المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الحب عن طريق النت

roselove
03-12-2009, 04:32 AM
معلش ياجماعة مش هطول عليكم بس عاوزة اعرف رايكم فى حاجة لانى رايكم يهمنى اوى ايه رايكم فى الحب والزوج اللى عن طريق النت هل هو صح ولا غلط يهمنى اعرف رايكم ياجماعة

ميرا000
03-18-2009, 12:48 AM
بصراحة كل كلام النت حسب خبرتى مجرد تسلية لان الشخص اللى بيكلمك بيقول لغيرك نفس الكلام وممكن تجربى بسهولة انك تدخلى تكلميه من ايميل تانى هتلاقيه بيكرر كل كلامه معاكى
كمان الانبا بولا فى برنامج بيت على الصخر ناقش المسئلة دى بطريقة ممتازة
والخلاصة انه مش هينفع وربنا معاكى

magdy totti
03-18-2009, 01:12 AM
مفيش حاااااااااجة اسمها حب على النت اياكى وذئائب النت
على ااااى اساس يحب الطرفين بعضهم
الحب اسما من الحب على النت
الحب - نظرة- اعجاب- احساس- قلب يدق -مشاعر _عقل يفكر -تضحية -بذل -عطاء -اخلاص -هدف - غفران - الحب له القاب كثبرة لايعرفها سوء المحابين
وبجد الحب مش كلام الحب تنفيذ ولاتصدقى من يفول لكى ان احبك
على النت ولا غير النت الحب فعل وعجز لسانى عن التعبير عن الحب لاادراى مااا اقول انا صح ام خطااااااااااااااااااااااا اااااااااااااا
ربناا معاااااااااكى ويفرح قلبك

http://www10.0zz0.com/2009/03/17/22/261610745.gif (http://www10.0zz0.com/2009/03/17/22/261610745.gif)

Hanyking
03-18-2009, 01:18 AM
بصراحة انا رايى من رايى اخواتى اللى شاركو بردهم قبلى وفعلا الحب مش كلمة ببتقال وخلاص الحب بيحمل مليون معنى وبالنسبة لاى ارتباط لازم تكون البداية صح ومعتقدش تعارف النت او الشات بيبقا بداية صح بالعكس كانك بتبنى بيت عالرمل وطبيعى اى عاصفة تهد البيت دة فالاساس لازم يكون قوى علشان مهما حصل الارتباط دة مبينتهيش بالفشل وربنا يباركك ويفرح قلبك

مينا ابن البابا
03-18-2009, 01:49 AM
ربنا يدبر كل امور اولاده ويبعدهم عن كل خطر
مش شرط يكون النت هو الخطر اوقات كتير الخطر بيكون من خدام وناس عامله نفسها ولاد ربنا
ربنا مع ابنائه

سمر ماهر
03-18-2009, 02:17 AM
موضوع جميل وانا رأيى من راى اخواتى اللي قبلى اصل الحب مش هيتبنى علي مجرد كلمات بتتكتب ادامك و يا عالم اية الشخص اللي بتكلميه بس تأكدى مفيش حب عن الطريق النت نهائى و ربنا يباركك يا قمر

dina_285
03-18-2009, 09:25 AM
موضوع جميل ومثير للجدل
ولكني اتفق مع اخواتي اللي ردوا قبلي
فالحب عن طريق النت هو من الخيال
فهو يعرفك اشياء معينه عنه لااكثر اشياء بسيطه فيتجمل في
شخصيته وانتي ممكن بكل بساطه تنخدعي باسلوبه في الكلام معاكي لالالالالايوجد حب عن طريق النت
فالحب اسمي من كل شىء له معانيه الكثيره التي ليس لهاااا حدود
وله طرق جميله مع بدايه حب حقيقي فيه تدب الحياه اليكي وتحسي انك ملكتي الدنيا باديكي فالحب مشاعر واحاسيس
فلابد ان تعرفيه حق المعرفه وليس شخص مجهول فليس كل من يقول لكي اني احبك يكون صادق
سوري لوطولت في ردي بس بجد موضوع مهم جداااااااااا
ربنا يعطيكي النعمه والارشاد
صلي للاجل ضعفي

ramysefen
03-19-2009, 01:48 PM
الحب=تبادل مشاعر مختلطه بعاطفه ساميه ممزوجة بتضحيه
كل طرف من اجل الاخر.من اجل اسعاده وراحته
الزواج=الارتباط الناضج بشخص احبه هو يحبني اشعر انه من الرب
حتي نكون سويا الكنيسة التي في بيتنا
النت= عالم ملئ بكل شئ سلبي ايجابي ومفيد وغير مفيد وضار
اراء وكلمات......بدون اشخاص حقيقين...بدون احتكاك فعلي وعملي بمن اكلم....فكلنا نريد انتحدث احاديث منمقه
ثستاثر القلوب وتتعجب لها الافكار وممكن تصفق لها الايدي
ويكونو اصحابها بعداء كل البعد
عن حياه الروح ...عن حياه الخليقة الجديدة...ممكن يكونوا بعداء عن الجديه...مجرد كلام وخلاص..
اخيرا اترك لك القرار
والرب يبارك حياتك

nosa1110
04-03-2009, 12:13 AM
أنا لا أعتقد أنة هناك حب عن طريق النت لأن الطرف الثانى ممكن يكون بيوصف نفسة بسفاط فى خيالة وليست موجودة فية بالمرة و بالتالى تكونى حبيتى سراب

نيرمين حسنى
04-04-2009, 08:26 AM
موضوع جميل بس اللى انا اعرفة النت هو طريقة تعارف ذى الموبايل والجامعة والشغل كل دا بتتعرف بناس جديدة المهم انك تكون حظر فى

المعاملة والنت وسيلة تعارف مش اكتر وممكن يتخلق فيها الحب والجواز مفيش شىء صعب على ربنا

وربنا ينور حياتنا