المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لو عندك جأه و صادقك ادخل رد عليا .....

مرموره
06-25-2007, 02:07 AM
orsozoxorsozoxorsozoxorsozox" االموضوع مقتبس من برنامج انا و النجوم و هواك الFM هههههههه """

:36_3_16:

سؤال لكل ولد و بنت و كل حد هيدخل و مدخلش

لو انت/أنتى بتحبوا

لو اتغير احساسك من الشخص الى قدامك

و بتحصل

ياعنى حسات انه مش هى ديه الى نفسك تقدى معها حياتك او مش هو ده فارس احلامك

لو مشاعرك أتغيرت من الانسان ده بسبب حاجه سوء مشاكل اى حاجه

هتصارح الى قدام ولا هتقول لا هيصعب عليك جرحه

و لو صرحته و دمع قدام عنيك هتفضل شجاع و تقول لا و لا هتتضعف

لو مشاعرك أتغيرت هتصرف أزاى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بصراحه يا جماعه من غير ماتتضحك على نفسنا

aymonded
06-25-2007, 02:49 AM
هو في الواقع الإجابة تصعب جداً
لأنه يوجد فرق عظيم بين الكلام المصحوب بأمنيات أو أننا تظهر بصورة حسنة قدام أنفسنا وبين مواجهة أنفسنا بكل صدق وأن نظهر الوجه الحقيقي للمشكلة ونواجهها
ودائماً لا نتكلم حسب تصرفتنا الفعلية بل نجاوب بعد تفكير وأن نظهر بالصورة الحسنة لنرضي أنفسنا ونظهر بصورة الشجاعة بكلماتنا لا بأفعالنا
ولكن يا ترى عند مواجهة الموقف ماذا سنفعل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nrmo
06-25-2007, 05:46 PM
من رأى هى او هو اللى حصل تغيير فى مشاعره يصارحه لان مفيش اى حاجه بتتبنى من غير الصراحه والطرف التانى اكيد هيقدر ده 0ده لو كان فى سبب جامد هواللى خلاه يقول لا

اللة يرعانى
06-25-2007, 07:01 PM
انا م رائى يا مرمور لانى حصل معايا الموضوع دة هو انى اقول الصراحة انى مقدرش اكمل معاة حياتى او اكدب علية احسن حاجة اصرحو بانى مقدرش اكمل حياتى معاة بس بيبقى اصعب موقف

Team Work®
06-26-2007, 01:03 AM
بصراحة مش عارف ومش عاوز اعرف

هههههههههههه

nermein
06-26-2007, 05:08 PM
بصراحة يامرمورة ده سؤال صعب جدا
بس انا رايي الرد بيختلف بين شخص والتاني لان في ناس مستعدة انها تتجرح ولا انها تجرح
وفي ناس تانيه لما تقرر ميهمهاش مشاعر اي حد المهم تقول قرارها
وانا من رايي الشخصي لو الانسان مش هيقدر يكمل مع الانسان اللي اختاره في الاول يبقى الاحسن انه يبعد
عنه ويقوله القرار ده لمصلحتك عشان انا مش عايز اظلمك طبعا انا اقصد الطريقة اللطيفة مش الجارحة
وانا مستنيه رد باقى الاعضاء وربنا يعوض تعب محبتك يامرمورة

عماد حسنى
06-26-2007, 09:25 PM
بصى يا مرموره الموقف ده ان حصل فبيبقى صعب جداً جدً..لكن الأصعب ان مكنش فيه صراحه لأن دى حياه
وربنا يبعد عننا مواقفك الصعبه دى ...

مرموره
06-26-2007, 11:24 PM
بجد شكراااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااااا اااااااااااا لرودكوا الفوق الرائعه ديه بجد

و يارب يكون كل الى رد رد بصراحه و من قلبه

و بشكركم تانى بجد

و مستنين رأى بقيت الاعضاء

aymonded
06-26-2007, 11:40 PM
بجد شكراااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااااا اااااااااااا لرودكوا الفوق الرائعه ديه بجد

و يارب يكون كل الى رد رد بصراحه و من قلبه

و بشكركم تانى بجد

و مستنين رأى بقيت الاعضاء

كل دوة شكر مرموره
أحنا اللي بنشكرك على كل موضوعاتك الحلوة
أقبلي منا كل تقدير واحترام لشخصك الحلو

menagamal1987
06-30-2007, 10:06 AM
بسم الأب والأبن والروح القدس الألة واحد أمين
بص يا مرمورة زى ما قلتى بلاش نتضحك على نفسنا علشان كدة أنا هاقول راى بكل صراحة
مع أحترامى الشديد لرود باقى زملائى فى هذا الموضوع بس هما مخدوش بالهم من حاجة مهمة خالص
أولا يعنى أية اتغير مشاعرك تجاة اللى انت بتحبة هو الحب لعبة ياجماعة
ثانيا المفروض اللى بيحب شخص حب حقيقى من المفروض أنهم يكونوا مصرحين بعض بكل حاجة قبل ما يخوضوا فى علاقتهم.
ثالثا لو على أسؤ الظروف حاجة اتغيرت حاجة فى اللى أنا بحبة المفروض أضحى وأقبلة زى ماهو ولا هو كنت بحبة علشان صفة أو حاجة معينة أياًكانت ولما ضاعت أو اتغيرت أو أكتشفتها أنها مش زى ما كنت راسم اقوم أجرح حبيبى وأقولة أنت متنفعش ليا والحوار دة علشان دة أسمة لعب بالقلوى
السيد المسيح لة المجد أعطانا مثلاً للحب الحقيقى حيث قال
( هكذا أحب الله العلم حتى بذل..........)
و مش عاوز باقى الأية علشان الجزء دة بيوضح اللى أنا عاوز أقولة.
فاين البذل يا جماعة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أنا بأكرر اسفى الشديد لباقى الأعضاء على أسلوبى فى الكلام يس دة دة رائى المتواضع وشكراً خالص على الموضوع دة

rafat2006
06-30-2007, 11:26 AM
فعلا كلام مينا صح الصح وهو اللى حاصل هذة الايام

مرموره
06-30-2007, 12:36 PM
بجد شكرا جدا لرودودكم
و ردود رااائعه بجد و ميرسى جدا لصراحتكم :)

marmarina
06-30-2007, 06:10 PM
انا من رائي
ان المفروض انى اصارح الى بحبه
وشكراااا

maggy
07-18-2007, 12:29 AM
بتحصل طبعا مع ناس بس المفروض ان اى طرف من الطرفين يقول ان الاحساس اتغير لازم الصراحه لكن فى ناس بتبقى الاحساس بتاعها اتغير وبتقول اى سبب تافهه وخلاص طبعا الطرف التانى مش بيصدق وبيبقى فى جرح بجد لازم الصراحه وبس

john1eljoker1
09-01-2007, 10:07 PM
انا راى من راى مينا عشان انا مجربتش اساسا ومش عايز اتحط فى الموقف ده يااااااااااااااارب

مرموره
09-01-2007, 11:52 PM
ميرسى ليكوا على ردودكوا الحلوه ديه و على صرحتكم فى الردود
و يارب محد يتحط فى الموقف ده

مكاريوس
09-08-2007, 02:52 PM
قبل اى حاجة هل انت اخترت صح ولية اتغيرت المشاعر وهل لو البنت دى اختك هتعمل اية
من الاخر دة موقف صعب والطرف اللى ياخدة قبل ما يعمل اى حاجة هو اكيد عارف تصرفات الطرف التانى يحط نفسة مكان الشخص دة ويتصرف على المبدا دة لو كان يرضية يعمل كدة يقرر ويستحمل نتيجة قرارة مهما كان القرار صعب.
وبعد كدة الطرف التانى مش هيموت يعنى علشان انت مش معاه .كلة كلام اغانى وافلام صدقونى الحب مهما زاد لو الواحجد عندة شخصية سورى يعنى يدوس على قلبة . واحد مش عايزنى خلاص ربنا معاك . وانا فى يوم من الايام هيلاقى احسن منة .

مكاريوس
09-08-2007, 02:53 PM
سورى لو كنت انفعلت شوية فى الكلام

مكاريوس
09-08-2007, 02:54 PM
بس انا فهمت يا مرمورة من كلامك انك بتحبى اللى قدامك ينفعل علشان يطلع كل اللى جواة

melanora
02-04-2008, 12:11 PM
بصراحة معرفش