PM ]

مرحبا لكم جميعاً وسلام المسيح معاكم جميعا

إنت حرة على كيفك تعملي يلي بدك ياه بس بدي إسألك على موضوع التفاهم في الدين ؟؟؟
إنت قلتي هو عارف إنك مسيحة وبيعرف كتير عن الدين المسيحي وبعرف كتير بالمسيحية صح .
مش مهم يعرف وبس في الدين , إذا كان مكتوب عندهم في الدين بتاعو إنو المسيح ما كان هو على الصليب , وما بآمن إنو إبن الله , إسأليه ؟؟؟؟؟
طب مش مهم يكون الواحد بعرف وبس طيب ما اليهود كانوا بيعرفو المسيح إبن الله ومع ذلك صلبوه .
بعد إذنك أنا بعرف إنو الموضوع صعب عليكي بس لازم تعرفي إنو كمان على السيد المسيح كان صعب إنو تحمل الآلام على شانا وحمل الخطيئة لوحده علشنا معناها لازم نحنا نضحي ولو بالقليل بالنسبة للتضحية الكبيرة يللي قدمها علشانا .
وصعب إنو نخون الوصايا العشرة
والرب يسوع المسيح يكون معانا

Sponsored Links
بياناتي
marian magde
Game over

marian magde غير متواجد حالياً

Rose رد: انجدونى

كُتب : [ 05-06-2010 - 12:20 AM ]

بصى ياااقمر مهما تقولى دة ولد كويس دة بتاع سامحينى فى التعبير بس انا بتكلم معاكى كانك اختى او صحبتى انا قبلت الحواردة كثير باختلاف اشكالوا وعارفة شعورك عشان كان فى ناس من صحابى فى النفس المشكلة بس انا هطلب منك تسيبك من الثقة الجامدة دى فية ومعلشى صدقينى وجربى واولا ماتنسيش انها كلها معرفة نت ومش تعرفى عنوا اى حاجة حتى لو بينلك حاجات الى عايز يوصلهالك ثانيا اية الصدفة البحتة فى تقارب الظروف مابنكم ثالثااا وهية الاهم مش لافت نظرك خالص سبب ثقافتوا العالية قوى دى فى دينا ؟؟؟!!! مبتشكيش ولو ثانية ان دلوقتى بقى فى عصابات للحاجات دى وممثلين بارعين ومتعودين وانا قابلت ناس منهم للاسف وفعلا دول شباب متمرنين على اعلى مستوى وبيبقى ليهم جوايز شقق وعربيات على كل بنت يغيروها!!!بجد لازم دلوقتى تعملى واقفة مع نفسك مسيحك اتصلب واتالم عشانك وانتى مش قادرة تقفى مع شعور عشانوا !؟؟وشعور كداب منوا وممثل شاطر قوى صدقينى بجد انا شوفت كثير منهم ،قوى نفسك وافتكرى مسيحك واتاكدى ان زى ما تعملى حاجات للمسيح ولحبك لية هيساعدك ودة امتحان وهيعدى وربنا هيديكى كثير حلو بعد اختيارك لية وربنا معاكى وبجد لو محتاجة نبقى صحاب ونتكلم ابعتيلى رسالة خاصة على بروفيلى وهنتكلم اكثر ونساعد بعض وسورى للتطويل

بياناتي
princess 22
ارثوذكسي متقدم

princess 22 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-08-2010 - 12:19 AM ]

عارفة وحاسة بيكي ومش هقلك كلام جارح ولاهقولك نصايح
الاجابة جواكي انت عارفها وانا اعلم مدي التشتت وصعوبة الاختيار الشخص اللي بيسمعي ويفهمني والدنيا معاه عسل ومريحة جدا ولا زوجي الدي لا يهمة سوي طلابتانة وانا الخدامة اللي واخدها بعقد مش عهد
اعلم مدى صعوبة بل بشاعة الاحساس بدلك ان يغتصبك اقرب حد اليكي الدي مفروض ان يعطيكي الامان هو يكون مصدر خوف
اعلم يا بنتي كل هدا واشعر به حقا

اعلم انك ودتي معة طاقة امل جديدة بعد بشاعة ما حدث في زواجك وكل المواقف التي اصبحت مثل هم تقيل عليكي حتي انك بقيتي بتكرهي الساعة اللي بيجي فيها حاسة بيكي
حاسة كمان عندما يغمسك بطريقة ما معناها اني اريد علاقة فقومي استعدي

كل هدا اعلمة جيدا واشعر به تماما
انا حاااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااسسة بيكي

شوفي يا بنتي اول خطوة افتكرى ان دة مجرد شخص علي النت او حتي غير علي النت واحدرى لابد انة يوما سيطلب ويسعي لان يراكي
اعلم انكي طورتي في علاقة لكن عايزةاحدوك
المرة الاولانية كنتي عايزة تهربي من بيتك ابوكي اللي كلة مشاكل فتجوزتي
وها انتي تغلطي غلطي مرة اخري لتهربي من زواجك المتعب
وستندمين بقدر ما ندمتي عل زواجكك ستندين بل اكتر علي هدة الغلطة

اعلم ان بعد كل هدا انتي لا تريدي ان تكملي معة
ولكنك لنتقدرى ان تري فية شيئا حلو وانتي من ناحية تانية بتتكلمي مع التاني
ادا اردتي تقدري بمرد كبسة زر تسطيعي انهاء هدا او اطلبي من زوك فصل النت فقط لمدة حتي تتعودي
ارجوكي لا تقولي كلمة حب علي هدة العلاقة خسارة حبك وقلبك تدية لحد ليلف بية عنقك ويخنقكك انتي لا تريدين ان تموتي خنقا بل تريدين ان تعيشى حياه سعيدة

يضحك عليك الشيطان بفكرة ان الامر ليس الا محادثة فضفضة انا برتاح معاه واهو كلام ييهون شوية الهم اللي انا فية
هدا لا يهون الهم بل يزيدة ويضيعيك نهائيا لا اقصد معرفة زوجك من عدمة اقصد انتي يا ابنتي انتي هتضيعي حياتك مرتين مش كفاية مرة غلطتي علي الاقل المرة الاولي قابلة للتعايش والتغير وانزال نعمة الله لكن المرة الثانية هي قطع يدك ورجلك ولسانك بل ودبحك وكسرة راسك وبدون راعة

انتي عارفةالاجابة ولكنك محتاجة ان تتخدى قرار حاسم اعلم انك مش شيعانة من زوجك لدلك انتي محتاجة لة لانة يعيطكي ما لا يقدر زوجك ان يعطيكى اياه

ادا اردتي ان تشبعي فقط اشبع من حب لا ينتهي لا يخدعك لا يجرحك لا يغتصبك
حب يخخاف عليكي ويحميكي بل ويقدر ان يحميكي اشبعي من حب حقيقي
هدا هو الله لن اطلب منك ان ترجعي لله بالصلوات والاصوام والخ
وانا اعلم مدي الحاجز الدي تشعرى بية وتسالي هل سيقبلني
لا اعلم فقط اعلم انة يقبل الخطاة التائبين والغير تائبين

فقط اعلم انه قبل قبلك واحدة لم تتكلم في التليفون فقط بل فعلت الخطية نفسها ليست مرة بل خمسة مرات السامرية وكانت تبحث متلك عن حب شبعععععع حنية حد يطب طب عليها
فقط اريد ان ادكرك ان كنتي تعبانة انة هو قال
تعالوا اليا يا جميع المتعبين وانا اريحكم لم يقل المتعبين الباريين
قال ايضا لا يحتاج الاصحاء الي طبيب بل المرضي لم اتي لادعوة ابرار بل خطاة الي التوبة

شوفي يا بنتي
اعرفي مادا تريدي هل تريدية هو شخصيا بل ترديى الحب الدي يعطيكي اياه ؟
ادا اردتي الحب الدي يعطيكي اياه فانا اضمن لكي ان هناك امل في ربنا اولا ثم في مراكز المشورة ثانيا
ارسلي لي منتظرة رسالتك اين تسكني بالظبط وساكتب لكي علي اقرب مركز مشورة
هولاء الناس انا اعرفهم قلبهم كبببببببببير جدا وسيساعدوكي علي تصليح زواجكك
فقط اخبريني هدا ايملي كلميني وانا هساعدك ربنا يكون معاكي ومعايا يا بنتي

princess_world22@yahoo

بياناتي
القطة كيتي
ارثوذكسي فضى

القطة كيتي غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-13-2010 - 02:59 PM ]

انتي بتقولي انك عمرك مهتغلطي معاه او تسيبي ديانتك

كل الي راحو لدين تاني وكل الي زنو وكل الي مشو في طريق الندامة كانو بيقولو كدا بجد يااختي ان مقطعتيش العرقة دى فوووووورا واتحملتي صليبك في الحياة حتى لو جوزك دا مينطقش دة صليبك ولازم تتحملية واشركري ربنا علية بجد لازم العلاقة دي تتقطع وبكامل اردتك والا بجد هتروحي في طريق ليس لة راجعة ومتقوليش كلمة ابدا دي علشان الشيطان مش بيخلي لاحاجة مستحيل ... ربنا معاكي

بياناتي
مار مينا
ارثوذكسي جديد

مار مينا غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-17-2010 - 10:55 PM ]

بصي انا عايز اعرفك حاجة وبجد الكلام اللي هاقولهولك دة حصل وقصة حقيقية
الموضوع اللي بتحكي فية دة حصل قدامي وعن حد قريب منة فضل الشخص يقرب منها ويقولها احلي كلام في الدنيا وعلي العلم انهم علي عقيدة مختلفة ورغم ذلك كانت بردو بتقول انها بتحبة ومتقدرش تعيش من غيرة وبعد كدة سلمتلو نفسها وغلطت معاة وبعدها ظهر عليها تاثير الغلطة ((الحمل ))وقالتلو اتصرف قالها انا معرفكيش واتخلي عنها بشدة وضاقت في وشها الدنيا وفكرت كتير في الانتحار بس رجعت لااب اعترفها وندمت كتير وبعد كدة قالت ان اللي كان بينا ماكمش حب دا كان شهوة وبعد ما اللي حصل بينهم قالت انا عمري ما حبيتة
معليش طولت عليكي بس علشان خاطر ربنا لازم تسيبة فورا علشان دا شيطان وبيبدا معاكي بس خطوة خطوةلااخر الطريق المضلم ارجوكي لازم تبعدي عنة

بياناتي
princess 22
ارثوذكسي متقدم

princess 22 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 06-02-2010 - 05:58 PM ]

اين انتي يا همسة

موضوع مغلق