المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اقوى طريقه لاختراق ايميل او جهاز كمبيوتر

Michael_Sabry
03-13-2009, 02:12 AM
هاااى ازايكم يا شباب وحشنى كتير
معلش انا مشغول ى جدا فمش بقدر اقعد غير كل فين وفين على النت

انهارده هكلمكم عن اقوى طريقه ومش اى حد يعرفها حتى لو هكر
بصو يا شباب الصعب هيكون صعب اوى ومش هتفهمو حاجه لو انتو مش هكر او مالكوش خلفيه بالكمبيوتر كويس والثغرات لان الطريقه دى لمحترفين هكر ومش اى واحد يجيبلى برنامج يخترق بيه ويقولى انا هكر

الطريقه دى ذى ماتقولو كده مش بنستخدم فيها برامج خاالص لكن بنستخدم ادوات سكيورتى ياعنى ادوات محترفين وبنخترق عن طريق ال dos بصوو احنا هنستخدم حاجه اسمها orsozoxorsozoxorsozoxorsozox exploit الطريقه ببساطه انى اجيب الايبى بتاع الجهاز العايز اخترقه واعمل اسكان عن طريق اداه اسمها nmap على البورتات المفتوحه فى الجهاز واشوف لو فى بورت ليه ثغره اسمها over flow واظبط شويه اوامر من الشيل الخاص بالميتا اكسبلويت وبكده هخترق الجهاز والطريقه دى مش هتخالينى اخترق اى جهاز منغير مابعتله اى حاجه خاالص دى اولا

قولو اننا عملنا اسكان على الجهاز ومالقناش ثغرات بسيطه جدا ومش هقولك تبعتلو ملف سيرفر ولا باتش ولا بطيخ بصو يا جماعه هنستخدم هنا حاجه فى الميتا اكسبلويت اسمها
meterpreter ودى مكتبه dll المهم انا هحطها فى ملف وورد ومش هتكون باينه خاللص وهبعت للراجل الملف بالشكل دى word.doc طبعا كلنا عارفين انه استحاله حد يعرف يخترق حد عنطريق ملف مش تنفيذى ذى كده وهنا بقى المفاجاءه انا هخترق بملف وورد فعلا مش دامجه باى حاجه
الملف اول مايستقبله الجهاز التانى هيفتحلى بوورت فى جهازه وانا اتصنت من جهازى على نفس البورت المفتوح فى جهازه باداه netcat مثلا وهستنى جهازه يتصل بيا
ودى شرح للميتا اكسبلويت بالفيديو قلت احطهولكم
http://www.youtube.com/watch?v=CJk70Hw6ABg

وهو هيخترق عن طريق meterpreter وهيظيط

وهنا انتهى الدرس وسانك يوو

وردة حزينة
03-13-2009, 05:36 PM
وليه الاذيه ده بس يامايكل
ههههههه
ميرسى ليك

meva.
03-13-2009, 07:00 PM
لا جميل بس صعب في نفس الوقت شكرا ليك كتير

adminstor
03-04-2011, 11:24 PM
يامان الميتا سبوليت مش مع حد فى الياهو مع احترامى ليك وبعدين انا افتكرتك هتورينا فيديو بصوتك حتى لو البرنامج عندك طلع بصوت اجنبى

مينا سامي
03-17-2012, 01:53 AM
مشكوررررررررررررررررررررر رررررررررررا