المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو المساعده

جورج يوسف جورجى
11-21-2009, 10:00 AM
عندما اردت تنزيل نسخه جديده من الوندوز و بعد دخول الاسطوانه وجدت الجهاز يدخل على النسخه القديمه دون الاستجابه للاسطوانه و عرفت ان السبب فى الصفحه السوداء التى يبدا بها الجهاز قبل الدخول على الوندوز فاردت تعديل ال set up بالضغط على delete و لم استطع الوصول الى شيىء الان توجد مرحلتان قبل الدخول على الوندوز هناك عداد للmemory لابد من الضغط على ESC كى اتفاداهثم الضغط على F1 حتى يمكن الدخول على الوندوز ارجو المساعده ماذا افعل فى صفحه التسطيب الزرقاء حتى يتمكن الجهاز من قبول اسطوانه الوندوز الجديده و اتفادى عداد الmemory و كذلك F1 و لكم كل الشكر و التقدير

Team Work®
11-21-2009, 01:26 PM
اخى الحبيب اريد ان اعرف نوع المازربورد الخاصة بجهازك

والموديل او الكتابه التى تظهر لك لان من الممكن الدخول على ال setup يكون من خلال مفتاح f10 or f12

فى اجهزة كدة او اى مفتاح اخر يقوم فى الشاشة السوداء بالاستعلام عنها

ومن ثم بعدما تعرف تدخل على ال boot

وتضبط اول خطوة هى ال cd

حتى يستطيع الاقلاع من خلالها

جورج يوسف جورجى
11-21-2009, 01:56 PM
الى الاحباء انا خبراتى ليست بكبيره رغم اننى ابلغ من العمر 55 عاما فعذرا الجهاز intel pentum 111 processor 601 MHZ و انا اردت اعمل BOOT من ال SET UP فلم اتمكن و النسخه الموجوده الان تلفظ انفاسها الاخيره اريد تنزيل نسخه جديده و لكن كما قلت قبلا الجهاز لا يقبل الاسطوانه لانه يريد تعديل فى SET UP انا لا اعلمه و شكرا على الاهتمام و ارجو التواصل

مصري مكبر دماغة
11-23-2009, 03:44 AM
سلام ونعمة
طريقة التبوي بتختلف من جهاز لاخر زي ما قال تيم وورك
ولازم نعرف نوع المازربورد عشان نقدر نفيدك
وعشان تعرف نوع المازر بورد هيا بتبقي اكبر لوحة الكترونية في الكيسة
ودايما بيبقي ليها اسطوانة خارجية خاصة بيها وبيبقي عليها اسم الشركة المصنعة واسم اصدار المنتج
منتظرين ردك عشان نقدر نفيدك
ربنا معاك
+++