المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حبايبنا شباب اليومين دول ...الجزء الاول <منقول>

روفــــا
04-21-2008, 04:21 PM
اولا انا قريت الموضوع دة وعجبنى جدا وبيقول احنا بنعمل اية النهاردة وبكرة والمفروض نعمل اية ومنعملش اية
ثانيا انا حبيت انقل الموضوع باسم صاحبة علشان مينفعش انقله من غير اسمه احتراما ليه
نندخل فى الموضوع

حبايبنا شباب اليومين دول اسم الصليب عليهم الثقافة مقطعة بعضها .. قاعدين 24 ساعة في اليوم قدام الانترنت.
شباب اليومين دول يومه متشقلب . نهارة ليل وليله نهار .. وطبعا فين وفين لما يشوف اسرته او يقعد معاهم يتغدوا سوا ..
حبايبنا شباب اليومين دول لما تقوله يا ابني بلاش قعدة على النت كتير يقولك اما اعمل ابحاثي ازاي ( آل ابحاث آل ) ولما ابوه او امه ( ابوها او امها ) تقوله قوم زاكر تبقى القيامة قامت وتحول إلى وحش كاسر . ولو لا سمح الله لا سمح الله يعني والدته قالتلو قوم يا ابني اقرأ في الانجيل تلاقيه بيرد عليها بطرف مناخيره وبكل ألاطة ( من فضلك يا ماما .. المسائل دي تخصني وهي بيني وبين ربنا .. ولو سمحتي محدش يدخل بينا ) .. شوف الواد بيقول لأمه إيه .. قال بينه وبين ربنا قال ..
حدث ولا حرج عن اوقات الفراغ ولما الشيطان يلعب بدماغ الواحد تلاقيه بيفتح مواقع ملهاش لزمة أو يدور على حد جديد يتعرف عليه في دردشة برده مالهاش لزمة .. وصفحة تجر صفحة وغرفة تجر غرفة .. ويوم يجر يوم ..
والشاب من دول يلاقي بعد شوية العمر بيجري واصحابه بقوا حاجة وانا لسة قاعد قدام النت
حبايبنا شباب اليومين دول بينسوا ان النت سلاح ذو حدين واحد مفيد ونافع والتاني فيه سم وسمه قاتل.
حبايبنا شباب اليومين دول بيقضي وقت قدام النت اكتر ما بيقضيه مع عيلته ولا مع ربنا . فاكر ان العلاقة مع ربنا ان كل كام يوم يفتح موقع ديني وخلاص
حبايبنا شباب اليومين دول بقى سطحي وساذج مايعرفش حاجة عن نفسه ولا بيحاول يعرف ومايعرفش حاجة عن ربنا ومش بيحاول يعرف وفاكر انه كده هايبقى شاب كووول ولا بنت روشة
ياريت يا شباب نفتكر الاية اللي بتقول : ايها الاخوة الوقت منذ الان مقصر 1كو 7: 29
يعني ممكن المسيح يأتي في اي لحظة يسأني انت عملت ايه بالوقت اللي انا ادتهولك
وكمان الاية اللي بتقول
لست اسال ان تاخذهم من العالم بل ان تحفظهم من الشرير يو 17:15
يعني احنا عايشين في العالم لكن العالم مش ممكن يعيش فينا وبنستفاد من الاشياء زي الانترنت بدون ما يأثر بشره علينا
اسف على الاطالة
اذكروني في الصلاة
القس متى اسعد
على فكرة القس متى اسعد كان كاتب متى اسعد بس بس انا حبيت اكتب القس علشان الكل يكون عارف الموضوع دة بيتاع مين وانا محبتش اكتبه باسمى او اكتب منقول من غير ما اكتب الاسم علشان المفروض ابونا اللى يستاهل الشكر والرد على الموضوع موش انا

جوسى
04-21-2008, 04:45 PM
اولا بشكرك على الموضوع و على امانتك فى الموضوع

ثانياا انا غيرت الالوان اللى انت كنت كاتب بيها لانها مووووووووووووش واضحه خالص

ياريت يكون شكله كده عاجبك و لو مضايق انى غيرت الالوان ياريت تقولى

اشكرك بشده

روفــــا
04-21-2008, 04:48 PM
اولا بشكرك على الموضوع و على امانتك فى الموضوع

ثانياا انا غيرت الالوان اللى انت كنت كاتب بيها لانها مووووووووووووش واضحه خالص

ياريت يكون شكله كده عاجبك و لو مضايق انى غيرت الالوان ياريت تقولى

اشكرك بشده

ولا يهمك الالوان تكون ايو لو حتى اسمر على اسمر وينفع يتقرى كويس حلاص المهم الموضوع يعجب الكل بس موس اكتر بس يستفيدوا منهم وشكرا لمرورك

bolalover
04-21-2008, 11:08 PM
الله عليك يا روفا
تسلم ايدك يا غالي
ربنا يبارك حياتك يا جميل
و يعوض تعب محبتك

روفــــا
04-21-2008, 11:13 PM
الله عليك يا روفا

تسلم ايدك يا غالي
ربنا يبارك حياتك يا جميل
و يعوض تعب محبتك