تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

حاسس انى مكروه فى العمل

سلام ومحبه ربنا يسوع المسيح تكون معكم انا بحب عملى جداا وبحب انى اتقنه ومطلعش غلطات لأننا مسؤلين عن ارواح الناس فلما بستلم شغل زميلى بطلع الاخطاء وابلغ عنهالاكن زميلى

موضوع مغلق

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

magedsat
ارثوذكسي جديد
magedsat غير متواجد حالياً

افتراضي حاسس انى مكروه فى العمل

كُتب : [ 01-04-2011 - 02:26 AM ]

سلام ومحبه ربنا يسوع المسيح تكون معكم
انا بحب عملى جداا وبحب انى اتقنه ومطلعش غلطات لأننا مسؤلين عن ارواح الناس فلما بستلم شغل زميلى بطلع الاخطاء وابلغ عنهالاكن زميلى بيزعلو منى وابتدوا يكرهونى بصراحه حسيت فتره انى مميز وهما ميفرقوش معايا لاكن لقيت نفسى وحدى وانا بحبهم ومش عارف ارجع محبتهم ليا ازاى على العلم انى مفيش غيرى فى القسم

Sponsored Links
بياناتي
miro_rook
ارثوذكسي فضى

miro_rook غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حاسس انى مكروه فى العمل

كُتب : [ 01-04-2011 - 08:32 AM ]

اسمحلي اني اقول لحضرتك انك تكون امين في عملك ده شئ كويس
والمسيح ذات نفسه مدح العبد الامين
ووبخ العبد المتكاسل
لكن المسيح ليه كل المجد علمنا اننا نكون حكماء كالحيات يعني لازم اني اتعمل مع المواقف اللي زي كدا بحكمه بمعني اني لما استلم من زميلي لو كان في شغلهم خطاء ممكن الفت نظرهم للخطاء بس بيني وبينهم وهم اكيد ساعتها هيحترموا فيه اني لما احرجهم بسبب الخطاء اللي ارتكبوا في الشغل
لكن لو كنت حضرتك نبهة عليهم قبل كدا وهم مصرين علي الخطاء ساعتها تمشي قانوني خالص سلم واستلم
وكمان في نقطه تاني انا مش عارف طبيعه شغلك لو شغلك فيه مجال للرشوه وغيره وزميلك بيسلكوا امورهم يبقي لازم تكون حذر معهم وساعتها اقولك خسارتهم افضل بكتير من صداقتهم
وربنا يكون معك

بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-04-2011 - 01:29 PM ]

مادمت ماااشى عكس التيار يبقى لازم يكرهوك
امر طبيعى لا شركة للظلمة مع النور
عزيزى مااجد احييك على شجاعتك وامانتك فى عملك
بس انا مش فاهمة نوع شغلك اللى مخليك تبقى مسئول عن ارواح الناس ؟؟
هدفى من السؤال هل انت بتراجع وراهم بصفتك مسئول رسمى ولا مجرد زميل مش موافق على اوضاع تخالف الضمير والقانون والانسانية
لو بتتدخل بصفة رسمية وكمسئول رسمى لانك رتبة اعلى منهم يبقى ميهمكشى من حد ابدا خليك زى ما انت واعى تتغير
وهما عارفين وفاهمين ان دة حقك بصفة رسمية ويزعلوا مش مهم وانت اكيد هتلاقى ناس عندها ضمير زيك تكون معاك علشان متحستش بالوحدة اللى بتتكلم عنها
اما بقى اذا كنت مجرد زميل وبتتدخل كحماس ورفض الاوضاع هنا يبقى فيها تانى خالص اعتقد ممكن تورط نفسك فى مشاكل انت فى غنى عنها لانك فى وسط بحر مليات حيتان مش هتقدر عليهم حاول تؤدى عملك بامانة وضمير ومتتدخلشى فى امور غيرك
الا اذا كنت بقى مستعد تواجهة المشاكل وتخسر راحتك من اجل امانتك وضميرك اعرف من قبل ما تجازف انك هتدخل طريق مليان شوك الطريق الضيق اللى قال عنة المسيح
يعنى من اجلك يا الهى اخسر كل الاشياء وانا احسبها نفاية لكى اربحك يا يسوع
بس دة هيحتاج حكمة كبيرة جدا
احساس الانتماء والحب والصداقة فى عملك لو هيكون مقابل ضميرك وامانتك لا بلاش منها خاالص احسن خليك زى ما انت وافرح باكليلك وصبرك ومسيرها تنتهى ومفيش حاجة بتفضل على حالها ابدا مين عارف بكرة كل الامور تتغير والناس اللى انت بتشتغل معاهم برضوا يتغيروا بس المهم تفضل زى ما انت بذرة نظيفة وطاهرة يجى منها ثمر حلو يشهد ويمجد اسم اللة القدوس
ربنااا معاااك ويفرحك دايمااا

بياناتي
طالبة المغفرة
Banned
مكان الإقامة : مع الله خالقنا الذي لم يتخذ ولدا تعالي الله عما يصفون ع

طالبة المغفرة غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-16-2011 - 06:48 PM ]

ربنا معاك و ده طبيعي في الزمن ده اني اللي ماشي صح الناس تكرهوا سواء كان مسلم أو مسيحي أو يهيودي
و انا اتفق مع رأي ايمي و ميرو روك
وربنا يعيننا كلنا اننا نعمل الصح و اللي أمرنا به
شكرا
أعتذر إذا صدر مني أي خطأ

بياناتي
مارسيلكو
ارثوذكسي جديد

مارسيلكو غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-03-2011 - 09:00 PM ]

مفيش غير الصلاة اللى ممكن تبدل الحال

موضوع مغلق