المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : محتاجة افضفض

بيفام
08-11-2009, 02:16 AM
انا مش هعرف احكى اللى تعبنى بس فية اكتر من 3 مشاكل فى حياتى وبصلى بلجاجة و كنتت طلبت منكم كمان اكتر من مره تصلوا معايا و انا بصلى حتى انا وابنى الى عمره مكملش 4 سنين انا كل مابكون فى مشكلة و عن خبرة زمان المسيح فعلا بيتدخل ومش بيسيبنى ابدا ماشى بيتدخل لكن الم التجربة موجود يعنى انا دلوقتى الساعة 3 الفجر مش قادرة انام عايزة ارتاح من المشكلة دى لانى حاسة انى مش قادرة استحملها لانى خايفة على نفسى من قلة النوم صلولى المسيح يسندنى و صلوا لاولادى اتمنى ان اى حد يقرا رسالتى يكتبلى اى حاجة لانى فعلا محتاجة احس ان فية كتير حاسس بيا و سمعنى محتاجة احس بحبكم و اهتمامكم

تونى كويك
08-11-2009, 12:07 PM
تعالوا اليا يا جميع المتعبين وثقلى الاحمال وانا اريحكم
ارمى كل حموليك عليه وهو قادر انه يخفف عنك
كما وعدنا وربنا يحل كل المشاكل اللى فى الدنيا ان شاءالله

mrm29r
08-11-2009, 03:46 PM
ربنا معاكى
لاتقل يارب عندى ضيقة بل قل ياضيقة عندى رب

mrm29r
08-11-2009, 03:47 PM
ربنا معاكى
لاتقل يارب عندى ضيقة بل قول ياضيقة عندى رب

jojo2020
08-11-2009, 05:20 PM
صدقينى ماتخافيش ربنا عمرة ماهيسيبك دة ربنا حنين وطيب وغفور وصفوح ومفيش حاجة هتشكرى عليها ربنا ومش هاتخدى عليها مجد وبركة من عندة انتى بس صلي لربنا كتير واقعدى اتكلمى معااااة واشكرية وانتى هترتاحى وكمان اتشفعى بقديس او قديسة عشان يتشفعلك عند ابوكى السماوى وبركة ام النور تكون معااااااااااااااكى

maria 53
08-11-2009, 05:25 PM
ربنا معاكي يا بيفام ويحل كل مشاكلك والعدرا وكل القديسين معاكي
وان شاء اللة كل مشاكلك هتتحل قريب

hard_age
08-11-2009, 06:27 PM
ربنا معاكلى ويخفف عليكى كل احساس بالضيقة ويفك عنك ويساندك ويجعل ايامك تعود للفرح والسرةر
ومهما طال زمن التجربة فثقى انك عزيزة عند رب المجد وبيحبك
مقدرش اقول غير ربنا معاكى

ميرولاا
08-11-2009, 07:34 PM
ربنا معاكى ويحافظ عليكى وعلى اولادك
وصدقينى ربنا عمره ما بيسيب حد او ينسى حد
لانه هو قال ان نسيت الام الرضيع انا لا انساكم
ادعنى وقت الضيق انقذك فتمجدنى
صلى من اجلى

samerco75
08-11-2009, 09:04 PM
الرب قادر ان يمد يده ويحفظ قلبك ويملئه سلام
وسلام الرب الذى يفوق تصور كل عقل يملىء حياتك
يحل المشاكل ويذيل الاحزان
ونصرخ لام النور
يا ام النور
ابطلى مشورة المعاندين وحزن عبيدك رديه الى فرح
رديه الى فرح
امين

بيفام
08-11-2009, 10:32 PM
انا بشكر كل اللى كتبولى فعلا بجد كلامهم جميل و شكرا على اهتمامكم و اتمنى كمان انكم متنسونيش و تصلوا لى و ان شاء الله بصلاتكم لما تتحل المشكلة هعرفكم

kottah_sh
08-11-2009, 10:59 PM
بركه ام النور تكون معاكى
وتحوط عليكى انتى واولادك

وثقى فى ربنا
ان عمره مابيسيب ولاده واقعين فى ضيقه
الا ويمد ايده ويمسكهم ويطلعهم منها

ربنا معاكى وانشاء الله كل مشاكلك هتتحل

وابقى طمنينا عليكى

totty fruity
08-14-2009, 04:16 PM
بجد عمر ماربنا بيسيبنا حتى لما بنكون احنا مش معاه
صدقينى ربنا بيدافع عننا واحنا صامتين
تصورى بقى لما نطلبه
ده ربنا هو اللى بيفول حولى عيناكى عنى لانهم قد غلبتانى
ربنا دموعنا بتغلبه
مابيستحملش يشوف دموعنا فى عنينا اوالحزن مالينا
صدقينى كلميه خليه يكون صديقك وهو هيحس بيكى
ربنا اللى قال ادعونى فى وقت الضيق انقذك فتمجدنى
بجد ارمى حمولك عليه وهو هيشليها بايديه
ربنا معاكى ويفرح قلبك وتتحل كل مشاكلك

teemo_maiky
08-15-2009, 05:12 AM
متكلميش ربنا عن المشكلة كلمى المشكملة عن ربنا
لأنه تعلق بى انجيه ارفعه لأنه عرف اسمى معه انا فى الضيق أنقذه وأمجده يدعونى فأستجيب له ومن طول الأيام أشبعه وأريه خلاصى(مز90)

hanystars
08-16-2009, 01:44 AM
http://files.arabchurch.com/upload/images/966451385.jpegya gmaa ana esme hany ana fy usa saouth calorena we mafesh knesa gampy we mosh aref amel eah kwlwly we saloly( [email protected])

fantine
08-23-2009, 01:33 AM
(الله امين الذي لا يدعكم تجربون فوق ماتستطيعون )
(في ست شدائد ينجيك وفي سبعه لا يمسك سوء)
ربنا عمره ماهيديلك تجربه فوق احتمالك ياحبيبت المسيح ده يسوع حلوقوي وبيحبك قوي قوي وعلشان كده هو فاكرك وسامح ليكي بالتجربه اشكريه واطلبي شفيعك باستمرار وقولي مع البابا شنوده مسيرها تنتهي
ربنا معاكي ويبارك حياتك
(ياصديقي ثق ان الرب احن عليك من نفسك فأن طلبته تجده) من اقوال البابا كيرلس السادس

حبة الحنطة
08-28-2009, 09:45 PM
ربنا معاكي ارمي انت بس حملك علية وهو هايعولك

mina579
08-31-2009, 09:31 PM
ربنا معاكى ربنا رحيم فوق الوصف

mad333
09-02-2009, 08:52 AM
فمررت بيكى ورأيتك واذ بزمنك زمن الحب (حز 16:12)

كرستين ص
09-02-2009, 06:40 PM
ربنا معاكى ويحللك كل مشاكلك
فى احد القديسين له مقولة حلوة انا مش فكراها بالضبط لكن هى بتقول ان لما يكون الواحد عندة مشكلة او حاجة متضايق منها
ولا يذكرها فى صلاتة بل يذكر من طلبوا منة ان يصلى من اجلهم او من هم محتاجين للصلاة ينظر الرب اليه ويستجيب لة

كرستين ص
09-02-2009, 06:42 PM
الرب معاكى ويحللك كل مشاكلك

smily.cat
09-07-2009, 04:18 PM
ربنا معاكى ويحللك مشاكلك كلها
واتشفعى بالقديسة ريتا هى شفيعة الامور المستعصية والمستحيلة
ومين فينا ممرش بمشاكل
كل الناس بتمر بضيق ومشاكل ودى بتكون تجربة من ربنا
بس ال بيبقا ماسك فى ايد ربنا ربنا بيكون معاه
ربنا معاكى يا اختى
اختك سمايلى كات

انا عابر
09-07-2009, 10:03 PM
سلام ونعمه المسيح تغمرك

المسيح ربي لمس قلبي ومتعرفيش الاحساس بالسلام الداخلي الي ربنا يسوع المسيح زرعه جوايه
انت ما بتعرفيش ازاي ... يكون شعوره وقت الكرب ووقت الحزن بكون متشعبط برحمته ربنا وكلو خوف لانه عندنا اعتقاد انه كل حاجه بتسير معانه دي مكتوبه باللوح المحفوظ(الوهمي) لكن صدقيني انا لما السيد المسيح لمس قلبي كنت باوحش الضروف وكنت تعبان قوي لكن شعور السلام الداخلي الي كان السيد المسيح بغذي روحي بيه كان جميل وقوي واعرفت مع تجربتي الشخصيه معاه
انو فعلا لما قال تعالوا اليا يا جميع المتعبين وثقلى الاحمال وانا اريحكم كانت حقيقيه ارمي حملك عليه بيشيلها وصدقيني انك حتكوني مرتاحه معاه
الرب يباركك واكيد حنسمع منك خبر جميل
وارجو تقبل مروري

gamel
09-08-2009, 02:48 PM
الرب قريب لمن يدعوة المسيح يحلك مشكلتك

emmmy
09-10-2009, 12:27 AM
ادعونى فى وقت الضيق انقذك فتمجدنى
متخافيش ربنا موجود
اطلبية وهو سامع بكل الحب والاهتمام
ربنا معاكى

armia1987
09-15-2009, 01:57 PM
لكل شى تحت السموات وقت

وثقتى فيك ملهاش حدود

اجمل حاجتين بموت فيهم فى ابويا المسيح انه

حكيم وعادل

اشكرك يارب وانتى كمان اشكريه لانه كدا فعلا

admin2020
09-16-2009, 06:53 AM
يقول الكتاب المقدس لا تهتموا بشىء بل فى كل شىء بلاصلاة والدعاء مع الشكر
ربنا يعينك ويكون معاكى بس انتى لازم تصلى كتير مع الشكر وتخلى ربنا قدام عنيكى دايما وانسى كل مشاكلك لانة هيهتم بيها ويحلها كلها ثقى فية بجد من كل قلبك وهو مش هيخذلك لانك لو وثقتى فية بجد هتنامى وترتاحى وهيكون جواكى مليان بالسلام لانك هتكونى وواثقة انة معاكى وان كنتى مش قادرة تحسى بالسلام جواكى اطلبى منة بلجاجة وهو هيديكى سلام , وما تنسيش ابدا ان الرب يسوع قال فى العالم سيكون لكم ضيق لكن ثقوا انا قد غلبت العالم, هو خلاص غلب العالم ويستطيع كل شىء ولا يعثر علية امر بس احنا علشان نغلب وننتصر على العالم وكل مشاكلة لازم هو يكون معانا ونغلب العالم بية احنا كمان, وهو قال ها انا معكم كل الايام والى مدى الدهر, ثقى فية لانة مش ممكن هاسيبك لوحدك طول ما انتى ماسكة فية وعلاقتك حلوة معاة وان كان فية خطايا فى حياتك واقفة عقبة بينك وبينة اعترفى بيها وتوبى عنا من كل قلبك علشان مفيش حاجة تعوق صلاتك لية واستجابتة ليكى,
والرب يسوع يكون معاكى فى كل وقت .امين

بنت المحب
09-20-2009, 02:47 PM
لا تحف لانى معك ثقى فى هذا والرب سيعينك

بنت المحب
09-20-2009, 02:49 PM
الرب يعينك ولا ينساكى صلى فقط وهو قطعا يتدخل

misho
10-23-2009, 06:54 PM
تعرفى ان كلامك حاسسنى بضيقة كبيرة
بس انا هاقوللك حاجة لسه سامعها من سيدنا وهى عندما تصلى لاتنسى ان تقولى """ يارب اجعا امامى باباَ مفتوحاً )
انا انسان خاطى بس لعل ربنا يسمع منى
ودايماَ قولى ربنا موجود : ربنا شايف : ربنا سامع

خايفة
11-20-2009, 03:05 PM
صدقنى انا قلبك معاك لانى عندى مشكلة كبيرة جدا ومش عارفة اعمل لكن انتى بتصلى لكن بقى مش قادرة اصلى وحاسة ان ربنا مش هستجاب لانى جواى احساس ان ربنا مش هيستجاب الا ما اعمل انا حاجة يعنى ابدد بس العمل لكن المشكلة ان التجربة صعبة جدااااااااااااااااااااااا ااااااااا ومش قادرة اعمل اية ربنا موجود وصلاة الملكة ام النور معانا وافتكرى ان ربنا موجود والعدرا قلبة طيب جد صلى لية ومش هتخسرى

جاسيكا
11-22-2009, 10:33 AM
ربنا معاكى ويفك كل مشاكل
ويمحو من قلبك ومن داخلك الامها
او اى وجع اتسببتلك فية
وانشاء الله هتدخلى قريب تقولى انا بسوطة وفرحانة بس خلى عندك امل ان بكرة احسن من اللى فات ومتحاوليش تفتكرى اى جرح وحاولى تنسى وعارفة انو صعب انك تنسى اى جرح المك او تعبك قوى لكن هتنسى لانك معاكى رب المجد يسوع
ربنا يقويكى ويحافظ عليكى انتى واولادك
امين

marian magde
12-01-2009, 01:45 AM
:em0400:كل الى اقدر اقولوا ان يسوع حبوا كبير جدا وغير محدود فعلا فى مقولة سمعتها قالها احد اسقفتنا هية تعتبر تامل منوا بتقول سئلوا يسوع الى اى مدى احببت شعبك قال الى هذا المد وبسط اقصى يدية على الصليب وصلب ودة كفاية يخليكى عمرك ماتخافى وتنامى وانتى رامية حمولك لربنا وانتى مبسوطة وواثقة وعارفة تنامى كويس جداا وفى مقولة لبابا شنودة بتقول لا تفكر فى الامر كتير ودع الامر لمن بيدة الامر وربنا معاكى ومعانا