المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل أنا وحيد؟

Fad
04-25-2009, 03:18 AM
هل انا وحيد؟
هل هذه الحياة وحيدة؟
هل قدري انا اكون وحيدا!
لا أعرف لكل في هذه الدنيا رسالة قد نعرف مضمونها ولا نستطيع ان نحققها وقد لا نعرف ابدا
هل من الممكن ان تكون رسالة تدعو الى الوحدة لسبب ما؟!
هل اذا كنا وحيدين نفكر اكثر بمنطق!
نفكر اكثر بعقلانية!
ان الابتعاد عن ضجيج الحياة يجعلنا حكماء نعرف المستقبل
ليس لاننا منجمون بل لاننا نصنع المستقبل بايدينا فبعد خبرة عنيفة في المجتمع بين الصالح وبين الشرير استنتجت يا اخوة ان الوحدة اللحظية مهمة لكي لا نمحي و نقتل ذاتنا بايدينا دون انا نشعر لذا فلنشارك بمحبتنا ونشارك افكارنا ونشارك بايماننا كال انسان يستحق لكن ..........
لا تنسوا انفسكم ابدا :em2900:

samerco75
04-25-2009, 02:18 PM
انت تقصد الخلوة؟

تونى كويك
04-25-2009, 02:35 PM
انت لست وحيدا ولا الحياة وحيدة ولاقدرك ان تكون وحيدا
وانما للحياة عدة زواية وانت تنظر للزاوية اللى تعجبك
من منظورك انت

samerco75
04-26-2009, 09:13 PM
كل منا رغم الانشغالات الكثيرة فى الحياة يحتاج الى خلوة او وقت يجلس فيه مع نفسة ويراجع نفسه

Shosei
04-27-2009, 10:21 AM
هى لحظات تامل بتكفى انك متقتلش كل حاجة حلوة بنشوفها
جايز كل يوم بتنظر لسما لكن عمرك نظرتلها انى شكلها جميل اوى وربنا ابدع فى خلقها

بوتمينا
04-27-2009, 05:43 PM
احنا مش لوحدنا
اسال الطير
هيرد عليك

بيشوnn
05-02-2009, 06:43 PM
معلش سامحنى انت بتتكلم عن انهى نوع من الوحده الوحده الأراديه يعنى انك تبعد عن الناس ولا الوحده انك على غفله بتلاقى نفسك لوحدك
صدقنى النوعين احلى والذ من بعض النوع الاول الى هو الارادى وده فيه انت بتسيب الدنيا شويه وتلتصق بربنا وتفضى دماغك من كل شيء وتقوله معك لا اريد شيء على الارض (مش رهبنه ولا حاجه بس وقت معين بيحس فيه الانسان انه مش قادر يبعد عن ربنا اكتر من كده )
النوع التانى الى هو الوحده الاجباريه وفيها الناس بتتخلى عنك فى اشد الاوقات الى بتكون فيها محتاج لوجود اعز الناس جنبك لكن مش بتلاقى حد ((دى حلوه جدااااااااااااااااااااااا ا)) لسبب انه كده ثق انه ربنا بيحبك لانه عايز يقولك (انا معك لا اهملك ولا اتركك)بس ف الحاله دى لازم يكون فيه شيء مهم جدا الاعتراف بالضعف وده مش عيب لكن ده لذيذ جدا عشان انت كده هتبقى قوى قوى عارف ليه عشان ده كلام ربنا (لان قوتى ف الضعف تكمل)يعنى هتبقى انت قوى بدون ما يكون معاك حد من الى حواليك لانه هتبقى مع صاحب القوى وصاحب العزه الالهيه يا بختك خلى بالك الكلام ده صدقنى عن تجربه

peter_naser
06-01-2009, 05:15 PM
لست وحيدا ...... احنا اللى بنخلق لينا الجو ده انا كنت منطوى مليش دعوه بحد دلوقتى والحمدلله ليا صداقات مع ناس كتير المهم تكون علا قتك مع رنا كويسه تبقى تفكر فى علاقتك فى الار ض.... ربنا معاك

معتز
06-02-2009, 11:27 AM
الوحده ليها انواع كتيره بس النوع السىء هى الوحدة بعيد عن ربنا انه يكون بينك وبين ربنا شرخ ودا بسبب الخطيه طبعا والنوع ده اعتقد انه الاسوأ على الاطلاق علشان محدش فى الدنيا هيقدر يملأ حياتك غير ربننا
صدقنى........................................ ........................................