تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة



حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †


اعلانات

موضوع مغلق

 
أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

بياناتي
 رقم المشاركة : ( 21 )
remon ragheb
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 12146
تاريخ التسجيل : Jan 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 11
عدد النقاط : 10

remon ragheb غير متواجد حالياً

ضغوط شغل

كُتب : [ 03-23-2009 - 11:17 PM ]



اختى ان كان وصلتة ضغوط الشغل لفسخ الخطبة فما بالك بضغوط الحياة ومتطلباتها هل سيتركك بعد الزواج والاولاد ام سيطلب خلع ام ماذا
الرب يكشف الخبايا مع طول الفترة والعشرة ويكشف كيفية التصرف فى لقاء المشكلات هل الحل بالتنصل من الوعود والواجبات لا اعرف اين الرجولة؟ سامحينى لتكن ارادة اللة والرب يعطيكى غيرة محب مسؤل يقدر الاشتراك والعشرة


Sponsored Links
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 22 )
megomagamego
ارثوذكسي بداء يشتغل
رقم العضوية : 54153
تاريخ التسجيل : Mar 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 46
عدد النقاط : 10

megomagamego غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-24-2009 - 12:54 PM ]


أختي الحبيبة في الرب يسوع
صوت ربنا ... صوت ربنا ... صوت ربنا .... صوت ربنا .... صوت ربنا
ضروري تسمعي صوت ربنا في كل مواضيع حياتك ... ممكن يكون ربنا حاول ينبهك في بداية خطوبتك إن مش هو ده الأنسان المناسب ليكي ... وإنتي أغلقتي أذنيك عن سماع صوت ربنا وربنا إستني عليكي شوية ورجع تاني ينبهك ويسمعك صوتة بأي طريقة حتي لو من خلال خطيبك (لأن الحب القوي أوي بيخلي الواحد لا يقبل سوي صوت ربنا اللي بيقول " حاضر " ) لكن ربنا لو قال لأ ... مش بقدر أسمعه لأني بحب ... وبحب أوي كمان ومش قادر أسيب لأني بحب .
وده ممكن نشوفه في الخطايا الصغيرة التي تتحول إلي عادات كبيرة وياما ناس أغلقت أذنيها عن سماع صوت ربنا وما أكثرهم في محاكم الأحوال الشخصية ومكاتب الأسرة بالكاتدرائية .
علي العموم مش هطول عليكي ... فكري كويس مع نفسك يا تري ربنا مبارك الموضوع ولا لأ ... وهل ربنا حاول ينبهك بأي طريقة إن مش هو ده الإنسان المناسب ولا لأ
ولازم تصلي كويس جداً جداً جداً جداً وترفعي الموضوع علي المذبح
وإوعي تتهاوني في جزء من كرامتك أبداً ... ممكن تتألي علية شوية ... أو لو طلب منك نفس الطلب السخيف " أنا آسف " إنه يسيبك قولي موافقة ... وصدقيني الولد مننا طول ما هو حاسس إنه ممتلك الشخص اللي قدامه بيتحكم وبيبقي سهل إنه يقول ويهدد بالإنفصال ... لكن صدقيني لو في مرة واحدة بس شعر إنك هتضيعي من إيدية فعلاً هيرجع زاحف ويعود لعقلة ولطبيعتة وهيفكر كويس إنك بنت كويسة ومش هيلاقي زيك و... و... و... .
علي فكرة لو حصل العكس وسابك فعلاً يبقي مايستاهلكيش ويبقي ربنا عايز كدة وهو ده صوته وصدقيني هيجيلك الشخص الأحسن منه 100 مرة اللي ربنا محضرهولك وعمال ينادي عليكي وإنتي مش سامعاه .
آسف لطول الرسالة ... ربنا معاكي
أخوكي ماجد


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 23 )
megomagamego
ارثوذكسي بداء يشتغل
رقم العضوية : 54153
تاريخ التسجيل : Mar 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 46
عدد النقاط : 10

megomagamego غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-24-2009 - 01:00 PM ]


آسف نسيت أقول حاجه
أنا عمري ما قولت لخطيبتي ( مراتي منذ 5 شهور فقط ) إن نسيب بعض أبداً إحتراماً لكرامتها وتقديراً لشخصها المحبوب عندي
مهما دخل الشيطان بيننا لكني كنت دايماً بقول لنفسي إنها ياما إستحملتني في عصبيتي وشالت عني حاجات وهموم كثيرة
أينعم دلوقتي بندم لكن معلش دي مراتي برده هاهاهاهاها


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 24 )
lolaemo
ارثوذكسي متألق
رقم العضوية : 38407
تاريخ التسجيل : Nov 2008
مكان الإقامة : فى حضن سيدى
عدد المشاركات : 955
عدد النقاط : 10

lolaemo غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-24-2009 - 10:19 PM ]


بصى انتى لازم تاخدى راى اب اعترافك لانه عارفكو وهيعرف السبب وبنعمة ربنا يسوع يديكو كل الخير دايما
ربنا معاكى ويحرسك من كل سوء


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 25 )
يوم مماتى
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 53619
تاريخ التسجيل : Mar 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 4
عدد النقاط : 10

يوم مماتى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-25-2009 - 12:38 AM ]


ميرسى ياجماعه لاهتمامكوا
انا عايزه اقول لماجد حاجه انا فعلا سايبه الموضوع على ربنا بس عايزه اقولك حاجه ان ربنا وقف معانا بطريقه غريبه فى بدايه موضوعنا احنا كان شبه مستحيل اننا نرتبط ببعض كان عندنا مشاكل كتير وبسم الصليب لقينا كل حاجه بتتحل من غير مانعرف ازاى وكنا بنصلى كتير ونحط اسماءنا على المذبح ونقوله لتكن ارادتك
ودلوقتى هوه بيحاول يصلح غلطه وبقى كويس اوى وانا بصراحه مش عارفه ارجع زى الاول يعنى بحاول اخد احتياطى فى كل كلمه بقولها وهوه بصراحه بيحاول يعتزر بطريقه لطيفه ورجع زى الاول وهوه بيعمل كده مش مجرد انه بينيمنى يعنى او بيضحك عليا
هوه مش كده خالص
ميرسى ياجماعه لاهتمامكوا

بياناتي
 رقم المشاركة : ( 26 )
megomagamego
ارثوذكسي بداء يشتغل
رقم العضوية : 54153
تاريخ التسجيل : Mar 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 46
عدد النقاط : 10

megomagamego غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-25-2009 - 11:48 AM ]


"إتأسفي" يا ستي وخلاص وخليكي أحسن منه ولما الأمور تصفي هتلاقي الجو يسمح بأنكم تتناقشوا بنفوس صافية وساعتها ممكن تعرفيه غلطه فين
لكن طول ما حضرتك مش عايزة تتأسفي وهو كمان مش عايز يتأسف النفوس هتشيل من بعض والأمور هتكبر وتتعقد وخلي بالك كل ما البعاد بيكبر الحب بيضيع وبيتهيألي إنك لو إستفدتي بالوقت اللي بيضيع ده في إنكم تعملوا حاجة مفيدة في بيتكم أو حتي تحبوا بعض وتخرجوا مع بعض أفضل بكتير من الخصام
والثمن عبارة عن تواضع وأسف فقط يا بلاش ... صدقيني أجرتك عند ربنا كبيرة لو إنتي قدمتي الإعتذار الأول حتي لو إنتي مش غلطانه
وهو ربنا كان غلطان ساعة ما الناس صلبوه !!!!
إسمعي كلامي الوصفة دي هايلة أحسن ما حد يقولك هاتيلي رجل نملة ميتة من 100 سنة أو شعرة من فار محروق ... إتأسفي يا ماما وبكرة هو اللي هيتأسف فقط إرضيه وهيعطيكي عينية
أخوكي ماجد


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 27 )
megomagamego
ارثوذكسي بداء يشتغل
رقم العضوية : 54153
تاريخ التسجيل : Mar 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 46
عدد النقاط : 10

megomagamego غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-25-2009 - 03:31 PM ]


أختي الحبيبة
أنا مبسوط أوي من كلامك الأخير إن خطيبك بقي كويس ورجع لعقله وبيحاول يعتذر
أما بخصوص إنك مش عرفة ترجعي زي الأول هو ده اللي أنا حاولت أوضحهولك في الميل السابق إن البعاد لما بيكبر بين إتنين "بيحبوا بعض" الحب اللي بينهم بيضيع والقلوب بتجمد والإنسان بيبقي مش قادر يرجع زي زمان ويحس إنه حبه فاتر ومش طالع من القلب
" زي كدة لما تجيبي إتنين متخاصمين منذ 10 سنين وتحاولي تصالحيهم غير لما تحاولي تصالحي إتنين بقالهم أيام فقط "
أختي أنا عايز أقولك إنك ماتسمحيش تاني إن الموقف ده يتكرر وياريت تستمتعي بوقتك لأن أجمل فترة في الإرتباط هي فترة الخطوبة وياريت تطلعي رحلة مع خطيبك أو تخرجوا خروجه حلوة تنسوا فيها الموقف ده " والحكمة في إنك ماتسمحيش بتكرارة مرة أخري أرجوكي "
وفي النهاية أنا سعيد جداً بمعرفة أخبارك المفرحة زي ماكونت حزين جداً في أول ميل إنتي أرسلتية وكان نفسي أحل معاكي الموضوع
ربنا معاكي وماتنسيش تعزمينا علي الفرح القريب بإذن ربنا يسوع المسيح
بالنسبة لعنوان الموضوع (يوم مماتي) !!!!!!!!!!!!
ممكن ماتكتبيش عنوان لأي موضوع تاني أو سيبية فاضي " هي ناقصة إكتئاب "
أخوكي ماجد


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 28 )
تونى كويك
ارثوذكسي مكافح
رقم العضوية : 40227
تاريخ التسجيل : Nov 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 148
عدد النقاط : 10

تونى كويك غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نفسى اتكلم

كُتب : [ 03-26-2009 - 07:44 PM ]


بصراحة مش عارف اقول اية لاكن لازم اقول حاجة
لابد من انك توضعى حل جزرى وفى اسرع وقت للموضوع ده
ولو اتكررت كلمة فسخ للخطوبة على الفور ابدئى انت
حتى لو كان صعب عليكى من حبك ليه مثلا
لان يا اختى العزيزة بالبلدى كد ا المثل بيقول
اللى تحلة بايدك احسن من اللى تحله باسنانك
لانكم لسة على البر والرب يبارك حياتكم



موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

اعلانات

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع تقييم هذا الموضوع
تقييم هذا الموضوع:

تعليمات المشاركة
تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
كان نفسى اكون موش انا كيرو رافت القسم الادبي 43 10-27-2012 07:29 PM
بلئة نفسى bassem8800370 القسم الادبي 3 09-15-2010 01:42 AM
من اعماق نفسى جلاله الامبراطور حوار من الاعماق 1 08-08-2010 11:53 PM
نفسى اتغير ومش عارف magdy totti الموضوعات الشبابية 6 08-05-2010 02:30 AM
يامن تحبه نفسى. Katy_Archi-Mekhaeel التأملات الروحية والخواطر الفكرية 5 12-22-2009 09:59 AM


الساعة الآن 08:28 AM.