المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اصعب ما فى مشاعر البنت

روفــــا
05-21-2009, 06:08 PM
مشاعر البنت ضعيفة جداااااااااا وفى كتير جداااااااا من الاحيان تعانى البنت من الحب ومشاعر الحب والصدمات العاطفية الكثيرة وايضا الرجل مثلها ولكنها تزيد بشدة لدى الفتاة وهلم نناقش موضوع فى غاية الاهمية وهو ما نطلق علية

مراية الحب العمياء

انا فى اعتقادى ان مراية الحب مش عمياء ولا حاجة البنت بتبقى شايفة عيوب حبيبها جدااااا وبتبقى عارفة كل حاجة عن عيوبة ومميزاتة ولاكن البنت لما بتحب اوى بتتغاضى عن هذة العيوب او بتحاول تخلى نفسها مش شايفاها اصلا لاكن لما العيوب تزداد عن حدها لدرجة ان اللى حواليك يقولك عيوب حبيبك ويخلوكى تشوفى فية اللى انتى بتحاولى انك ماتشوفيهوش ويخلوكى تسمعى اللى انتى مش عايزة تسمعية فما رأيكم فى هذا عندما يقولون لكى او لك انتى / انت خسارة فى الشخص دة دة مايستاهلكيش دة هتعيشى معاة ازاى على العيوب دى دة ما ينفعش

فما الحل لما تكونى شايفة كل عيوبة وبيتعامل معاكى بلا مبالاة ومن غير خجل وبيظهر عيوبة قدامك يبقى اية الحل

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هل البنت او الولد هنقدر نكمل وانت عارف ان العيوب دى مش هتقدر تتحملها ؟

طيب لو قدرت لحد امتى ؟

ولو ما كملتيش معاة طيب والحب ؟

ولا ممكن الحب يروح بسبب عيوبة ؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياريت الكل يرد على الاسئلة دى ياريت

منقول للامانة

بونبونه سكر
05-21-2009, 06:20 PM
الحب اعمى يا روفا

nona queen
05-21-2009, 07:08 PM
ولا ممكن الحب يروح بسبب عيوبة ؟

طبعا يا روفا لما بتظهر عيوب الشخص اللى بتحبيه قدامك اكيد هايضيع الحب ده وممكن صدقينى يتحول لكره
دايما الحب بيتواجد نتيجه احترام الشخص ليكى ومشاعره اللى كلها حنان ناحيتك طيب لو كل ده طلع كدب وظهرت عيوب كتير اخجلتك منه هاتشوفى منظره قدامك ايه وصورته فى نظرك هاتبقى هيا هيا ولا هاتتغير
انتى جاوبينى بقى
ميرسى يا قمر لموضوعك الجميل وربنا يفرح قلبك

miso
05-21-2009, 07:22 PM
بص يا روفا محدش فينا مفيهوش عيوب
بص الحب بيتغاضى عن العيوب دى
يعنى اى انسان ولد ولا بنت بيبقى عارف عيوب الانسان اللى بيحبه لكن بيبقى شايف اكتر مميزاته
حبه حنانه انه فاهمه الامان اللى حسينه مع بعض متهياقلى دى اهم الحاجات
لكن فى عيوب بتبقى صعبة اوى بتدمر الحب
زى الشك البخل الغيرة الوسوسة
كل دى بتدمر وبتموت الحب
ومبتخلهوش تكل ودى مهما كنت بتحب الانسان ده مش هتقدر تكمل معاه لانه العيوب دى لا مميزات اللى بتحبه هتخليك تتجنبها
او ان الانسان ده يتغير

البوب الجديد
05-21-2009, 08:02 PM
انا مع راى miso بص يا روفا محدش فينا مفيهوش عيوب

دى احلى جملة عجبتنى لكن جت بعد كدة كلامها معجبنيش ههههههه المهم يا روفا يا حبيب قلبى
انا دلوقت بحب واحدة وحبتها فعلا وانا جوايا شىء مش كويس انا لازم اقولها علية علشان متسمعش من حد برة وتتصدم يعنى لازم اصارحها على كل شىء فيا
وهى كذلك لو انا لو مكانها هاقولك على عيوبى وهاقولك اية الى وحش وحلو علشان بنفس الطريقة متتصدمش من اى حد يقول عليا كلمة ولو سمعت منى ان انا فيا غلط يعنى متقولش فى سرك ان هى وحشة ومتنفعنيش لاء بالعكس قرب منها وحبها اكتر وحاول انك تصلح منها متسبهاش فى وحشتها لاء غيرها هتكون كدة كسبت ربنا لاءنك اصلحت بنى ادم وهتكون كسبتها لانك حبتها

يارب يكون كلامى دخل قلبك وفهمت ه ارجو مكنش طولت

حنين سنين
05-21-2009, 08:41 PM
ميرسى ليك
يا روفاااااااا
انا راى من راى البوب الجديد

lolaemo
05-21-2009, 11:33 PM
انا راىى من راى ميسو والبوب طبعا لازم كل طرف يقول عيوبه للطرف التانى
ده غير ان الحب ممكن يخللى الانسان يتغاضى عن عيوب كتير هتتحمليها مع الوقت صدقينى هتلاقى نفسك مش شايفاها خالص الناس كلها شايفاها وانتى لا
مع الحب الواحد بينسى اى حاجة او بيتناسى ايا كان بس على قلبك زى العسل صدقينى

mrm29r
05-22-2009, 12:23 AM
موضوع حلو قوى والاراء حلوه بردك اه لازم كل واحد يقول للتانى عيوبه ويحولوا يصلحوا بعض لكن فى حاجه افرض الناس قالتلك انتى خسارة فى الشخص ده او انتى تستهلى احسن من كده تفتكر هتكمل ومش اى ناس لا ده مثلا الاهل واصحابك شايفين كده تفتكروا هيكون رأيهم غلط؟؟؟؟؟؟

البوب الجديد
05-22-2009, 12:35 AM
كلامك حلو يا مرمر بس انا بقى مش هسمع لحد لان الصراحة هتبقى ساعتها اللغة الى بينى وبينة
ولو حد قالة هحاول افهم لية
واصلحة مش ههدمة

minabobos
05-22-2009, 01:31 AM
ميرسى يا قمر لموضوعك الجميل