تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

الصلوات وطلبات الصلاة كل من له طلبة خاصة برجاء وضعها هنا لنستطيع مشاركاته بالصلاة

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

تعبت

عشان خاطر العدراء كل للى يشوف طلب صلاتى يصليلى من قلبه انا بتخنق حاسه بخانقه هاتموتنى ميش لاقيه حد اتكلم معاه الدنيا بتضيق عليا والمشاكل حوليا وانا تعبت عشان خاطر

اضافة رد

تعبت بجد
ارثوذكسي جديد
تعبت بجد غير متواجد حالياً

افتراضي تعبت

كُتب : [ 01-14-2011 - 07:32 PM ]

عشان خاطر العدراء كل للى يشوف طلب صلاتى يصليلى من قلبه انا بتخنق حاسه بخانقه هاتموتنى ميش لاقيه حد اتكلم معاه الدنيا بتضيق عليا والمشاكل حوليا وانا تعبت عشان خاطر العدراء رصلويلى صلوى ربنا يدينى سلام ويحل مشاكلى وريحنى

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
twaty
ارثوذكسي ذهبي

twaty غير متواجد حالياً

افتراضي رد: تعبت

كُتب : [ 01-14-2011 - 07:40 PM ]

ربنا معاكى يارب بصلوات العدرا والقديسين
تكون معاكى وربنا يشيل عنك اية تعب
ومشاكل فى حياتك ويفرح قلبك يارب

رد مع إقتباس
بياناتي
اناستاسيا
ارثوذكسي صانع

اناستاسيا غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-14-2011 - 08:38 PM ]

اختى الغالية ازاى مش لاقية حد تتكلمى معة طيب ربنا راح فين دة قال لنا ادعونى وقت الضيق انقذك فتمجدنى
ادخلى جوة قلبك هتلاقية مستنيكى عشان تتكلمى معة هاتى صورتة و كلمية وقوليلة انا تعبانة قوى ومليش غيرك انت شايف ضعفى الهى حبيبى لا تتركنى صدقينى هتلاقية معاكى هو الوحيد الى هيحل كل مشاكلك حتى ولو كانت مستحيلةبالنسبة للبشر
ولو اتأخر عليكى شوية لا تحزنى ولا تتعجلى فهو يرى لكى الصالح الذى لا نراة نحن واذا لم تحل مشاكلك يكفى انة يعطيكى السلام فى قلبك يجعلك تتحملى قساوة هذة المشاكل

رد مع إقتباس
بياناتي
تعبت بجد
ارثوذكسي جديد

تعبت بجد غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-15-2011 - 03:09 PM ]

[quote=اناستاسيا;762296]اختى الغالية ازاى مش لاقية حد تتكلمى معة طيب ربنا راح فين دة قال لنا ادعونى وقت الضيق انقذك فتمجدنى
ادخلى جوة قلبك هتلاقية مستنيكى عشان تتكلمى معة هاتى صورتة و كلمية وقوليلة انا تعبانة قوى ومليش غيرك انت شايف ضعفى الهى حبيبى لا تتركنى صدقينى هتلاقية معاكى هو الوحيد الى هيحل كل مشاكلك حتى ولو كانت مستحيلةبالنسبة للبشر
ولو اتأخر عليكى شوية لا تحزنى ولا تتعجلى فهو يرى لكى الصالح الذى لا نراة نحن واذا لم تحل مشاكلك يكفى انة يعطيكى السلام فى قلبك يجعلك تتحملى قساوة هذة المشاكل

ميش عارفه اندهله وميش لاقياه ميش لاقياه جمبى مانا بندهلوه ميش سامعنى ميش بيرد عليا ولا بيريحنى وانا تعبت بجد من المشاكل والتعب يارب تعالا بسرعه انا تعبت

رد مع إقتباس
بياناتي
elshbah
الــــوتـــر الحــــزيــن: ((

elshbah غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-15-2011 - 06:13 PM ]

طيب اتكلمى معانا هنا واعتبرينا زى اخوتك واحنا نحول نسعدك ربنا معاكى ويفرحك بركة العذراء مريم معاكى امين

رد مع إقتباس
بياناتي
كارما
ارثوذكسي جديد

كارما غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-15-2011 - 06:58 PM ]

ربنا بيختبرنا بالام والمشاكل والمتاعب ماتياسيش من رحمة ربنا وهو سامعك وحيرد قريب وكلنا حنصاليلك

رد مع إقتباس
بياناتي
Manno2008_2010
ارثوذكسي بداء يشتغل

Manno2008_2010 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-15-2011 - 08:21 PM ]

حبيبة قلب ربي يسوع وبنته المحبوبه جدا ليه واللي بيحبها مخصوص سلامه ليكي ومعاكي اقبلي مني اشاركك في تعبك بأبسط حاجه اقدر اقدمها وهي احد تأملاتي كتبته وانا في حاله زي حالتك كدا بالظبط انا عاوزك تفهمي ان مش شرط يبعتلك الرد زي مابعته ليا لأن طرقه كتيره محدش يحصيها بس دوري على الرسالة دي وصلتلك ازاي واسف جدا على تأخير الرد

وده التأمل

‏ ‏ ₪ωφتـأمـلاتφω₪‏ ‏ للأبصالتس: مينا فـرج ‏ التأمل الحادي عشر ‏ ‏ ‏ بعنوان ₪ فاكر ومش ناسي ₪

كتبته بتاريخ ١٦/٥/٢٠١٠
بدأته الساعة التاسعة صباحا واكملته الخامسة مساء

رغم اتهامي ليك بالقسوة وانك ناسيني ورغم شدة معاناتي ومكانش الشيطان راحمني كان بيعذبني حتى في نومي. ورغم شدة يأسي اللي خلاني سميت نفسي ابن الحزن واقول على نفسي اتكتب على حياتي الحزن طول عمري. رغم العذاب النفسي الرهيب لدرجة سميت نفسي ابن الهلاك كمان. ونسيت اني ابنك لأني نسيت تدبيرك والتسليم الكامل لإرادتك... رغم دا كله بس يارب انت منستنيش بعتلي اصحابي رغم غيابهم كتير وحكولي. في ودني وفكروني. بأنك ابويا مش سجاني. فكروني بنزولك تتألم عشاني. فكروني بصلبك وجروحك ودمك الحاني. فكروني بصعوبات اكتر واجهوها اصعب من صعوبات حياتي .... فكروني اشكرك ... فكروني بحنانك. وانك عمرك ما اتخليت عني. وكانت البداية ...
فكروني بهروبي منك. فكروني بالصلاة والتضرع. فكروني التجأ ليك. فكروني بكتابك وكلامك وتعزياتك. نسوني نفسي وجريي ورا اشباعها. وجريي ورا الحنان والحب مع ان انت منبعها. دورت ع الشبع وانت اللي بتقوت الخليقة كلها من فضلك ونعمتك تشبعها.
ياه قسيت عليك وظلمتك اوي يارب. وانت دايما عطوف ورحيم عليا. حتى التجارب بتبعتها لأنك رحوم وعارف بضعفي. عارف بكبريائي وغطرستي. فتكسره كل فترة علشان ما اقعش واتحرم منك. زي ماكسرت بولس بشوكة في جسده. علشان يحس بقوتك تكمل وتظهر في ضعفه. ولا يغر من كثرة الأعلانات والمعجزات والفلسفة والعلم التي اعطيته اياهم.
ليتك تكسر فيا اكثر لأمتلأ بقوتك في ضعفي.
ايوا يارب دلوقتي بطلب الأنكسار والذل والتعب والشقاء. بجد بطلبهم بكل اشتياق. علشان عرفت قيمتهم اما قوتك اتمجدت وظهرت في ضعفي وانقذتني من خطايا كتير عايش فيها برياء. اولها الأنا والأحساس بالنفس وانا اصلا تراب اخره فناء.

بس تيجي في ضعفي تقولي: "انا ساكن جواك. ايوا انت مجهزتليش مكان اسند رأسي فيه واستريح؛ لأ وطاردتني وطردتني. بس انا قاعد على قلبك ياواد. دا انا بحبك. دا انت ابني اللي مخلفتوش. دا انت حبيبي اللي خصصتلك نفسي وبقيت الأب المخصوص. اللي تقوله ابويا في اي وقت ميكسفكش ولا يردك ابدا فارغ.

اما طلبتك لقيت تعزيتك وصلتني بعد دقائق وانا بمسح دمعتي اللي نزلت على خدي وانا قاعد وسط الناس في العربية. رسالتك وصلت بسرعة وكانت الرسالة عبارة عن عربية نقل ومكتوب عليها رسالتك. بتطمني وتقولي انت مش لوحدك. وكانت الرسالة بتقول: " طريق السلامة ربنا موجود يامينا ". بنفس الحرف وبتناديني بأسمي. اتعزيت واستريحت. بس الألم لسه بيطاردني. ومشاعري مابردتش. تبرد ازاي وانا بشري لسه في الجسد. اطلقني وحررني من الجسد. لأرى جمال مجدك. اكشف عن اعين الغلام ليرى عجائبك. لينسى الامه ويرتفع فوق ضعف الجسد. ليشعر بقوة وجمال الروح وياك. اهلني لأكون هيكلك. راحتك ومسكنك. يكونوا هناك. جوا في قلبي جوا في عقلي جوا في كياني استرشد بنور مجد بهائك.

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-21-2011 - 05:46 PM ]

حبيبتى انتى تعبتى علشان انتى بتدورى على حلول ارضية
طبيعى انك ماتلاقيش ارتواء لان ماء العالم مالح ميرويش
عزيزتى متخافيش يسوع جنبك ومعاكى وحواليكى صدقينى بيحبك ومستنيكى زى ما انت روحيلة بس اسكتى بلاش صراخ وكلام كتير وغضب جواكى على تقدرى تسمعى صوتة جواكى
اديلة فرصة يثبتلك انة جنبك وسامعك اطلبية بقلبك وببنوة مش بعتاب وغضب ادخلى فى حوار هادى وجميل معاة ولجاجة ابنة لابوها
يسوع بيحبك يسوع بيحبك اوعى تشكى فى دى لحظة واحدة
ربنا معاااكى وصلوات العدرا تسندك وتقويكى وتعينك على متاعبك امين ياااارب

رد مع إقتباس
بياناتي
david201050
ارثوذكسي متألق

david201050 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 01-21-2011 - 09:15 PM ]

ممكن تتكلمي وتعتبرينا احنا اخوتك واي مشكلة حنلها هنا مع بعض وربنا يشيل عنك ويحل مشاكلك يارب امين في انتظار ردك عشان بازن ربنا تتحل مشكلتك وربنا يفرح قلبك

رد مع إقتباس

اضافة رد