المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : خاص جدا لتقديم العزاء للأخ الحبيب Bola Lover

جرجس رمزي
02-08-2008, 05:52 PM
بأسم كل أعضاء ومشرفين المنتدى نتقدم لللأخ المحبوب Bola Lover ولأسرته
بخالص العزاء في والده
ونسأل رب المجد يسوع المسيح أن يصبركم على فراقه
صدقوني ياأحبائي أنا مكنتش عارف أعمل أيه لما عرفت الخبر ولكن أبسط شئ هو أننا
نقدم كلمات بسيطة بصدق من أعماق قلوبنا للأخ الغالي بولا والذي كان حريص كل الحرص
أن يفيدنا
رب المجد يخرجه من المحنة دي على خير ويرجع تاني للمنتدي ويشارك معنا
منتظرينك يا بولا

فله
02-08-2008, 06:57 PM
البقاء لله

اللة يرعانى
02-08-2008, 07:26 PM
البقية فى حياتك وربنا يعطيك الصبر

@M@R!N
02-08-2008, 07:29 PM
اممممم بصراحه انا مش بعرف اتكلم في المواقف ال زي دي
البقيه في حياتك يا بوولا
ربنا يصبرك انت والعائله
ويلاا احنا كلنا بنستناااك ترجع لنا تاني وتبقى معانا في المنتدى

ربنا معاااك

حياة الروح
02-08-2008, 08:10 PM
البقاء لله
البقيه في حياتك
المسيح يعزيك

minabobos
02-08-2008, 08:11 PM
سلام ونعمه لشخصك المحبوب ف الرب يسوع
الاخ الغالى بولا نقدم ليك وافر العزاء لفقدنا ولادك
الرب يسوع ينياحه ف فردوس النعيم مع القديسين
صدقنى مش عارف اقوالك اية لما سمعت الخبر
ربنا يصبركم ويعطيكم المحبة

sunny man
02-08-2008, 08:35 PM
البقية فى حياتك
ربنا يعزيك

aymonded
02-08-2008, 08:36 PM
حينما نشعر بالموت وقد طال أحد أحبائنا فنحزن ونفرح في آن واحد
نحزن إذ اننا نريد أن يكونوا جوارنا نفرح بلقائهم المحبب وجلوسهم معنا وتبادل خبراتنا حتى نعين بعضنا البعض ...
ونفرح لأنهم وصلوا لمكان هرب منه الحزن والتنهد وقد صاروا باكورة لنا إذ سبقونا للأمجاد ، ونفرح بروح القيامة التي نلناها إذ اصبح الموت معبرنا لمجد لا يزول وانتظار توقع استعلان حرية مجد أولاد الله حسب روح القيامة التي ستستعلن في مجيء مخلصنا في آخر الزمان ، إن نحن أيضاً نأن في أنفسنا متوقعين التبني فداء أجسدنا ...

ولنشارك أخونا في آلامه مصلين معاً من أجل أن يعزيه مخلصنا يسوع باستعلان روح القيامة بالإيمان في قلبه وقلب والدته ويعينهم بحضوره الحلو معزياً أياهم بغنى النعمة وروح الرجاء ...

ولنا أن نهتف :
أخرستوس آنستي ... آليثوس آنستي
المسيح قام بالحقيقة قام
أين شوكتك يا موت أين غلبتك يا هاوية

النعمة معكم ومعه ومع الجميع آمين

جرجس رمزي
02-08-2008, 08:48 PM
شكرا على مشاعركم الجميلة
واشكر الأستاذ أيمن بصفة خاصة جدا على كلامه المعزي
ربنا يعزيك يا بولا ويصبرك

Stray sheep
02-08-2008, 09:19 PM
ربنا يعزيك يا بولا
وإنت باباك دلوقتى اكيد مستريح صدقنى
كفاية انو ساب العالم ده
وبقى مع ابوك السماوى
ربنا يعزيك .. ويقويك
وينيح نفس والدك

جاسيكا
02-08-2008, 09:31 PM
البقية فى حياتك يا بولا
بجد ربنا يصبرك الفراق صعب جداً
بس اللى هيهون عليك انة فى الفردوس مع رب المجد
لى اشتهاء ان انطلق واكون مع المسيح ذاك افضل جداً

ربنا يصبركم انت واسرتك كلها ويبعتلكم التعزية من عندة امين

فله
02-08-2008, 09:56 PM
انا مش هقدر اقول لك اى كلام بس طالما انت متاكد من مكانه فاكيد انت متصبر

منى ارسانيوس
02-09-2008, 01:18 PM
الرب قادر ان يعزيه
و يعينه هو و اسرته

اسامه
02-09-2008, 06:38 PM
المسيح يعزى قلبك ويصبرك ووالد حضرتك انشاء الله فى احضان المسيح والقديسين

جورج كرم كامل
02-09-2008, 06:46 PM
يا حبيبى ربنا يعزيك ويصبرك على فراقه
بس كلمه منى ليك بجد انت لازم تفرحله لانه فى السما دلوقتى
واطلب منه يصليلك

bright
02-11-2008, 12:59 AM
ربنا يعزيك يا بولا ويصبرك و احنا كلنا قلبنا معاك و في انتظارك ...

اس اسامة عوض
02-11-2008, 01:52 AM
الموت يحصد كل الاشياء .القمر صباحا.والشمس فى المساء..اراة قريبا .يدنو .يلازمنى ..يلتصق بى..يدعوننى ..يسرى داخل افكارى .تتدانى الازمان.. يضيق جدار الحجرة ضاغطا على انفاسى ..بحر من الخوف يمتلكنى ويطل المصباح دون وهج .. اشعر باشتداد لهيب وجهى .. تتسلل يداى تجاة مفتاح المصباح ..رحل مع حوائط المكان.. رحل المكان .. الالم يحتضن الالم .. وهدير الاحزان ينساب دون حوار .. احاول ثقب جدار الصمت والاحزان .. لالا معول لى وحبل العزم تهرا كثرة الاحمال ..(سترحل هذا العام)..ما عاد يهوينى عبث الاقدار .. واغنية الموت دون انذار لذتها الا نتظار ..الصراع حى بين الحياة والموت.. امضى تابوت بنهر دون غطاء؟؟؟!اعلق على صليب دون تاج ؟؟!ام ارحل دون عناء ..لا ساصارع فالبحر الهادى لا يصنع ملاح..وزمان الغربة ملى بالازمات.. رغبة الموت تشعل راسى الذكريات.. ايندثر الحب ..ايموت انين الناى .اتختنق ترنيمة الايمان .زاتباع بقلبة القبر !لا حاجة لى بدفى القبلة وطعنات الغدر تسيل دماء الالة ..تغطى الممرات..تلطخ حوائط الزمان..تسد الطرقات ويعود رومان اليوم برصاصات واليات لنحر الشاة والحمام ..تغوض ركاب المعزين (ذبحوة)ذفوة لايم الارض .. عاندتة كل ابيات الشعر ..كلمات البداية (الصليب .الخيانة والدم..الحرب والبارود..القبر .الفان وثلاثة )الموت يحقد للموت والزمان يبرا من الزمان لو رحلت هذا العام ..فهل تفيد الموتى ان تبقى على الارض حياة .؟القانون ان كل حى يموت ..لكن ليس كل ما هو حى يعيش ..والموت هو الحقيقة فى هذة الحياة .والنهاية قد تجى .فالحياة والموت ماتصقان ..والان يتعظم السيد المسيح فى جسدى سواء كان بحياة ام بموت ..لان الحياة هى المسيح والموت هو ربح... المسيح يعزيك ويصبرك كما صبر ايوب البار

kamel
02-11-2008, 04:59 AM
لاتحسبوة موتا بل أنتقال
دعائنا للمرحوم أن يكون فى أحضان القديسين
ولك يابولا وجميع الأسرة الصبر والعزاء
الرب يكون معكم
أمين

M@@@NOOOO
02-14-2008, 05:38 PM
بجد ربنااا يعزيك يابولا
ويعزى اسرتك
والبقية فى حياااتك

القطة كيتي
02-14-2008, 06:47 PM
البقية في حياتك وربنا يصبر قلبك ويعزيك

bolalover
02-15-2008, 10:07 PM
انا بجد مش عارف اقول ايه لمحبتكم الغالية دي ليا الي انا مستهلهاش
بالرغم ان انا مهمل و مقصر في حق الخدمة لكن ربنا يقويني و ارجع احسن من الاول في الخدمة و في المنتدي
و شكرا جدا علي محبتكم و تعزيتكم ليا
و صلولي كتير

MeRooBe@r
02-15-2008, 10:29 PM
البقية في حياتك يا أغلى الغاليين وانشالله آخر الأحزان
ويا رب تكون أحسن دلوقتي
ده بباك عند ربنا يسوع ومستريح
تعزياتي للعائلة وخد بالك من نفسك
ومتنسناش يا بولا

bolalover
02-18-2008, 10:05 AM
شكرا يا ميروبيرو علي ردك و تعزيتك
و انا عمري ما هنساكم ولا هنسا اجمل منتدي في الدنيا كلها

soso_14
02-18-2008, 11:00 PM
البقيه فى حياتك

ghada2000
02-18-2008, 11:04 PM
elb2ya fe 7yatak we asfa 3la elt25er

المتشفع بمارجرجس
02-18-2008, 11:10 PM
البقيه في حياتك رب المجد يجعلها اخر الاحزان امين ويبارك فيك وفي اخواتك ويجعلك امتداد له امين

bolalover
02-19-2008, 05:21 PM
بجد بجد محبتكم دي غالية جدا عندي و انا مستحقهاش
و شكرا ليكم كتير علي تعزيتكم يا اخوتي

ay2007
02-20-2008, 08:38 PM
اخويا الحبيب بولا ربنا يعزيك انا عارف انك زعلان قوى لفراق والدك لكن انت لاتعرف مامدى فرحة والدك لانه راح عند رب المجد يسوع راح عند ابوه السماوى اللى بيحبه يوم الانتقال عندنا هو يوم الفرح وليس الحزن لان الانسان فيه بيفرح بلقاء رب المجد اخيرا بتزول الاحزان والاتعاب وبيكون يوم فرح فى السماء لان ابن انضم لشركة القديسين راح لمن احب متزعلش صللى من اجله وازكره فى صلاتك ومتبكيش لانه فرحان مع يسوع ومتزعلهوش بحزنك وبكائك لانه حاسس بيك وباسرتك لان الموت عندنا هو انتقال مجرد خروج من الجسد والتصاق للروح برب المجد ربنا يعزيك ويعزى اسرتك صللى كتير وربنا يعزيكم

ay2007
02-20-2008, 08:40 PM
اخويا الحبيب بولا ربنا يعزيك انا عارف انك زعلان قوى لفراق والدك لكن انت لاتعرف مامدى فرحة والدك لانه راح عند رب المجد يسوع راح عند ابوه السماوى اللى بيحبه يوم الانتقال عندنا هو يوم الفرح وليس الحزن لان الانسان فيه بيفرح بلقاء رب المجد اخيرا بتزول الاحزان والاتعاب وبيكون يوم فرح فى السماء لان ابن انضم لشركة القديسين راح لمن احب متزعلش صللى من اجله وازكره فى صلاتك ومتبكيش لانه فرحان مع يسوع ومتزعلهوش بحزنك وبكائك لانه حاسس بيك وباسرتك لان الموت عندنا هو انتقال مجرد خروج من الجسد والتصاق للروح برب المجد ربنا يعزيك ويعزى اسرتك صللى كتير وربنا يعزيكم

ميرووو
02-20-2008, 11:16 PM
بولاااااا بجد انا مكنتش اعر ان فى موضوع هنا بجد يابولا انت وحششتنا اوى اوى اوى اوى اوى اوى بجد يعلم الله انت سايب فراغ كبير اوى يابولا فى المنتدى يارب ترجعلنا تانى بالف سلامه ومتغبش عننا تانى يارب وربنا يعزيك يابولا بجد انت والاسره ارجع لينا بقى عشان وحشتنا

نبيل ابراهيم رمزى
02-22-2008, 01:31 AM
ربنا يعزيك ويصبر قلبك وأطلب من رب المجد أن يقبله وليستحق ملكوت السموات وربنايجعلها أخر الاحزان

kamer14
02-23-2008, 05:00 PM
ياااااااااه بجد البقيه فى حياتك ومتزعلش هو اكيد فى الفردوس ربنا يقويك بجد انا مكنتش اعرف سورى انى جيت متأخر

ظريف
02-24-2008, 08:34 AM
لى أشتهاء أن أنطلق وأكون مع السيد المسيح
حبيبى بولا
للفقيد الرحمه ولكم العزاء
أخيك 0 ظريف

bolalover
03-08-2008, 12:12 AM
شكرا علي كلماتكم الطيبة دي الي انا بجد مستحقهاش
و شكرا علي وقفتكم جنبي و تعزيتكم ليا يا اعز اصدقاء في الدنيا

نبيل نصيف جرجس
03-13-2008, 10:36 PM
عجز فمى عن الكلام ولكن بروح الله وبنعمتة اقولك يا حبيبى افرح لانة بقى ليك شفيع ليك قدام عرش النعمة صلى واطلب من ربنا انه ينيح نفسة الطاهرة وبنطلب كلنا باسم كل اخواتى ربنا يعطيك روح التعزية ويقدرك ويملى قلبك بالحب الالهى وبجد بتمنى تكون اخر الاحزان وتتملى كل حياتك فرح