المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : إلى المسيحيه

انا عابر
09-07-2009, 09:21 PM
سلام ونعمه المسيح
انا شاب اردني مقيم بمصر
بنعمه وفضل من المسيح فقد لمس قلبي بمحبته واخرجني من الظلمه الي النور من العبوديه الي التحرر منذ اكثر من اربع شهور
وقد سجلت بالمنتدى راجيا انا اجد جميع احتياجاتي الروحيه من تعاليم المسيح .... وعليه اود منكم مساعدتي بخصوص فهم وتعلم تعاليم الرب يسوع المسيح واكون شاكر لكم.

اخوكم :8:

aymonded
09-08-2009, 03:14 AM
سلام ومحبة وغنى فيض النعمة تنسكب سكيباً في قلبك يا محبوب الله والقديسين ؛ طالباً من الله أن يهبك عمق البصيرة الداخلية حتى ترى الله فيك ويكشف ذاته باستعلان مجده لك يا محبوبه الحلو ...
عموماً ستجد في أقسام المنتدى كل ما تريد وبخاصة في قسم المرشد الروحي وهو قسم ستجده هام للغاية وخاصة الموضوعات المسلسلة المثبته في أول هذا القسم ، والقسم اللاهوتي ، وقسم حكمة آباء البرية ، وقسم كتابات الآباء وغيره من الأقسام الكثيرة والمهمة على صفحات المنتدى ، وأي سؤال أنت تأمر يا أحلى أخ غالي ، ولنصلي بعضنا من أجل بعض ، كن معافاً باسم الثالوث القدوس الإله الواحد آمين

انا عابر
09-08-2009, 05:45 AM
سلام ومحبة وغنى فيض النعمة تنسكب سكيباً في قلبك يا محبوب الله والقديسين ؛ طالباً من الله أن يهبك عمق البصيرة الداخلية حتى ترى الله فيك ويكشف ذاته باستعلان مجده لك يا محبوبه الحلو ...

عموماً ستجد في أقسام المنتدى كل ما تريد وبخاصة في قسم المرشد الروحي وهو قسم ستجده هام للغاية وخاصة الموضوعات المسلسلة المثبته في أول هذا القسم ، والقسم اللاهوتي ، وقسم حكمة آباء البرية ، وقسم كتابات الآباء وغيره من الأقسام الكثيرة والمهمة على صفحات المنتدى ، وأي سؤال أنت تأمر يا أحلى أخ غالي ، ولنصلي بعضنا من أجل بعض ، كن معافاً باسم الثالوث القدوس الإله الواحد آمين

اشكرك واشكر محبتك
ولتفض نعمه الرب يسوع على كل الامم
لانه نور الحق
ولا شي يعلو على الحق
وشكرا لك مره تانيه لانك دليتني وين ابدأ لانو بصراحه ما كنت عارف وشكرا
وسلام ونعمه

aymonded
09-08-2009, 10:36 AM
غنى محبة الله تملأ قلبك وقلبي يا أروع أخ حلو رائع في جمال جوهره الخاص وأُشير عليك أن تبدأ بهذا الموضوع الهام :
واسم الموضوع : المحب والمحبوب علاقة شركة مع الله ، وللدخول على الموضوع أضغط على هذا اللنك ، ومن خلال اللنك أضغط على كل عنوان للدخول على الموضوع :
http://www.orsozox.com/forums/f27/t11963/ (http://www.orsozox.com/forums/f27/t11963/)

أقبل مني كل حب وتقدير لشخصك المحبوب في ربنا يسوع
النعمة معك كل حين

انا عابر
09-08-2009, 02:24 PM
شكرا الك للموضوع

aymonded
09-08-2009, 05:53 PM
فرح الله قلبك كثيراً جداً يا محبوبه الحلو
ولنصلي بعضنا من أجل بعض
النعمة معك كل حين

monanana
10-16-2009, 09:19 PM
مبروك عليك الايمان وربنا يقف جنبك

ربنا موجود

سيزر الروش
11-04-2009, 10:21 PM
ربنا يفرحك كمان وكمان ويرشدك للعمل بوصياة ويكون معاك ويحميك وصللنا اننا نكون زيك وبجد المنتدى فوق الرائع اى حاجة تلقيها موجودة فية

واذكرنى فى صلواتك

انا عابر
11-14-2009, 05:25 AM
انا حابب ابشركم انو تم تعميدي..بنعمه الروح القدس وبنمعه الرب يسوع
بتاريخ 12-11-2009 يعني من يومين
وانا اخترت اسم الرسول بولس
واسمي صار من محمد الى بولس
بنعمه المسييح
انا اتولدت من جديد
صدقوني وباسم الصليب انا حاسس النعمه غمراني
اول مره بحياتي بكون سعيد هيك سعاده
شعرت بسلام ونعمه بس تعمدت بالميه المقدسه واتمسحت بالزيت
سكيييييييييينه مش طبيعيه نزلت علي صدقوني باسم الرب يسوع
صلواتي لجميع الامم والاديان..ان يزيل الرب الغشاوه على عيونهم..وان يهديهم نعمه الصليب
لتستنير عقولهم وليمتلؤو بالروح القدس
والسعاده الي انا حاسسها
اااااااااااااااااه شو اني سعيد بحياتي
ونا مسلم مكنتش بدور على ربي..وكنت بخاف الله خوف..ولي بخاف مش بحب فكنت بكره ربي
لكن مع المسيح
عرفت انو..ربي بحبنا ومسامح وبقبل التوبه
مشان هيك انا حبيتو وفرقت معايه جدا جدا..
من كره لحب
انا سعييييييييييد يا اخواني سعيييييييييييييد جدا جدا جدا

kottah_sh
11-16-2009, 08:31 PM
ربنا يفرح قلبك دايما
اخونا بولس
ومبروك عليك التعميد
ربنا يحافظ عليك ويحميك ويكون معاك

اذكرنا فى صلواتك

ErEnY_JeSuS
11-19-2009, 03:45 PM
الف مبرووك ربنا يباركك و يخلى ايامك كلها
نعمة و سعادة يا بولس

جاسيكا
11-22-2009, 10:38 AM
اهلاً بيك ابن جديد فى قلب رب المجد يسوع
واهلاً بيك اخ جديد لينا ونورتنا يابولس
اتمنى حياتك دايماً تغمرها السعادة والحب للرب يسوع

انا عابر
11-22-2009, 03:21 PM
ربنا يفرح قلبك دايما

اخونا بولس
ومبروك عليك التعميد
ربنا يحافظ عليك ويحميك ويكون معاك

اذكرنا فى صلواتك

الف مبرووك ربنا يباركك و يخلى ايامك كلها
نعمة و سعادة يا بولس

اهلاً بيك ابن جديد فى قلب رب المجد يسوع

واهلاً بيك اخ جديد لينا ونورتنا يابولس
اتمنى حياتك دايماً تغمرها السعادة والحب للرب يسوع

شكرا جدا ليكم..ربنا يبارك فيكم
ازكروني بصلواتكم..زي منا حزكركم بصلواتي
سلام المسيح معكم
سلام يفيض نعمه على العالم كله لانو نور العالم ..والاول والاخير
مرسي مره تانيه:em2900:

my_life
11-22-2009, 05:04 PM
السماء تفرح بخاطئ واحد يتوب اكثر من 99 باراّ لا يحتاجون الا التوبه
مبروووووك نعمة المعموديه
مبروك ليك فى حضن حبيبنا وملكنا الرب يسوع
الرب يبارك حياتك ويكون معاك
ودايما ماسك بأيديه ومتسيبوش ابدا
ربنا ينور طريقك ويرشدك للطريق الصالح
الرب يبارك حياتك كل حين
http://upefsw.blu.livefilestore.com/y1pdo1xjinPpin28lSX9tFzOUtn5RNxnB-XKMsRICXEpzoc3q-uEcFU4149ApwkNvyP9gaSu7W4EjT23dBF3yQnnA/C_WINDOWSTEMPnsmailEH1%5B1%5D.jpg

marian magde
12-01-2009, 01:37 AM
:em0400:انا مش عارفة اقولك اقد اية احنا كلنا مبسوطين بيك وانت مشرفنى وكمان نورت قلوبنا من تحويلك من العبودية للتحرر وعايزة اقولك احنا كلنا تحت قمرك واعتبرنا كلنا اخواتك وهنكون فرحانين جداا لو طلبت رائينا المواتوضع والبسيط الى بس بيكبروا هو قوة الهنا الغير محدودة وياريت كمان تحدد كنيسة وتروحها وتابع معاها هتفيدك كتير بردوا وربنا معاك وينورلك اكتر حياتك ويكون معانا

SNoW
12-07-2009, 02:44 PM
ياااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااة بجد فرحانة عشانك جدددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددا ... بجد حاجة رائعة جدااااااااااا انك تبقى ابن للمسيح و تحس بحبة و حناناة و طيبة قلبة و ايدة اللى بتسند اولادة و تحفظهم و انك تستمتع بالانجيل و الصلاة و المعمودية و التناول و الاسرار المقدسة و تحس بشركة مع القديسين و تختبر معجزات اللة و العدرا و القديسين و وقوفهم جمبك و حمايتهم ليك من الاخطار :) ربنا يثبتك فى محبتة و فى الكنيسة و يباركك :) و الف ملييييييييييييييييييييييي ييييييييييون مبروككككككككككككككككككككك كككك ليك على ايمانك .. انت بكدة اخترت المسيح و هتتمتع معاه فى الارض و فى السما :)

انا عابر
12-09-2009, 06:39 AM
السماء تفرح بخاطئ واحد يتوب اكثر من 99 باراّ لا يحتاجون الا التوبه

مبروووووك نعمة المعموديه
مبروك ليك فى حضن حبيبنا وملكنا الرب يسوع
الرب يبارك حياتك ويكون معاك
ودايما ماسك بأيديه ومتسيبوش ابدا
ربنا ينور طريقك ويرشدك للطريق الصالح
الرب يبارك حياتك كل حين
http://upefsw.blu.livefilestore.com/y1pdo1xjinppin28lsx9tfzoutn5rnxnb-xkmsricxepzoc3q-uecfu4149apwknvyp9gasu7w4ejt23dbf3yqnna/c_windowstempnsmaileh1%5b1%5d.jpg

:em0400:انا مش عارفة اقولك اقد اية احنا كلنا مبسوطين بيك وانت مشرفنى وكمان نورت قلوبنا من تحويلك من العبودية للتحرر وعايزة اقولك احنا كلنا تحت قمرك واعتبرنا كلنا اخواتك وهنكون فرحانين جداا لو طلبت رائينا المواتوضع والبسيط الى بس بيكبروا هو قوة الهنا الغير محدودة وياريت كمان تحدد كنيسة وتروحها وتابع معاها هتفيدك كتير بردوا وربنا معاك وينورلك اكتر حياتك ويكون معانا

ربنا يحفضكم امين
انا شاكر جدا وقوفكم جنبي
وباسم الصليب انا حكون معاكم واي حاجه احتاجها اكيد مرجعيتي ليكم
اترككم بنعمه الرب السيد المسيح
سلام ونعمه