المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اولى حضااااااانة

jojo2020
06-18-2009, 11:37 AM
اعمل اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا مش عارفة اعمل اية فى الخدمة فى الكنيسة عشان انا اول مرة ادخل خدمة اطفال وانا مش عارفة اتعامل معاهم عشان هما مش بيقعدوا 10 دقايق على بعضهم ودايما عايزين يلعبوا فممكن لو فية ارشادات او اى معلومات اعرف اخليهم مركزين وفى نفس الوقت مبسوطين وميرررررررررسى

انسطاسيا
06-18-2009, 06:03 PM
بصي انتي علشان تخليهم يقعدوا ساكتين لازم انتي نفسك تبقي اصغر منهم في تعاملك معاهم يعني
الدرس الي انتي بتشرحيه ممكن يبقي بالتمثيل او بالعرايس تلعبي وتلاعبيهم في وسط الدروس
هما بيركزوا وبيسكتوا مع العاريس والتغيير في الاشكال الي قدامه او فرجيه علي حاجات علي شاشه عرض لو امكن او جهاز كمبيوتر
يعني حاجات زي كده وربنا معاكي وتقدري علي خدمتهم

نور المسيح
06-22-2009, 08:44 PM
انتى ممكن تقوليلهم ان بابا يسوع وهو صغير كل طفل جميل وهادئ ومؤدب وبيحب كل الناس واحنا لازم نكون زيه وكمان نكون هاديين عشان هو بيحبنا وممكن تلعبى معاهم لانهم بيحبوا الكبار يلعبوا معاهم ولو عايزة تشرحى الدرس تقوليلهم يللا عشان بعد ما نشرح الدرس هنلعب كتير ودايما تعلقى على لبسهم الجميل وعلى تسريحة شعرهم على فكرة انا ميس فى حضانة وتقوليلى بعد ما تعملى كده عرفتى تتعاملى معاهم ولا لا وربنا يوفقك

jojo2020
06-23-2009, 09:52 AM
ميرسى خالص يا انسطاسيا وفعلا هما بيقعدوا هادين مع العرايس انا جربتها بس هما بس عشان كانوا اول مرة يشفونى فكانوا مش مركزين بس ربنا يسهل ويكونوا حلوين وميرسى وربنا معاااااكى