المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مسابقة للخدام والمخدومين كمان

emmmy
05-09-2010, 05:46 PM
ازيكم يا احلى اعضاء فى احلى منتدى
انا النهاردة جاية ومعايا رسالة ليكم ياريت تسمعوها منى
رسالة هتحتاج منكم مشاركة محبة -- هتحتاج منكم كل افكاركم وابداعكم -- هتحتاج منافسة محبة علشان نتعلم كلنا ونفيد اولادنا وبناتنا
هتحتاج خدمة هترجع ليكم قبل ما تكون لغيركم لان كل تعليم بينور طريق صاحبة
http://www.orsozox.com/forums/images/icons/cross02.gifhttp://www.orsozox.com/forums/images/icons/cross02.gif

هنعمل مسابقة
كل واحد يقولنا افكارة اللى ممكن تتعمل فى الخدمة فى كل المراحل من اول حضانة لحد شباب الجامعة
http://www.orsozox.com/forums/images/icons/f.gifيعنى نعمل اية علشان نوصل للاطفال الملايكة كلمة ربنا صح
http://www.orsozox.com/forums/images/icons/f.gifونعمل اية لفتيان وفتيات اعدادى وثانوى علشان نقضى على مرض العصر وهو الملل المخدومين عايزين جديد طريقة وفكر وابداع ازاى نوصل ليهم التعليم الصح ازاى نشرح الكلمة بطريقة جذابة وحلوة
http://www.orsozox.com/forums/images/icons/f.gif يفضل اية ؟ قولوا معايا يفضل اية شباب الجامعة اللى حسوا انهم كبروا ومش عايزين يسمعوا حاجة لكن عايزين حد يسمعهم بس ازاى يكون التعامل معاهم صح واية اللى ممكن نقدمة ليهم
http://www.orsozox.com/forums/images/icons/f.gifومتنسوش كمان الافكار بخصوص الرحلات والندوات والايام الروحية والمؤتمرات والاعياد
يعنى اتكلموا براحتكم خالص انا عايزة اسمعكم عايزة كل واحد يطلع كل اللى جواة
ومحدش يقولى انا مش خادم مش شرط ممكن بردوا تشارك بخبراتك مهما كانت صغيرة واحنا اكيد هنتسفيد منها وانت اكيد ربنا هيعوضك عنها
لوكنت مش خادم ومخدوم قلنا نفسك الاجتماع بتاعك يبقى ازاى واية الجديد اللى بتتمناة واية اللى نفسك يتعمل علشان الاجتماع يكون احسن واحسن
رجاء محبة رجاء محبة رجاء محبة
عايزين ايجابية لاننا فعلا محتاجين كل كلمة ربنا يبعتها على لسانكم
وكل واحد هيكتب كل اللى جواة ويعرفة
فى رسالة خاصة هيبعتها ليا وبعد اسبوع هنختار احسن واحد قال افكار كتير حلوة وجديدة ويكون هو الفائز فى المسابقة
وهيكون لية هدية
لمراسلتي اضغط
هنا (http://www.orsozox.com/forums/private.php?do=newpm&u=49304)

magdy totti
05-09-2010, 06:09 PM
راائع يا ايمى وفكرة جميلة ااوى بس ده موضوع جوه موااضيع كتير اووى
بس قبل ااى فكرة ممكن نقولهاا المهم هااا يكون فى فعااله لتنفيذ الافكاار دى
لو على الافكاار كتير وكلناا ممكن نبكر جديد بس المهم نفيذ ونشوف ااية اللى محتاجينه ولادنا وننفذه
وبرضوة يا ايمى اوعى تنسى ان مخدوم القرية
يختلف عن مخدوم المدنية
شوفى يا ايمى انا هاا اقولك على حاجتين مهمين ااوى
احنا نشوف ولادنا محتاجين ااوى وابتدى اافكر فى كلامهم ولا كو يس ممكن انفذه معااهم وده هاا يكون مفيد جدااا وهماا اللى هاا يقوله كل ماا خو جديد
الحاجه التانية
شوفى انتى نفسك فى ااية او بمعنى اصح
شوفى اللى ممكن يكون نقصك وحولى تنفيذى
مع ولادك فى الخدمة
فهمنى يا ايمى
وكمان يا ايمى فى اى مرحلة خدمية لازم نعمل المعادلة دى
لازم احب وبعدين اصادق وفى الاخر ااقد رااكرز با اسم المسيح
ان لو عملت كده هاااقدر ااعمل ااى فكرة حتى لو كانت بسيطة
ااكيد انت فهمتنى يا ايمى
هى دى وجهه نظرى عموماا انا احاول ااجيب اافكاار واقولهاا
ميرسى ياا ايمى على الموضوع الجميل ده
ربناا معااكى ويثمر فى خدمتك

emmmy
05-09-2010, 06:16 PM
مرسى ليك انت يا مجدى على الايجابية دى وحقيقى كلامك جميل اوى
طبعا انامعاك ان مخدومين القرية يختلفوا عن مخدومين المدينة وانت لما هتتكلم هتشرح دة
وعلى فكرة
مش شرط تجاوب على كل المراحل انت لو ركزت فى مرحلة واحدة بس وقلت فيها كل اللى جواك صح وبطريقة حلوة هيكون احسن بكتير من انك تتكلم فى كل حاجة ومش نستفيد حاجة
وعلى فكرة بردوا
بعد انتهاء المسابقة انا هنزل مشاركتكم كلها هنا علشان تكون مرجع جميل للخدام بعد كدة
ومتخافشى اكيد الخدام هيحاولوا ينفذوا الافكار دى صدقنى فى ناس كتير بتكلمنى وتطلب منى المناقشة فى الخدمة كتير علشان نفيد بعض بالمحبة والخبرات المتواضعة وربنا بينمى
يلا بقى مستنية رسالة منك فيها كل اللى عندك يا بطل وربنا معاك

ملح الارض
05-09-2010, 06:56 PM
اهم شى الكلمة توصل واحد يعمل بها

مرسى يا ملح واتمنى حقيقى مشاركتك معانا ولو بفكرة واحدة هنتعلم منها ربنا يباركك واشكرك مرة تانية

elphilasouf
05-09-2010, 07:26 PM
طيب يا ايمي حلوه الفكره انا معاكي
بس ايه رايك نخليها ع مراحل
يعني نبدأ بملائكه مثلا حبه حبه لحد مانوصل للاجتماع الكبار خالص الحكماء :)

ودلوقتي احنا هنقول الافكار هنا ولا في رساله خاصه

منور يا فيلو حقيقلى سعيدة بوجودك معانا
بس لو خلناها على مراحل هتبقى سكة ططويلة اوى يا جورج وبعدين انا مش طالبة منك تتكلم فى كل المراحل اتكلم فى اللى تعرفة وبتحبة وحاسس انك هتفدنا بية ممكن تختار مرحلةواحدة وتبدع فيها وتقولنا كل اقترحاتك وافكارك والطرقة اللى انت شايفها صح فى التعامل مع المرحلة دى
والرد هيكون فى رسالة خاصة ليا ولما تنتهى مدة المسابقة هنزل كل مشاركتكم هنا علشان تكون مراجع حلو للخدام بعد كدة
يلا مستنية منك الرد بقى ربنا معاك

zaza2006
05-09-2010, 07:52 PM
فكرة جميلة يا ايمى كل واحد يتكلم عن المرحلة اللى بيخدمها يعنى نبعت فرسالة خاصة ولا نعمل ايه

فى رسالة خاصة يا حبيبة قلبى زى ما انتى عملتى صح ربنا يعوضك

ادروسيس
05-09-2010, 08:20 PM
فكرة حلوة وجديدة بي انا من بدرى سايبة خدمة مدارس الاحد
لان خدمتى ذوى احتياجات خاصة بس لينا اجتماع اسبوعيا
شكل الاجتماع صلاة كلمة روحية او تامل وبافكر ادخل فكرة
دراسة الكتاب المقدس بمعنى الخادم يحضر حسب مايتراء له
اذا كان اصحاح او نصفة حسب استطاعتة ويفسرة لنا
وبعد كدة بندخل فى شرح الدرس الخاص بالخدمة ثم عرض مشاكل
الخدمة لكن اضيف ان حتى الخدام كتير مايصيبهم الملل والضيق
من الخدمة فلما يكون هناك الجديد فى شكل الاجتماع بيكون افضل
بكتير وربنا يعطينا حكمة ونعمة لنخدم اسمه
شكرا على تعب محبتك ياايمى

عاش من شافك يا دوسة وحشتينى يا غالية ووحشتنى المناقشة معاكى اللة على خدمتك الجميلة بركتها عظيمة ذوالاحتياجات الخاصة يعنىاخوة الرب يا بختك يا ستى
طيب بصى بقى انت هتعملىاية؟
هتتكلمى معانا تقوللنا بتتعاملى معاهم ازاى وبتواجهى مشاكلهم ازاى واية الجديد اللى بتقدمية فى الاجتماع او اية اللى بتتمني تعملية بس امكانياتك محدودة اتكلمى على كل حاجة وياريت تتكلمى عن ابتدائى اللىخدمتيهم اكيد اتعلمت من خدمتك معاهم خبرات احكيها وقوليها يادوسة
وكل دة هيكون فى رسالة خاصة ليا اوك ربنا معاكى

ريم الخوري
05-09-2010, 09:56 PM
يا عيني على الافكار بس يا جميل كدةرح تختلط الامور ببعض ايش رايك لو عملتي موضوع مثلا واحد وجوا الموضوع قسمتي

ملائكة
اعدادي ا
ثانوي حسب عندكم اية
وانا لو عندي افكار تخدم ملايكة مثلاً اخش موضوع ملايكة واقول ميش ضروري برسالة في الموضوع يبقي احسن على شان الافكار متتكررش وكمان التانيين يعرفوا افكار بعض ويحاولو يبتكروا اشياء جديدة على شان مندورش بنفس الافكار بل كل واحد يكون افكارة مختلفة
وانت يا قمر عليكي تحددي وتختار الافكار الاكثر فرادة وجديدة ومفيدة وبعدين ودا الاهم التطبيق يا قمر ..............
الحكم ميكونش بس بالافكار ندي الافكار حيز التطبيق ونشوف ردود الافعال الفيد باك مع المخدومن اية مفيدة وقابلة للتطبيق وتجيب ثمر والا لا (يعني ممكن تتعبي شوية وتعممي الافكار على اكتر من مركز وتشوفي اي منها اكثر فاعلية طبعا عبر الخدام المشتركين هنا ) ويبقي مشروع خدمة انطلق من منتدانا الجميل ويبقي المنتدي لية تاثير واثر في الاخرين ميش بس ثقافة روحية كمان ثمر بينمو من خلال الخدمة
لان اوقات بتبقي الافكار سهلة اننا نبتكر ونيجي للتطبيق تلقي صعب لذلك اعتقد الحكم يبقي على فاعلية التطبيق بجانب الافكار هي فكرة محتاجة تخمير ودراسة اكتر بس قلت اديك الخيط وانت تبرمي قوانيها
واليك مني رجعة بس لنشوف كيف الصيغة والافكار النهائية لية لنقدر نخدم اكتررررررررررررر ونجمع الافكار هاد بشكل عام لفكرة الموضوع عن جد حلوة بس عن جد بدها مجهود اكيد بنعمة ربنا ونورة نقدر
الرب يباركك ويقويكي

صديقتى الحبيبة واحب الناس الى قلبى
بشكرك على مشاركتك وايجابيتك وبالنسبة لتعليقك لو عملتها على مراحل هتبقى طويلة ياريم ومش هعرف اجمعكم تانى بنفس الحماس وبعدين مش لازم تتكلمى عن كل المراحل اتكلمى عن اللى تعرفية وبتحبية مرحلة او اتنين كفاية يا ستى بس طلعى كل مواهبك بقى وكل افكارك وابداعك
هستنى دة فىرسالة خاصة ليا اوك ربنا معاكى

hany1982
05-09-2010, 10:25 PM
افكارك دايماً جديده يا ايمى بس انا نفسى اتكلم وتناقش معاكم عن الخدمه فى مرحلة ابتدائى بالذات مرحلة الطفوله المتأخره يعنى سن سادسه ابتدائى واتناقش معاكم فيها وكمان مرحلة الخريجين ودى ممكن كلنا نتناقفش فيها ونعرف اذاى يبقى اجتماعنا متقدم فياريت نحدد مرحله ونتكلم فيها أو نناقش ده فى جروب خدام مدارس الاحد

هانى عاش من شافك لازم يعنى نيجى لحد عندك ونخبط ونادى علشان نشوفك بجد سعيدة بوجودك ومتاكدة انك هتفدنا كتير وبالنسبة لطلبك اوعدك بعد انتهاء المسابقة والرد من كل الاعضاء المشتركين هنتناقش فى كل حاجة زى ما انت عاوز من اول حضانة لحد الخرجين
بس دلوقتى انا عايزة منك افكارك وابداعك فى المراحل اللى خدمتها وازاى تكونخدمتنا ناجحة -- ربنا معاك

miro_rook
05-09-2010, 11:11 PM
سوال بس يا ايمي انت عاوز رد لكل الاسئله الي فوق ولا مجرد افكار لبعض المشاكل اللي في الخدمه
يعني الملل مثلا ولا كله
ردي عليا عشان اقدراجهز الرد
وربنا يباركك ويعوض تعب محبتك

انا عايزة افكار فى المرحلة اللى انت بتحبها يا ميرو يعنىتمسك مرحلة معينة انت خدمتها او قريت عنها وتقولى بتتعامل معاهم ازاى وازى تجب مخدومينك وازاى تشجعهم على الحضور ازاى تخليهم يحبوك اية اللىممكن تقدمة ليهم فىالاعياد والحفلات وكل حاجة اتكلم عنهم زى ما انت عايز وبرحتك وابعتلى دة فى رسالة خاصة اوك -- ربنا معاك

emmmy
05-10-2010, 12:11 AM
على فكرة يا جماعةمحدش يستعجل على الرد انا عايزاكم تفكروا

hany1982
05-10-2010, 12:12 AM
هانى عاش من شافك لازم يعنى نيجى لحد عندك ونخبط ونادى علشان نشوفك بجد سعيدة بوجودك ومتاكدة انك هتفدنا كتير وبالنسبة لطلبك اوعدك بعد انتهاء المسابقة والرد من كل الاعضاء المشتركين هنتناقش فى كل حاجة زى ما انت عاوز من اول حضانة لحد الخرجين
بس دلوقتى انا عايزة منك افكارك وابداعك فى المراحل اللى خدمتها وازاى تكونخدمتنا ناجحة -- ربنا معاك

ربنا يخليكى يا اغلى اخت انا اهه موجود وعايش بفضل صلواتكم انما حكاية ابداعتى دى فكبيره عليا قوى بس انا هتناقش معاكم بس ياريت تحددى الاول اى مرحله نبدأ بيها وانا هتكلم معاكم ونتناقش مع بعض

لا طبعا مينفعشى انت اللى تختار اللى يعجبك والمرحلة اللى انت عايز تتكلم عنها وخدمتها

hany1982
05-10-2010, 12:47 AM
ماشى يا ايمى انا بقترح اننا نبدأ بمرحلة الشباب من حيث اجتماع الشباب اهدافه ونشاطه وفقراته وموضوعاته ومناقشاته وخدامه وكمان الهدايا اللى ممكن يقدمها والرحلات والايام الروحيه والافتقاد اذاى نعمله فى المدينه وكمان فى القريه .
وبعد كده نتكلم اذاى نخدم الشباب بره الكنيسه أو اذاى نوصل الشباب لربنا بوسائل تانيه غير الاجتماع أو اذاى اكون قدوه ليهم فى حياتى

newnasry
05-10-2010, 10:26 AM
موضوع جميل اختي ايمي
اعذريني لعدم مشاركتي لاني مش خادم ومعرفش احتياجات المخدومين
ربنا يوفقكم كان نفسي اشارك
على فكرة الافكار دى مفيدة جداً وبتطلع بثمار جيدة
ودايما اي حاجة بتبدأ بفكرة
ومش بالضرورة نعمل بكل الافكار
ممكن لو استنتجنا من الموضوع كله حاجة وحدة بس مفيدة يبقى الموضوع اثمر بشكل جيد

emmmy
05-10-2010, 01:22 PM
ماشى يا ايمى انا بقترح اننا نبدأ بمرحلة الشباب من حيث ااجتماع الشباب اهدافه ونشاطه وفقراته وموضوعاته ومناقشاته وخدامه وكمان الهدايا اللى ممكن يقدمها والرحلات والايام الروحيه والافتقاد اذاى نعمله فى المدينه وكمان فى القريه .
وبعد كده نتكلم اذاى نخدم الشباب بره الكنيسه أو اذاى نوصل الشباب لربنا بوسائل تانيه غير الاجتماع أو اذاى اكون قدوه ليهم فى حياتى

اوك يا هانى ياريت اتكلم بقى وقول افكارك والطرقة اللى انت شايفها صح للتعامل مع مرحلة وابعتهالى وانا فى انتظار

emmmy
05-10-2010, 01:25 PM
موضوع جميل اختي ايمي

اعذريني لعدم مشاركتي لاني مش خادم ومعرفش احتياجات المخدومين
ربنا يوفقكم كان نفسي اشارك
على فكرة الافكار دى مفيدة جداً وبتطلع بثمار جيدة
ودايما اي حاجة بتبدأ بفكرة
ومش بالضرورة نعمل بكل الافكار
ممكن لو استنتجنا من الموضوع كله حاجة وحدة بس مفيدة يبقى الموضوع اثمر بشكل جيد

مرسى يا
newnasry (http://www.orsozox.com/forums/member.php?u=103285) على كلماتك الجميلة وكان نفسى تشاركمعانا ولو بفكرة اكيد بتسمع وتشوف حاجات قدامك واحنا قلنا مش لازم تبقى خادم مش شرط اكيد اى فكرة هتقولها هنتسفيد منها
عموما اشكرك على تشجيعك الجميل ربنا يباركك

newnasry
05-10-2010, 03:51 PM
مرسى يا
newnasry (http://www.orsozox.com/forums/member.php?u=103285) على كلماتك الجميلة وكان نفسى تشاركمعانا ولو بفكرة اكيد بتسمع وتشوف حاجات قدامك واحنا قلنا مش لازم تبقى خادم مش شرط اكيد اى فكرة هتقولها هنتسفيد منها
عموما اشكرك على تشجيعك الجميل ربنا يباركك

على العموم انا كان عندي فكرة بس مش عارف هتنفع للخدام ولا لأ
الفكرة تتمحور على متابعة الاطفال مش بس من الناحية الدينية ودي مهمة جداً طبعاً وهي الاساس
لكن ايضا متابعة الاطفال من ناحية الابداع وتشجيعهم على الابتكار وعمل مسابقات في الرسم او الشعر او تأليف القصص أو في مجال الرياضة الكرة او الجري ، ... إلخ
وببعض المساعدة في تحليل شخصيات الاطفال نقدر نشوف اهتماماتهم

خلاصة الفكرة هي الحث على الابداع بما يحب الاطفال

ملح الارض
05-10-2010, 05:05 PM
ممكن تطوير مسابقات فى الكتاب المقدس وديه صعبة شوية زى ما هم عندهم جوائز للحافظين القران الكريم والفكرة ديه على ما اعتقد صعبة لاننى كنت بخدم ومش لاقى اى مساهمة فممكن اكون فشلت

emmmy
05-10-2010, 11:01 PM
خلاصة الفكرة هي الحث على الابداع بما يحب الاطفال

اوك جميل اوى برافوا عليك اعمل بقى البحث اللى انت بتقول علية دة فى انتظار ابداعك ومواهبك الجميلة

emmmy
05-10-2010, 11:06 PM
ممكن تطوير مسابقات فى الكتاب المقدس وديه صعبة شوية زى ما هم عندهم جوائز للحافظين القران الكريم والفكرة ديه على ما اعتقد صعبة لاننى كنت بخدم ومش لاقى اى مساهمة فممكن اكون فشلت

مرسى يا ملح للمتابعة حقيقى بشكرك
بس تطوير مسابقات الكتاب المقدس دى كانت انجح حاجة نفعت معايا فى خدمتى مفيش حاجة بتسعدهم اد مسابقات الكتاب المقدس والتشجيع والهدايا فى مرحلة ثانوى مع العلم انهم بنات قرى يعنى تفرق كمان عن بنات المدينة
بص
لو كنت جربتها وفشلت يبقى اكيد فى حاجة غلط يعنى الاسئلة كانت اكبر من سنهم التشجيع مكانشى كفاية الهدايا مكنتشى تستحق كدة يعنى دور علىالسبب واكيد ربنا لما يشوف تعب محبتك ومحولتك هيساعدك
ربنا معاك

ملح الارض
05-10-2010, 11:19 PM
ممكن تعملى مجلة اسبوعية تنزلى رسالة من بريد السماء معلومة تهمك
تامل صلاة حوار
لا انا هنا علشان بلدى سياحية فيمكن البلد والوقت مو مساعد ممكن المسابفة كانت جوايزها حلوة يعنى للفائز الاول تخفيض فى الرحلات كروت شحن الفائز الثانى الفائز الثالث شهادة استشمار اما الفائزين الباقين شهادة تقدير

ملح الارض
05-10-2010, 11:23 PM
انا بكلمك على خدمة اعدادى وما فوقها

emmmy
05-10-2010, 11:43 PM
ماشى خدمة اعدادى وثانوى احسن سن للمسابقات فعلا بس على شهادة تقدير دى متنفعشى مع سن اعدادىوثانوى يبقى الاول ياخد كرت شحن وتخفيض فى الرحلات والباقى شهادة تقدير لا مش هتنفعمعاهم خليك متعادل فى الجوائز خليها قريبة من بعض شوية السن دة ميقدرشى الشهادة
وبالنسبة للمجلة صعب جدا دا احنا بنعملها فى اجتماع الخدام بالعافية علشان عددهم قليل جدا هى الفكرة جميلة اوى وممكن تناسب ناس تانية هتكون رائعة ومفيدة لكن عندى انا صعب جدا لان فيهم مش بيعرف يقرا ويكتب كمان
اشكرك يا ملح على المتابعة

hany1982
05-12-2010, 12:25 AM
بصراحه فيه افكار كتير قوى لخدمة مرحلة الشباب بس كتير قوى من الخدام واللى مهتمين بالخدمه بيفكروا اذاى يطورا من وقت الاجتماع بتحضير فقرات للأفتتاحيه وتحضير موضوع يشد الشباب ويناقش اهتمامتهم اكيد كل ده كويس ومطلوب بس فيه حاجه المفروض نعملها اننا ذى ما بنخدم اجتماع الشباب كمان لازم نخدم شباب الاجتماع باننا ندور على الشباب ونروحلهم اماكن التجمع ونصاحبهم ونقدملهم المسيح بصوره عمليه وملموسه سواء فى البيت أو فى الكليه أو فى الشغل أو حتى فى الموصلات ونخليهم يحسوا فعلاً اننا شاعرين بيهم وعايشين معاهم مشكلاتهم واحزانهم وافراحهم ونعاملهم بأخوه ومحبه وندور على الخروف الضال . اكيد الخدمه الفرديه بتحتاج وقت كبير من الخادم ولازم يبقى له صفات كبيره اهمها انه يكون محب ذى ماقال سيدنا البابا فى كتاب الخدمه الروحيه ان الخادم انسان محب لربنا وعاوز الناس كلها تدوق المحبه لربنا .
وكمان لازم يبقى حنون وعطوف على اخواته بالذات الضالين منهم ويبقى نشيط وروحانى ورجل صلاه وعلى علاقه بالقديسين دا بجانب الثقافه والعلم ومعرفته بغالبية الشباب اللى بيخدمهم ويفتقدهم .
ومن نتايج خدمة شباب الاجتماع اكيد هيبقى فيه اقبال على الاجتماع ووقتها هيشجع مقدمى الفقرات والمواضيع انهم يخرجوا طاقاتهم وابداعتهم وانهم يشركوا اكبر عدد من الشباب والبنات فى الانشطه

ميرسى يا ايمى على مسابقتك الجميله واكيد الحوار له بقيه بس لما اسمع راى بقية الاعضاء

emmmy
05-12-2010, 12:35 AM
هانى انا وعدتك بالمناقشة بعد ارسال افكارك كلها
صدقنى هنتكلم كتير وفى كل المراحل بس بعد ما انزل مشاكتكم هنا لما تبعتوها كلكم انا فى انتظار رسالتك

hany1982
05-12-2010, 12:41 AM
حاضر يا ايمى هجمع الافكار كلها وابعتهالك فى رساله وبعد كده نبقى نتناقش ميرسى لتعبك وربنا يعوضك

كراكيب
05-12-2010, 01:01 PM
تم ارسال الاراء
وموضوع جميل جدا
ربنا يباركك

emmmy
05-12-2010, 09:33 PM
[quote=كراكيب;676498]

تم ارسال الاراء
وموضوع جميل جدا
ربنا يباركك

مرسى يا كراكيب ورسالتك وصلت ربنا يعوضك

magdy totti
05-17-2010, 05:14 PM
ااية ياا ايمى النتيجة اامتى عاايزين نعرف افكاار جديدة فى الخدمة
علشاان نستفااااد

emmmy
05-17-2010, 11:27 PM
حاضر يا مجدى من عنيا انا كمان نفسى انزل مشاركاتكم صدقنى علشان نتناقش مع بعض فيها بس بجد انا اسفة يا جماعة فى ناس بعتتلى رسايل تطلب منى استنى شوية كمان علشان عندهم ظروف وعايزين يشتركوا معانا بس خلاص بكرة او بعدوا بالكتير يا مجدى حاضر معلش متقلقشى

elphilasouf
05-18-2010, 09:25 PM
انا مش فاهم حاجه واصل
يعني انا دلوقتي ابعت افكار عن خدمة معينة وكده في رساله خاصه واحنا بعد كده هنتناقش فيها
ع فكره انا دوخت :d

emmmy
05-18-2010, 09:33 PM
انا مش فاهم حاجه واصل
يعني انا دلوقتي ابعت افكار عن خدمة معينة وكده في رساله خاصه واحنا بعد كده هنتناقش فيها
ع فكره انا دوخت :d

انت لحد دلوقتى مش فاهم حاجة حرام عليك بامانة
يا جورج ركز وحاول تفهم هتلاقى ان الموضوع سهل صدقنى مش صعب
انت هتختار حاجة تتكلم فيها او مرحلة معينة وتتكلم فيها وتقول افكار حلوة ليها ممكن تتعمل علشان نجاح الخدمة اقترحات وافكار
ماشى يلا ورينى ابداعك بقى ومواهبك الحلوة
مش وقتوا دوخة وحياتك هبقى اجبلك برشام بس لما تبعتلى الرسالة
يا صبر ايوب

elphilasouf
05-18-2010, 10:43 PM
ماشي سعتك نبعت وماله
بس احنا كنا عاوزين نعرف كل الافكار الى اتقالت عشان نستفيد بيها يمكن تنفع :)

emmmy
05-19-2010, 02:40 PM
هتعرفها يا فيلو اكيد طبعا حاضر اومال هنختار الفائز ازاى يعنى بالاسلكى

فرجينا
05-19-2010, 09:30 PM
انا عندى اقتراح . ياريت المخدومين هم الذين يختارون خدامهم علشان يحبوا الخدمة وياريت كمان كل الخدام يكونوا فريش مش معقدين