المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : برنامج Zone Alarm غرضة التجسس !! موضوع غير حقيقى

IO-Mena
07-30-2007, 01:20 AM
برنامج Zone Alarm غرضة التجسس !!

برنامج Zone Alarm معرفو انه من انه اقوى البرنامج وانا عن نفسى مقتنع بكده وده نتيجى لانى البرنامج متاح لك وكل حاجة عارفها هى بتحصل ازاى

بس للاسف بعد مشترت اسرائيل شركة Check Point اللى هى مسؤلة عن Zone Alarm

دلوتقى بقى فيه شبهات او تاكيدات انى البرنامج بعد تنزيله بيرسل معلومات مشفرة من جهازك الى موقع البرنامج و4 اجهزة خادم

الكلام ده اكتشفوا تقنى فى شركة InfoWorld

للاسف لينك الموضوع مش عندى لانى قريت الكلام ده من منتدى عربى

وحاول يتصل بالشركة علاشن يبلغ كان واجهته بعد المشاكل فى انه مش عرف يوصل ليهم او بينكروا لكن فى الاخر قالوا تقريب انه خطا فى البرنامج

عالعموم

ده نص نقلته من عضو كنت سالته فى الموضوع ده

انا كنت اضع هذا البرنامج كجدار ناري اساسي عندي - في بداية تثبيته على الكمبيوتر كان يؤدى عمله كويس جدا - بعد شويه بدأت الاحظ دخول بعض الفيروسات وبدأت افقد السيطره على الكمبيوتر - وزون الارم بدا يلعب معايا - مره يبقى active ومره تانيه inactive - انا لست مبتدأ في الكمبيوتر ودرست في جهات اجنبيه الكثير - وكمبيوتري به معلومات هامه - طبعا بمنتهى السرعه مسحت الدريف سي اللي عليه الويندوز وبدأت في تثبيت البرامج من اول وجديد - وطبعا لم اشك في الزون الارم - لكن بعد فتره حوالي شهر تقريبا بدأ يحدث معي ما حدث سابقا - هنا بدات ابحث مكونات الكمبيوتر من برامج - وبدأت أتصل بجهات اجنبيه متخصصه في البرامج - فكان التحذير من برنامجين هما زوون الارم والثاني Download accelerator والاثنان برامج لشركات اسرائيليه تتجسس على كل كمبيوتر مثبته عليه............

انا عملت بحث ولقيت فى البحث مواقع تانية كاتبة عن الكلام ده وهنا قلت شكوكى

عالعموم اتمنى الموضوع يكون افاذكم

معظم الموضوع منقول

النعمة معكم كل حين

Team Work®
07-30-2007, 02:35 AM
بجد بجد بجد الموضوع فوق الرائع والاخبار دى مهمة جدا جدا جدا

شكرا ليك حبيبي الغالى على الافادة هذه

شكرا

maza_yosna_likarmi
11-22-2007, 04:37 AM
موضوع مهم جدا بس انا بستعمل زون الارم من زمان وعرفت الموضوع ده قبل كده ولكن مش لاقى احسن منه او يمكن ده تقصير منى والف شكر مرة تانية على المعلومات القيمة

IO-Mena
11-22-2007, 05:52 AM
هو انا الصراحة مش متاكد لولا انى لقيت معلومات اجنبية من مواقع اجنبية بتبحث فى المواضيع ده

سلام الرب معك

IO-Mena
11-26-2007, 11:04 AM
انا يا جماعة قريت راى لانى شركة Cnet المعروفة عالميا فى اهتمامها بالبرامج واختبارها لم تجد اى شئ من هذه القبيل

وياريت العرب بقى يهدوا شوية ربنا يسامحهم عايزيزن يشوهوا صورة اى شركة ممتازة

IO-Mena
11-26-2007, 11:05 AM
http://reviews.cnet.com/internet-security-and-firewall/zonealarm-internet-security-suite/4505-3667_7-32309439.html?subj=fdba&part=rss&tag=TR_Software