المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ايه رأيك فى البنت دى...؟؟؟

sameh wael
07-08-2010, 12:01 AM
سلام ونعمه يا اخوتى
موضوعى انهارده مختلف شويه عن كل مره
اولا : ايه رأيك فى البنت اللى بتقف مع شباب كتير
وبتهزر هزار لا يليق ببنت المسيح ؟؟
ثانيا : هل ممكن انك تحترم البنت اللى تكون كده ؟؟
ثالثا : تقدر توجه نصيحه للبنت دى ؟؟
طيب هتكون ايه نصحتك ليها ؟؟
فى انتظار تعليقاتكم

http://orsozox.org/up/images/40_1575_1604_1588_1576_1.jpg (http://orsozox.org/up/view.php?filename=40_1575_1604_1588_1576_1.jpg)

finyara
07-09-2010, 12:44 AM
احب اقول للبنت ديه انك فى يوم من الايام هتبقى زوجة وام وماضيكى هو مستقبل زوجك واولادك يعنى لما تتجوزى اوعى فى يوم تكونى ماشية مع جوزك وتحسى لما تشوفى اى واحد فى طريقك ان عينك مكسسسسسسسسسسسسسورة لانك كنتى على علاقة بيه او كنتى بتهزرى معاه هزار لا يليق
واولادك لازم دايما يكونوا فخورين بانك امهم اوعى تسيبلهم ماضى حد يعيرهم بيه فى يوم من الايام والا هتكون نهايتهم
واخيرا ضعى الرب امام عينك دايما حتى لا تخطئى
ومرسى يا سامح على الموضوع الحلو ده

sameh wael
07-10-2010, 12:11 AM
ميرسى ليكى يافينيارا وللمقوله الجميله منك وياارب دايما تفيدينا باأرااائك الجميله والنصاءح المفيده ربنا يعوضك خيير

MRAMER
07-10-2010, 01:55 AM
أقول للبنت اللي زي دي
أنها بتعمل كدا علشان تظهر نفسها قدام الولاد وتجذب نظرهم ويبصولها ويعكسوها والمشكلة أنها بتبقي مبسوطة من كدا وفاكرة أن الطريقة دي سهلة أنها توقع أي ولد علشان يحبها
ولكن العكس صحيح هي خلت نفسها بالمنظر دا مجرد سلعة الولاد يتداولوها بينهم وبين بعض لكن الحياة مش هتبقي كدا والولد اللي كان بيتسلي هيجي الوقت اللي هيكون عايز يستقر فيه ويتجوز وبالتالي أول واحدة هيبعد عنها هي اللي كانت ماشية معاه وكانت بتهزر معاه طول الليل والنهار فلا يمكن هيستأمنها علي أسمه ومركزة وعياله في يوم من الأيام وبالتالي مش هتتجوز لأن أي ولد قبل ما بيقدم علي خطوة مهمة زي دي بيسأل عن البنت وسلوكها وأخلاقها
فأحب أقول للبنت دي أنك أنتي الخسرانه في الأخر مش حد تاني لازم تبصي لمستقبلك ومش تحت رجليكي

أنا أسفة أني طولت عليكوا بس موضوع جامد جدا ومهم جدا
مرسي خالص يا سامح وربنا يعوض تعب محبتك

sameh wael
07-11-2010, 01:26 AM
أقول للبنت اللي زي دي
أنها بتعمل كدا علشان تظهر نفسها قدام الولاد وتجذب نظرهم ويبصولها ويعكسوها والمشكلة أنها بتبقي مبسوطة من كدا وفاكرة أن الطريقة دي سهلة أنها توقع أي ولد علشان يحبها
ولكن العكس صحيح هي خلت نفسها بالمنظر دا مجرد سلعة الولاد يتداولوها بينهم وبين بعض لكن الحياة مش هتبقي كدا والولد اللي كان بيتسلي هيجي الوقت اللي هيكون عايز يستقر فيه ويتجوز وبالتالي أول واحدة هيبعد عنها هي اللي كانت ماشية معاه وكانت بتهزر معاه طول الليل والنهار فلا يمكن هيستأمنها علي أسمه ومركزة وعياله في يوم من الأيام وبالتالي مش هتتجوز لأن أي ولد قبل ما بيقدم علي خطوة مهمة زي دي بيسأل عن البنت وسلوكها وأخلاقها
فأحب أقول للبنت دي أنك أنتي الخسرانه في الأخر مش حد تاني لازم تبصي لمستقبلك ومش تحت رجليكي

أنا أسفة أني طولت عليكوا بس موضوع جامد جدا ومهم جدا
مرسي خالص يا سامح وربنا يعوض تعب محبتك
ربنا يعوضك خيير ونستفااد دايما منك كده بجد جمييل كلامك والاروع ااابك فى الرد اخوكى فى المسيح ســــامح

MRAMER
07-11-2010, 01:38 AM
مرسي خالص يا سامح علي كلامك الجميل دا وموضوعك الأجمل

sameh wael
07-11-2010, 01:43 AM
مرسي خالص يا سامح علي كلامك الجميل دا وموضوعك الأجمل
ميرسى ليكى ياأخــتى نورتى الموضووع

la tristeza y el dolor
07-11-2010, 01:46 AM
ينفع ولااااد يشاركوا ؟؟؟؟؟؟

موش بحبها و لا يشرفنى انى ابقى واحد من الشباب دول
لا طبعا
هقولها انتى ممكن تكونى بتحبى ربنا بس كمان فاكره ان دا مش غلط , ممكن يكون مش غلط بصوره غير مباشره بس دا هيعكس عليكى صوره مش كويسه
فى انتظار تعليقاتكم

ثااااانكس يا سامح

http://orsozox.org/up/images/40_1575_1604_1588_1576_1.jpg (http://orsozox.org/up/view.php?filename=40_1575_1604_1588_1576_1.jpg)
[/QUOTE]

sameh wael
07-11-2010, 01:51 AM
ينفع ولااااد يشاركوا ؟؟؟؟؟؟

موش بحبها و لا يشرفنى انى ابقى واحد من الشباب دول
لا طبعا
هقولها انتى ممكن تكونى بتحبى ربنا بس كمان فاكره ان دا مش غلط , ممكن يكون مش غلط بصوره غير مباشره بس دا هيعكس عليكى صوره مش كويسه
فى انتظار تعليقاتكم

ثااااانكس يا سامح

[/quote]

ميرسى ليك ولاستجاابتك للموضووع وميرسى للارشاداات ربنا يعوضك خييير

مدقدق
07-11-2010, 04:10 PM
انا من راى المتواضع يريت البنت دى تفكر الاول هلاللى بتعمله ده بيعجب الناس فيها مستقبليا ولا هيكون ايه نظرتها ليها؟؟؟ انا شايف من رد كل الناس انهم مش بيحترموا البنت اللى زى كده يبقى يريت تعقل وتبقى رزينه فى كلامها وفى وقفتها مع اصحابها
يارب اهدينا الى ملكوتك
سلام الرب معكم

mno-z
07-11-2010, 08:54 PM
وين المشكلة تقف مع شوية مع كتير يعني لازم البنت ما تقفش مع ولا شاب طب كيف تقدر تكمل حياتها الاجتماعية بالمستقبل بالجامعة بالعمل مع زملائها ؟؟؟؟ وبتهزر هزار لا يليق ببنت المسيح ؟؟
هزار لا يليق ببنت المسيح !!! لا الشاب ولا البنت مطلوب منهم الهزار الزايد
احترمها واحترم اللي خلفوها كمان وما حاولش اني انتقدها بل احاول الشد على يدها واساعدها لتقوية شخصيتها لتقدر ان تعيش بهالمجتمع
الله يبعدك عن النفوس المريضة
يا صديقي الشاب بشكل عام يخاف من البنت اللي شخصيتها قوية .... وراء كل رجل ناجح امرأة ناجحة ووراء كل فاشل ست بيت تفهم بالطبيخ هههههههه

ودا موضوع عجبني كتير يا ريت تشاركو فيه
الولاد دول حاجه صعبه (http://www.orsozox.com/forums/f79/t1790/)

sameh wael
07-11-2010, 11:23 PM
انا من راى المتواضع يريت البنت دى تفكر الاول هلاللى بتعمله ده بيعجب الناس فيها مستقبليا ولا هيكون ايه نظرتها ليها؟؟؟ انا شايف من رد كل الناس انهم مش بيحترموا البنت اللى زى كده يبقى يريت تعقل وتبقى رزينه فى كلامها وفى وقفتها مع اصحابها
يارب اهدينا الى ملكوتك
سلام الرب معكم
شكرا ليـــك وربنا يعوضك خيير

sameh wael
07-11-2010, 11:25 PM
يا صديقي الشاب بشكل عام يخاف من البنت اللي شخصيتها قوية .... وراء كل رجل ناجح امرأة ناجحة ووراء كل فاشل ست بيت تفهم بالطبيخ هههههههه

ودا موضوع عجبني كتير يا ريت تشاركو فيه
الولاد دول حاجه صعبه (http://www.orsozox.com/forums/f79/t1790/) [/center]
ههههههه وانت ياترى نااجح ولاااا هاا هههههههه

Mera 5
07-12-2010, 07:22 AM
الحمد لله مش بعمل كدا ومش بحب اكلمهم اصلا ووخده عن كل الولاد فكره سيئه جدا

ميرسي ع الموضوع يا سامح

TITO_BEST
07-12-2010, 11:44 AM
بجد موضوع مهم وانا اصلا مش بحب النوعية دى من البنات وبختصرها

وكمان ياميرا زى مافي بنات كويسة في شباب كويسين بردو

ثانكس سامح

sameh wael
07-13-2010, 12:20 AM
الحمد لله مش بعمل كدا ومش بحب اكلمهم اصلا ووخده عن كل الولاد فكره سيئه جدا

ميرسي ع الموضوع يا سامح

طيب وليه كده هو علشاان قابلتى واحد مش كويس يبقى الشبااب عموما مش كويسين طيب لو انا قابلت البنت اللى فى السؤاال دى يبقى البناات كولهم زيهااا ..؟

sameh wael
07-13-2010, 12:21 AM
بجد موضوع مهم وانا اصلا مش بحب النوعية دى من البنات وبختصرها

وكمان ياميرا زى مافي بنات كويسة في شباب كويسين بردو

ثانكس سامح
ميرسى ليك ولردك الجميييل وياريت يقدرو كده

tootybaskota
07-14-2010, 05:19 PM
In my Opinion " i think 2ny 2lbant 2ly bathzar hazar msh kwayas m3 7d 2iza kan bkalam 2w bamadat 2yd momkan t5aly 2ly 2odmha yatmada fy 2lhazar m3ha blklam 2w bal2ied zay ma haya bt3mal whana hat2lal mn 27taram 2ly 2odmha lyha wabkada hatro7 2l-limits 2lmafrod ban 2y 2tnan bayt3mlo m3 m3ad w7ata lw 2lah 2no mo3gab byha hykon 2zdo 2ltarfyh msh mwd3 gad l2no mafysh 7d hay2bal y7ab bant 2lnas msh bat7tramha wbathazar m3 2y7ad mn3'r limits wmsh 32la lazm tkon 32la 3lshan t3raf taraby 2wlado. 2lboys bay7abo 2lbant 2gamila wra2y2a wafnafs ,damha 5afyf bs blimits w32la ,btfakar fy most2blha sa7 ,zakaya ,bt7ab Papa yaso3. i think that's all" . 2ltopic 7lw 2wwy w2lcomments kaman

كرستين ص
07-14-2010, 06:22 PM
هو طبعا غلط انها تهزر بالطريقة دى مع الشباب بس احنا المفروض علينا لما نشوف حاجة زى كدة نحاول نوجة البنت دى لان هى حاسة ان دة مش غلط يعنى ممكن بدل ماتوقف لوحدها مع اولاد نخليها تقف مع مجموعة اولاد مع بنات وهى لما تلاقى ان هزارها زايد عن باقى المجموعة هتحاول تخلى هزارها وكلامها معقول زى باقى المجموعة وبكدة يبقى احنا كسبناها للمسيح.
وميرسى ليك على الموضوع الجميل دة

sameh wael
07-14-2010, 11:58 PM
هو طبعا غلط انها تهزر بالطريقة دى مع الشباب بس احنا المفروض علينا لما نشوف حاجة زى كدة نحاول نوجة البنت دى لان هى حاسة ان دة مش غلط يعنى ممكن بدل ماتوقف لوحدها مع اولاد نخليها تقف مع مجموعة اولاد مع بنات وهى لما تلاقى ان هزارها زايد عن باقى المجموعة هتحاول تخلى هزارها وكلامها معقول زى باقى المجموعة وبكدة يبقى احنا كسبناها للمسيح.
وميرسى ليك على الموضوع الجميل دة
ميرسى ليكى ياكرستيين ونتمنى منك الافااده دايما ... اسعدنى ردك

بنت الانبا بولا
07-27-2010, 11:46 PM
طبعا انا متعجبنيش البنت اللى تكون كدة لان انا اصلا مش مقتنعة بالصداقة بين البنت والولد وانا متمناش انى اكون واحدة من البنات اللى زى كدة وانا لو حبيت انصحها هقولها دة شئ ميرضيش ربنا من الناحية الدينية وميرضيش كرامتها من الناحية الاجتماعية وانا متاكدة انها هتيجى فى يوم وتندم على التصرفات دى